Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maat Wacom tablet -

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maat Wacom tablet -

    Hallo,

    ik ben van plan een tekentablet (Wacom Intuos Pro) aan te schaffen.
    Nu heb ik er geen idee van welke maat ik het beste aanschaf.
    Ik werk zowel op een Macbook Pro 15' als op mijn Imac 27'.

    Graag jullie reactie, alvast bedankt!

    Fotografische groeten,

    Loek

  • #2
    Re: Maat Wacom tablet -

    Ik heb me enkele maanden de Intuos Pro 5 L aangeschaft.
    Werkt zalig samen met een Imac 27.
    Maar als je plaats op je tafel beperkt is (wat bij het geval is) dan is de L toch erg groot.
    De M versie was waarschijnlijk voor mij voldoende geweest.
    dirk g

    Comment


    • #3
      Re: Maat Wacom tablet -

      Ik heb de wacom intuos 5 M enkele maanden geleden aangekocht .

      Ben er erg content van!
      Enkel als je bv met een laptop werkt dan moet je idd wel een brede/grote tafel hebben aangezien ik het liefst voor mijn scherm werk met de tablet.
      Dus veel plaats is wel een must voor gemakkelijk en vooral confortabel te werken.
      Maar qua grote is de M zeker goed, je heb ongeveer een kleine A4 om op te werken Waardoor je vrij veel plek hebt om gedetailleerd te tekenen zonder te stressen dat je heel de tijd moet uitzoomen en herpositioneren in photoshop.
      Hopelijk heb je hier iets aan

      Groeten Jens
      Behance:
      https://www.behance.net/mamoela

      Comment


      • #4
        Re: Maat Wacom tablet -

        Ik heb een M (nog de oude intuos 4) en ben tevreden over afweging nauwkeurigheid versus grootte die ik maakte.

        Hint: om de plaats op je bureau nog nuttiger te gebruiken zou ik aanraden ook de Wacom-muis te kopen. Voor het gewone computerwerk wordt de tablet een (dure) muismat, voor het fijnere werk gebruik je dan op het zelfde vlak je stylus. Op die manier zal je veel vlugger geneigd zijn het ding echt te gebruiken, want dat moet je wel echt leren. Eens je er mee weg bent gaat het véél sneller, je moet echter eerst de drempel over van het leerproces.

        Omdat velen hun tablet kopen in een bevlieging en het na een eind niet meer zien zitten hem effectief op te stellen worden tablets vaak in tweedehands aangeboden tegen een veel voordeliger prijs. Ik kocht de mijne op die manier en heb er nog geen moment spijt van gehad. Door zijn M-formaat en die extra Wacommuis ligt hij standaard op mijn weekblad.

        Veel succes met je keuze!

        Riho
        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

        Comment


        • #5
          Re: Maat Wacom tablet -

          Iedereen bedankt voor de info!

          Ik kon vandaag een Wacom Intuos 5 touch M testen van een vriend en.... die gaat het ook worden, handig en niet te groot om toch nog voor je toetsenbord te leggen.
          Ik was onmiddellijk verkocht!

          Fotografische groeten,

          Loek

          P.S. kijk zeker ook eens op mijn fb "https://www.facebook.com/loek.pictures?ref=tn_tnmn" de foto's van Gladiator run werden met de tablet bewerkt.

          Comment


          • #6
            Re: Maat Wacom tablet -

            Veel plezier met je aankoop mijn muis gebruik ik zelde nog enkel als ik een fps game speel die echt een muis nodig heeft.

            Vriendelijke groet, jessey

            Comment


            • #7
              Re: Maat Wacom tablet -

              Ik heb nu een Intuos Pro Small en die vind ik eigenlijk al groot genoeg. Maar ik gebruik hem meestal wel in "muis-modus" en niet in "pen-modus". Deze Wacoms zijn echt ideaal voor foto-nabewerking
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Maat Wacom tablet -

                ik werk ondertussen al 2 weken met mij Wacom Intuos Pro Medium en ik wil hem al niet meer wisselen!
                Wat een zaligheid om mee te werken met die pen!
                Voor mij niets anders meer.

                Comment


                • #9
                  Re: Maat Wacom tablet -

                  Oorspronkelijk geplaatst door Loek Pictures Bekijk bericht
                  ik werk ondertussen al 2 weken met mij Wacom Intuos Pro Medium en ik wil hem al niet meer wisselen!
                  Wat een zaligheid om mee te werken met die pen!
                  Voor mij niets anders meer.
                  Hahaha...als je zo tevreden bent dan heb je zeker de goeie maat tekentablet gekocht. Heb zelf de Intuos 4 Medium en gebruik die voor fotobewerking op een iMac 27"...helemaal top. Een L uitvoering had misschien net iets fijnere bewegingen toegelaten maar was toch echt te groot voor op mijn bureau...
                  Veel plezier met je Wacom...
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                  Comment

                  Working...
                  X