Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Made in Japan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Made in Japan

    Net terug uit verlof (Sri Lanka). Bij deze het allerbeste voor 2014 toegewenst aan iedereen

    Terwijl ik een nestje van kleine bijen aan het filmen was, kwam dit 'Kerengga Ant like Jumper' wijfje (Myrmarachna Plataleoides) op mijn Panasonic camera paraderen.
    Uiteraard dacht ik eerst dat het een Weefmier was. Maar toen ik ze van de camera blies bleef ze aan een draad hangen
    Snel de 50D erbij gehaald en een aantal leuke foto's kunnen maken van dit bijzonder spinnetje.

    Deze soort imiteert perfect de Weefmier (Weaver Ant) en houdt zich dan ook vlakbij een kolonie van deze mieren op. (Foto's van deze mieren volgen nog.)
    Vermits deze mieren hard en pijnlijk kunnen bijten en slecht smaken probeert de spin aan roofdieren te ontkomen door de mier perfect na te bootsen qua houding en gedrag. En met succes hoor Op het eerste zicht zie je niet dat het een spin is.
    De setting op de camera vond ik een speciale en grappige toets geven aan de beelden met dit diertje.

    Ik moet nog heel wat foto's bekijken en selecteren, maar ik probeer ondertussen terug wat te volgen en te posten hier.



    Grtz,
    Kurrrt

  • #2
    Re: Made in Japan

    ik vind hem super Kurt!
    Jij ook nog de beste wensen!

    Comment


    • #3
      Re: Made in Japan

      Geweldig. Erg klein beestje zo te zien. Maar dat is voor u geen probleem, uw foto's kennende.
      Denk dat we nog knap werk te zien gaan krijgen hier. Ik zet me alvast op de eerste rij

      Comment


      • #4
        Re: Made in Japan

        mooi ook de compo.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Made in Japan

          Prachtige foto van dat spinnetje, wat mooi afsteekt tegen de donkere achtergrond: G



          Groetjes chrit.
          Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

          Comment


          • #6
            Re: Made in Japan

            Dat is nog eens grappig zo.....Het spinnetje staat er ook nog eens echt prachtig op.

            LOL....Lijkt net of die een zonnebril op heeft...
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Made in Japan

              Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
              Dat is nog eens grappig zo.....Het spinnetje staat er ook nog eens echt prachtig op.

              LOL....Lijkt net of die een zonnebril op heeft...

              Ja hoor, heel knap en grappig
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Made in Japan

                Leuk beeld!
                Spijtig dat ze geen lenzen maken in Sri Lanka.
                BD0681BE -
                Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                Comment


                • #9
                  Re: Made in Japan

                  Super. Zonder je uitleg had ik gewoon een mier gezien. Dieren blijven me verbazen met hun aanpassingsvermogen

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Made in Japan

                    Zeer mooie compo, kleuren en scherpte, het spinnetje springt echt uit het beeld!
                    Ik ken deze spinnetjes al langer, maar omdat ik nog nooit naar Azië ben geweest, heb ik ze nog niet in het echt gezien. Je hebt heel wat verschillende soorten 'ant mimic spiders', allemaal even prachtig!
                    www.maximpiessen.com
                    www.facebook.com/maximpiessenphotography
                    Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

                    Comment


                    • #11
                      Re: Made in Japan

                      Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
                      Zeer mooie compo, kleuren en scherpte, het spinnetje springt echt uit het beeld!
                      Ik ken deze spinnetjes al langer, maar omdat ik nog nooit naar Azië ben geweest, heb ik ze nog niet in het echt gezien. Je hebt heel wat verschillende soorten 'ant mimic spiders', allemaal even prachtig!
                      Ik heb nog een mooie soort gezien, maar deze soort (en dan vooral het wijfje) imiteert toch wel het best de mier.

                      Bedankt voor jullie reacties.

                      Grtz,
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Made in Japan

                        Ja Kurrt, dit is helemaal prachtig.

                        groetjes

                        moniq
                        groetjes, moniq (BD1321BE)

                        A picture paints a thousand words

                        Comment


                        • #13
                          Re: Made in Japan

                          idd deze is wel TOP
                          groetjes Ingrid

                          Comment


                          • #14
                            Re: Made in Japan

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                            Ik heb nog een mooie soort gezien, maar deze soort (en dan vooral het wijfje) imiteert toch wel het best de mier.

                            Bedankt voor jullie reacties.

                            Grtz,
                            Kurt
                            Hopelijk mogen wij er dan ook mooie foto's van bekijken hé
                            www.maximpiessen.com
                            www.facebook.com/maximpiessenphotography
                            Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

                            Comment


                            • #15
                              Re: Made in Japan

                              Fantastisch Kurt ,prachtig diertje en ooo zo mooi in beeld gebracht ,mooi verhaal ook ,heb weer bijgeleerd

                              Comment

                              Working...
                              X