Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Canon EX430ii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met Canon EX430ii

    Hey allen,

    Ik heb tegenwoordig problemen met mijn externe flash.
    Meestal schiet ik met ETTL en dat werkt prima tot hij plots alles overbelicht. Dan moet ik volledig de flash uit de hotshoe halen en weer bevestigen voor dat het
    weer normaal werkt. Als ik de flash op manueel instel dan werkt alles eerst prima, maar dan gaat hij plots niet meer reageren. Dan moet ik hem er ook volledig uitnemen en terugplaatsen.

    Ik heb de indruk dat het (meestal) gebeurt nadat mijn camera/flash uit slaapstand komt.
    Heeft er iemand enig idee wat het probleem hier kan zijn? Ik heb geen andere camera of flash dus kan ook niet testen of het aan de flash of mijn camera ligt.

    De camera is trouwens de Canon 600D.

    Bedankt alvast!
    Groeten
    Sam

  • #2
    Re: Problemen met Canon EX430ii

    Zou het kunnen dat de contacten van de camera los zijn? Het kan gebeuren dat als je de flits op de camera laat er mee rond loopt een plotse bewegingen maakt, dat die contacten loskomen. Het is zo dat de flits een lomp zwaar ding is en als je daar plotse bewegingen mee doet dat dat uw contacten kan los maken. Daarom raden ze aan om een houder te gebruiken waarmee uw flitser naast de camera komt te staan.

    Grt,

    Jean-Pierre

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met Canon EX430ii

      Bedankt Jean-Pierre,

      Ik zal dat een keertje nakijken en moest dat inderdaad zo zijn dan ga ik zeker een keertje uitkijken om zo'n houder/beugel aan te schaffen!

      Eigenlijk is dus die hotshoe niet echt voorzien om permanent een flash te ondersteunen!?

      Groeten
      Sam

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met Canon EX430ii

        Nee, die is er niet echt voor voorzien. Ik kan u ook dadelijk geruststellen, U bent niet echt de enige die daar soms problemen mee heeft. Ik heb nog al topics gelezen over dat probleem, heb het zelf met mijn vorige camera voor gehad, die begon op onverwachte momenten te flitsen.

        Grt,

        Jean-Pierre

        Comment

        Working...
        X