Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-TZ40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-TZ40

    Een poosje geleden kocht ik mij de Nikon Coolpix L25.
    Ik ben eigenlijk niet helemaal tevreden van dit toestelletje. Scherp stellen gaat soms ontzettend traag. Soms lukt het gewoon niet om deftig scherp te stellen.
    Heel vervelend is dit. Qua instelmogelijkheden (vb ISO) ben je heel erg beperkt. Het toestel laat je zelfs die mogelijkheid niet.
    Daarom overweeg ik de aankoop van een ander compact camera. Mijn oog viel op de Panasonic Lumix DMC-TZ40.
    Zijn er hier mensen die dit toestel gebruiken en iets over hun ervaringen kunnen vertellen?
    Pentax K200D

  • #2
    Re: Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-TZ40

    Een vriend van me heeft er ene gekocht en ik heb er enkele foto's mee kunnen maken. Mij viel de camera enorm mee. De lens is heel goed en dat is ervan gekend. Ik heb vnl zitten spelen met de ISO's en vond voor een foto binnen het resultaat goed tot 400, aanvaardbaar bij 800 en (hoe kan het ook anders) niet meer zo goed bij 1600. Dat is voor zo'n cameraatje al heel goed vind ik.

    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen met Panasonic Lumix DMC-TZ40

      Ik ben naar Art & Craft gereden en heb daar aan de winkelbediende duidelijk gemaakt dat ik op zoek was naar een goede compact "Point and shoot" camera. Ik vertelde er meteen bij dat ik mijn oog had laten vallen op de Panasonic Lumix DMC TZ40.
      Ook de Panasonic Lumix DMC TZ35 stond uitgestald. De verkoopster heeft me de verschillen tussen beide toestellen uit gelegd. Ik vertelde haar dat ik nooit gebruik zou maken van die WiFi en GPS mogelijkheden. Haar antwoord: "Je kan dan even goed de TZ35 kopen ipv TZ40" Je betaalt anders tenslotte meer centen voor iets dat je toch niet zal gebruiken.
      Toen ik haar aangaf dat de TZ35 16 MP heeft ipv de 18MP op de TZ 40 relativeerde ze dit (ikzelf ook trouwens).
      Nog een verschilpuntje is dat de TZ35 geen touchscreen heeft. Dit vind ik op zich ook niet onoverkomelijk.
      Ik ben dus met de TZ35 naar huis gegaan. €70 profijt gedaan.
      Kijk, dat vind ik nu eens een eerlijke verkoop.
      Eénmaal thuis gekomen heb ik de beknopte handleiding door genomen.
      Ik heb meteen enkele foto's gemaakt.
      Mijn eerste indrukken:
      * Foto's zijn heel erg mooi en scherp.
      * Toestel werkt bijzonder snel.
      In vergelijking met de Nikon Coolpix is dat een ganse verademing! Ik begin te denken dat er toch ergens iets fout moet zijn met die Nikon Coolpix.
      @ Djienbe: bedankt voor de info!
      Pentax K200D

      Comment

      Working...
      X