Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hij is besteld .... canon G16

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hij is besteld .... canon G16

    Eind 2013 impulsief mijn Nikon d50 verkocht, wegens te weinig gebruiken en te omslachtig tijdens Vespatochten, en na wekenlang twijfelen , kijken, lezen, vasthouden, luisteren ..... , na twijfel tussen Lumix lx7, lumix FZ20 of toch weer een DSLR of misschien op de nieuwe compacttoestellen springen, deze middag bestelling geplaatst ..... Het wordt een Canon powershot g16 ....
    Vond het een heel moeilijke beslissing maar zit nu te popelen om hem uit te testen....
    Hopelijk de start van een hernieuwde hobby ..... Eerste beelden komen er hopelijk binnenkort aan !

  • #2
    Re: Hij is besteld .... canon G16

    Groot gelijk.
    Is gewoon veel plezanter met een kleine camera rond te lopen (rijden in jouw geval) dan een lompe DSLR.
    De G16 lijkt me een aangename camera.
    Waarschijnlijk één van de beste met sensor tot 1/1.7"
    Goede grip.
    Stevig
    OVF (alhoewel te klein)
    Zeer snelle AF toen ik hem geprobeerd heb.
    Beeldkwaliteit lijkt me goed voor hetgeen ik al gezien heb.
    Benieuwd naar je mening als je hem bezit.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Hij is besteld .... canon G16

      ik kan je redenering zeker begrijpen. Ik heb enkele maanden geleden G15 besteld; zeer tevreden van de kwaliteit van de opnames in normale omstandigheden; is zeer gemakkelijk onderweg

      maar mijn 7D wegdoen, dat niet
      succes met de G16
      The future brings my best photo. Time is on my side.
      Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

      Comment


      • #4
        Re: Hij is besteld .... canon G16

        Heb mij de G15 aangekocht sedert een viertal weken. Inderdaad heel gemakkelijk om altijd bij te hebben! De foto's zijn goed, maar mijn dslr doe ik niet weg hoor!!

        Comment


        • #5
          Re: Hij is besteld .... canon G16

          De Canon G16 is de betere tegenover de G15 en voorgaande modellen. Normaal is het verschil marginaal maar niet bij deze G16 (relatief tot de grootte van de sensor)
          Eén volle stop in kleurdiepte, DR is beter en High iso een halve stop beter.

          DSLR is idd beter in bepaalde omstandigheden. Geen twijfel over mogelijk..
          Maar volgens behoeften waar TS op aandringt is de G16 een goede keuze.

          Je hebt ook nog de Sony RX 100 II (duurder) die het op vele vlakken gelijkaardig doet met een Canon Crop DSLR .. (altijd in functie bekeken waar het voor TS om gaat)
          Wil je toch het beste van beide werelden (compact en beeldkwaliteit) dan ben je beter af met M43 camera's die op vlak van beeldkwaliteit evengoed (of beter) presteren dan gelijk welke Canon Crop-DSLR.

          De Canon G16 is dus een goede keuze...alleen jij kan beslissen wat goed is voor jou en wat anderen vinden of doen mag hierin geen invloed hebben... en ik denk wel dat je er over nagedacht hebt zo te zien.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment

          Working...
          X