Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

    Zojuist gehoord van vriend en fotograaf Jan dat hij sinds eergisteren zijn Df heeft. Jan heeft zijn hele leven met het allerbeste gewerkt en is gewoonweg lyrisch. We gaan die eens een bezoekje brengen binnenkort. Jan is van de soort die minimaal bewerkt, iets waar ik 99% achter sta, de foto's die dus rechtstreeks uit de camera komen zijn ronduit indrukwekkend.
    Kijk zelf maar : http://janmasyn2.wordpress.com/

  • #2
    Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

    Het zijn in elk geval bijzonder mooie foto's; als die rechtstreeks uit de camera komen, inderdaad indrukwekkend....

    Comment


    • #3
      Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

      En hier kan je nog meer kwijlen Paul

      Comment


      • #4
        Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

        Jan heeft me een maand geleden nog bij hem thuis beelden getoond met Df van collega-fotografen van overal ter wereld. Het leek me toen te mooi om waar te zijn.
        Maar ik ben wel in de mond geblazen mag ik zeggen, tenslotte moet je iedere camera wel een beetje gewoon worden, maar dit na twee dagen
        Nu ja, hij is wel een beroeps en kan dus wel vergelijken.
        Dit is nu eens nét wat ik nodig heb voor die slechte lichtomstandigheden bij urbex. Wie sponsort me, ik ruil beloof ik eeuwige dankbaarheid en een levenslange supply van verse oesters

        Comment


        • #5
          Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          En hier kan je nog meer kwijlen Paul
          http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1258694/0
          moa gow zeg
          Dat andere bekende cameramerk, ik kom nu even niet op de naam, verkoopt dat in feite nog ??

          Comment


          • #6
            Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

            Paul, de Df is eenvoudigweg DE camera voor jou .
            In het zilver misschien?

            Comment


            • #7
              Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

              De vraag is wel hoeveel krediet er naar Df moet en hoeveel de persoon...

              Comment


              • #8
                Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                Fantastische beelden van Jan Masyn
                Na al die heisa van "retro is voor snobs", blijkt de Df toch wel een dijk van een camera te zijn !

                PS: Het ziet er wel naar uit dat je die kerel met elke camera de straat op kan sturen.
                Nikon Df

                Comment


                • #9
                  Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Paul, de Df is eenvoudigweg DE camera voor jou .
                  In het zilver misschien?
                  Vaneigens in het zilver, dat lijdt geen twijfel.
                  Ik loop al lang genoeg met van die zwarte dingen rond

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Vaneigens in het zilver, dat lijdt geen twijfel.
                    Ik loop al lang genoeg met van die zwarte dingen rond
                    Paul, jij hebt toch zonder twijfel indertijd met 'zilver' rondgelopen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                      Paul, jij hebt toch zonder twijfel indertijd met 'zilver' rondgelopen?
                      Wat je zegt Roland, ik heb ze nog allemaal. Meer bepaald in nieuwstaat. Met name de reeks FT2, EL en F2 photomic waarvan ik er twee heb. Eén ervan met motordrive. Het minst tevreden was ik van de FT2, de lichtmeter begon bij hoge lichtwaarden in de fout te gaan, maar hij was dan ook toch al van jaren.
                      Ik ben altijd héél zuinig geweest op mijn materiaal. Als ik iets moest redden uit de brand zou ik het zeer moeilijk hebben, nuchter gesproken mijn D3, emotioneel gesproken een F2.
                      Echt, als je die motor aanzet begint er een hele machinefabriek te werken, allemaal puur mechanisch. Eén van beiden is bij Sover Wong geweest in London om te kalibreren, man, over service gesproken : de F2 kwam terug met de nieuwe testwaarden van de sluiter die beter waren dan de originele van Nikon, er zat een CD bij met beelden en commentaar van de hele operatie én een speciaal Japans muntje dat als enige 100% geschikt is om het batterijcompartiment te openen (twee knoopcellen van 1,5 V en that's it).
                      Je moet zeker eens Googlen op die kerel.
                      Maar die F2's WAW !!!
                      Ik heb hier ook nog twee Canon's AE-1 liggen, de tegenhangers van de EL destijds. Op het einde lichtdoorsijpeling gehad omwille van de dichtingen. Een F2 heeft gewoon geen dichtingen nodig, heeft ze wel maar heeft ze niet nodig.
                      De enige camera waarop ik ooit ben op aangesproken is een F2. "Sir you have a nice camera".
                      Niet dat dit me ook maar een moer kan schelen.

                      Dus Roland, ik heb wel degelijk een zilveren kantje

                      Een jaar of 10 geleden was er een aanbieding op Ebay : een titanium F2AS in HSS uitvoering en in nieuwstaat. Inschrijven om te mogen bieden. Startbod was 10.000€.
                      Helaas niet in het zilver

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                        Fantastische beelden van Jan Masyn
                        Na al die heisa van "retro is voor snobs", blijkt de Df toch wel een dijk van een camera te zijn !

                        PS: Het ziet er wel naar uit dat je die kerel met elke camera de straat op kan sturen.
                        Zeg wel, je zou eens moeten zien wat er bij hem thuis aan de muur hangt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                          De vraag is wel hoeveel krediet er naar Df moet en hoeveel de persoon...
                          De vraag inderdaad. Ik ben er zeker van dat ik zelfs met een Df dat niet kan.

                          PS: Het ziet er wel naar uit dat je die kerel met elke camera de straat op kan sturen.
                          Yep, het is de fotograaf die het hem doet. Camera helpt natuurlijk maar de fotograaf maakt het verschil.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                            @Spanik: ik geef je hier 200% gelijk. Zo had ik mezelf een D800E gekocht en met de ervaring die ik had met de D300 en D700 dacht ik om hetzelfde elan voort te doen. Helaas, ik kreeg de camera nooit in de vingers en heb dit pixelmonster verkocht tussen kerst en nieuw. Mijn nieuwe camera heb ik sinds vrijdag en het is te kort dag er een oordeel over te vellen maar de eerste testen die ik deed zijn WAUW, responsief, scherp, ... Geef die D800E in de handen van een pro zal die daar veel meer plezier aan beleven dan ik. Daarom dat ik ook altijd heb gezegd dat ik geen fotograaf ben pur sang. Materiaal maakt enkel het leven gemakkelijker .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor wie aan de Df denkt (ik dus).

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Zojuist gehoord van vriend en fotograaf Jan dat hij sinds eergisteren zijn Df heeft. Jan heeft zijn hele leven met het allerbeste gewerkt en is gewoonweg lyrisch. We gaan die eens een bezoekje brengen binnenkort. Jan is van de soort die minimaal bewerkt, iets waar ik 99% achter sta, de foto's die dus rechtstreeks uit de camera komen zijn ronduit indrukwekkend.
                              Kijk zelf maar : http://janmasyn2.wordpress.com/
                              amaai, zo'n camera zou mij een pak werk in het nabewerken besparen... alleen de kostprijs hé ....

                              Comment

                              Working...
                              X