Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ccd-cleaning : akku of netstroom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ccd-cleaning : akku of netstroom?

    Is het noodzakelijk om voor m'n D70 een netstroom-adaptor aan te schaffen om wat kuiswerk uit te voeren? Het lijkt me dat een volgeladen akku wel voldoende is om enkele seconden/minuten de spiegel opgeklapt te laten.

    Greetz

    Sam Jae

  • #2
    Met die vraag zit ik nu ook, maar dan voor de FUJI S2 PRO...

    Lijkt me veiliger met vers opgeladen batterijen dan met de netstroom. Want wat als de stroom uitvalt ??? Ik weet het, de kans is klein, maar toch niet onbestaande. En met een vers opgeladen batterij kan toch niets mis gaan ???
    Lijkt me logisch, maar toch lees je overal dat ccd-reiniging best met netstroom geschiedt...

    Greetz,
    Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Ik doe het steeds zonder netspanning(ccd cleaning) = niet volgens de regels, maar hoofd koel en verstand NIET op nul zetten, dan gaat het wel, het zijn idd. maar enkele sec...

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Voor de D70 volstaat een geladen batterij.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Gisteren ook mijn ccd gecleand, batterij volstaat
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            thanx, ik vond het al zo vreemd dat in alle handleidingen netstroom wordt aangeraden. Ik zou er niet van schrikken als ik m'n d70 48u zou kunnen laten opstaan.

            Greetz

            Sam Jae

            ps scotch 810 works

            Comment


            • #7
              Originally posted by Sam Jae
              thanx, ik vond het al zo vreemd dat in alle handleidingen netstroom wordt aangeraden. Ik zou er niet van schrikken als ik m'n d70 48u zou kunnen laten opstaan.

              Greetz

              Sam Jae

              ps scotch 810 works
              Gij hebt het u hiermee gerisceerd 'k heb er mij effectief sensorswabs voor besteld (wat duur, ga tegen dat deze 12 op zijn toch ook naar iets anders uitkijken)....
              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Van de D70 ben ik ook 100% zeker, volle batterij (of toch eentje met voldoende lading), en dan heb je geen probleem.

                Voor de S2Pro had ik altijd begrepen dat je een voedingsadapter nodig had om de spiegel omhoog te laten staan zonder dat er een lens op zit...

                Comment


                • #9
                  Ik gebruik voor de S2 altijd netstroom, kans op netuitval is volgens mij 100% kleiner (in NL in iedergeval)dan probleem met batterijen

                  rob
                  http:/home.planet.nl/~knegt221

                  Comment

                  Working...
                  X