Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup systeem voor op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Backup systeem voor op reis?

    Hallo,

    Binnen enkele maanden vertrek ik naar Cuba, uiteraard met een flinke fotouitrusting. Bestaat er een compact apparaatje waar ik elke dag mijn gemaakte fotos op kan kopieren? Een laptop is voor mij te groot.

    Mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Backup systeem voor op reis?

    En een 10inch laptop met 1000gb opslag(weet wel geen laptop, maar dit is toch een handig ding)???



    Grt,

    Jean-Pierre

    Comment


    • #3
      Re: Backup systeem voor op reis?

      Een aantal jaren geleden was er bijvoorbeeld de Epson Phototank, maar die was een pak duurder dan de kleine Medion laptop hier boven, en die had een veel kleinere opslagcapaciteit.
      Ik weet niet of ze die nu nog ergens verkopen, het lijkt mij wel moeilijk om die nog verkocht te krijgen.
      Die compacte Medion laptop heeft in ieder geval een harde schijf die groot genoeg is voor heel veel foto's, en er zitten ook USB aansluitingen op voor een kaartlezer en eventueel nog een externe harde schijf voor back-up (je zet dan de foto's op de harde schijf van de laptop én op een externe schijf, je bewaart de externe harde schijf dan in een andere reiskoffer (best van iemand anders die mee reist zodat het risico op verlies nog beperkter wordt).

      Een tablet met USB aansluiting + een compacte externe harde schijf zou misschien ook een oplossing kunnen zijn, maar dan heb je een USB hub (een tablet heeft maximum 1 USB aansluiting), een geheugenkaartlezer en een externe harde schijf nodig.
      Voor die externe harde schijf moet je dan waarschijnlijk ook nog een aparte voeding meenemen, want meestal werkt een compacte externe harde schijf niet als je die op een USB hub zonder extra voeding aansluit.
      Je moet dan een heleboel spullen meesleuren, en alles in elkaar puzzelen om de foto's op die harde schijf te krijgen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Backup systeem voor op reis?

        Ja , ik hoopte op zoiets als die phototank eigenlijk, wilde eigenlijk liever geen laptopke meenemen, hoe klein ze ook zijn.
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

        Comment


        • #5
          Re: Backup systeem voor op reis?

          Kan je niet in het hotel je foto's via wifi versturen ?

          De 6D heeft wifi en meestal hebben we ook nog eens onze smartphone bij met wifi.

          Voldoende geheugenkaartjes en 's avonds je foto's op het net zetten. Kan je familie thuis al direkt zien wat je ginds in Cuba hebt gefotografeerd.

          Comment


          • #6
            Re: Backup systeem voor op reis?

            Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
            Kan je niet in het hotel je foto's via wifi versturen ?

            De 6D heeft wifi en meestal hebben we ook nog eens onze smartphone bij met wifi.

            Voldoende geheugenkaartjes en 's avonds je foto's op het net zetten. Kan je familie thuis al direkt zien wat je ginds in Cuba hebt gefotografeerd.
            mmm, ik denk dat dat praktisch niet erg haalbaar is om elke dag een vrij grote hoeveelheid data te gaan versturen, het gaat hier niet meer over enkele tientallen megabytes he, zal eerder naar een gigabyte gaan vermoed ik
            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
            www.ginodepreter.com

            Comment


            • #7
              Re: Backup systeem voor op reis?

              In december 2 weken daar gezeten
              Het Mekka voor fotografen
              Ik had een iPad mee (128 gb) als opslag
              Werkt voor mij perfect maak wel al mijn opnames alleen in jpg (ong.1000 opn)
              Internet vergeet ge daar maar buiten enkele grote hotels geen WiFi

              Comment


              • #8
                Re: Backup systeem voor op reis?

                gewoon een grote partij kaartjes aanschaffen, kosten toch tegenwoordig niet zoveel meer ?
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment


                • #9
                  Re: Backup systeem voor op reis?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                  gewoon een grote partij kaartjes aanschaffen, kosten toch tegenwoordig niet zoveel meer ?
                  En een SD-kaart 'cloner', dan kan je een back-up maken van een sd-kaartje op een ander sd-kaartje (of op meerdere kaartjes)
                  Die kan je dan apart bewaren (jij eentje en je reisgezel eentje) of opsturen naar huis met de post.

                  Vb:
                  http://www.ureach-inc.com/global/Por...ash-sd300.html

                  filmpje:
                  http://youtu.be/rN7mtJgZ-M8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Backup systeem voor op reis?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tokkes Bekijk bericht
                    En een SD-kaart 'cloner', dan kan je een back-up maken van een sd-kaartje op een ander sd-kaartje (of op meerdere kaartjes)
                    Die kan je dan apart bewaren (jij eentje en je reisgezel eentje) of opsturen naar huis met de post.

                    Vb:
                    http://www.ureach-inc.com/global/Por...ash-sd300.html

                    filmpje:
                    http://youtu.be/rN7mtJgZ-M8
                    Klinkt interessant, straks eens goed bekijken, als de prijs nu nog meevalt

                    Bedankt
                    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                    www.ginodepreter.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Backup systeem voor op reis?

                      Zo'n duplicator is wel wat, je kan immers nooit genoeg kaartjes hebben.

                      Anders zoiets :

                      Comment


                      • #12
                        Re: Backup systeem voor op reis?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
                        Zo'n duplicator is wel wat, je kan immers nooit genoeg kaartjes hebben.

                        Anders zoiets :

                        http://www.bhphotovideo.com/c/produc...o_Safe_II.html
                        ook interessant
                        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                        www.ginodepreter.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Backup systeem voor op reis?

                          Correctie.....ZEER interessant
                          Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                          www.ginodepreter.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Backup systeem voor op reis?

                            lijkt me wel gedateerd....windows vista en xp compatible...... geen woord over windows 7 en/of 8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Backup systeem voor op reis?

                              Hey, ik heb in oktober en november ook 3 weken in Cuba gezeten en een rondrit over het eiland gemaakt.
                              Naast het gewone fotomateriaal had ik een hp netbook gekocht, waar ik lightroom op gezet heb zodat ik iedere avond de genomen foto's kon inlezen in een tijdelijke catalogus en al trefwoorden enz. kon toevoegen, wat weer heel wat tijd scheelt als je thuiskomt. Thuisgekomen importeer je dan gewoon die tijdelijke catalogus in de gewone catalogus met behoud van al je trefwoorden enz.

                              Wifi is zoals hier al aangehaald echt geen optie tenzij je in grotere hotels verblijft, wat wij niet deden.

                              Naast dat laptopke, had ik ook voldoende kaartjes mee van 8 gig en een harde schijf van 500 GB, waar de foto's en kopies van onze reisdocumenten stonden.

                              Heb destijds ook gekeken voor zo'n opslagapparaat, maar vond de prijs duur in vergelijking met een klein netbookje.
                              Veel succes nog met de zoektocht naar een oplossing die voor jou het beste werkt en vooral: geniet van het mooie eiland!

                              Comment

                              Working...
                              X