Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

52mm voortsetlens : Sony VCL-R2052 of Kenko KNT-20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 52mm voortsetlens : Sony VCL-R2052 of Kenko KNT-20

    Ik heb wat zitten rondrijken voor een 2x tele-lent voor mijn A1.
    Nu twijfel ik een beetje tussen de volgende 2.
    Kenko ken ik niet, Sony wel, maar de Kenko heeft een Lens-diameter van 71mm, en de Sony een van 66.
    Nu vroeg ik me af.. welke van de 2 zal het minste kans hebben op vignetting? Ik denk de Kenko aangzien die een bredere lens heeft... of zit ik er naast?

    Effie aangepast.. heb ondertussen gezien dat Kenko goed is.. maar nu blijft mijn vraag : wat geeft het minste (liefts geen) vignetting : indien niet de lensdiameter, waar moet je dan op letten ?

    Kenko
    Magnification: 2.0x
    Zoom Through: Yes
    Mount thread: 52mm
    Lens Construction, 3 Elements, 3 Groups
    Lens Diameter: 2.8 in. (71mm)
    Length: 1.7 in. (43mm)
    Weight: 6.0 oz. (170g.)
    Warranty: 1 year



    Sony:
    Lens power: 2.0
    Screw thread for video camera recorder: M52 x 0.75
    Lens structure: 3 groups, 3 elements
    Maximum diameter: approx. 66mm (2 5/8in.)
    Length: approx. 52mm (2 1/8in.)
    Mass (excluding the caps): approx. 150g (5.2 oz)
    Accessory supplied: 2 Lens caps (for the front and back of the lens), Carrying case, Operation manual
    Minolta A1 + X-Drive II + Minolta 3600 HS(D) Flash
    http://users.telenet.be/amano/

  • #2
    Voor op welke cam, met welke diameter van de lens is het?

    Stelregel: hoe groter de de lensdiameter van de voorzetlens, hoe minder vignettering! MAAR: ze zullen allemaal vignettering geven!! Anderzijds zet je er een teleconvertor op om dichterbij te kunnen zoomen, dus zul je dat het meest gebruiken. Aan de brede kant krijg je dan wel vignettering (maar dat kan ook nog leuke plaatsjes opleveren). Meestal is het zo dat je in het eerste derde van je zoombereik vignettering krijt (maar dat is afhankelijk van de TC...)

    De belangrijkste vraag die je moet stellen: welke van de TC's heeft de beste optische karakteristieken!!
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de info. Kben uiteindeljk dan toch gegaan voor de Kenko. Als de vignetting enkel optreed in het eerste derde (wist ik niet), dan is dat geen enkel probleem : ik ga dat ding er ook niet opzetten als ik er al kom met mijn gewoon zoombereik he

      Allez, das stap 1 .. nu nog een macro-lens

      Minolta A1 + X-Drive II + Minolta 3600 HS(D) Flash
      http://users.telenet.be/amano/

      Comment

      Working...
      X