Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tent, caravan, huisje, hotel.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tent, caravan, huisje, hotel.....

    Naar aanleiding van één van de laatste reacties in een ander topic, en omdat het stilaan tijd wordt de zomervakantie te boeken, leek met dit een leuk idee eens de verschillende meningen, de voor- en nadelen te lezen ivm deze verschillende manieren van reizen. Of waarom kies je voor .....
    Wij hebben ze alle vier gedaan, en onze voorkeur gaat de laatste jaren uit naar een alleenstaand huisje (indien een reis met de wagen) en een hotel (indien vliegreis). Tenten mogen ze van mij uit de winkels halen, na eens een week in de regen te hebben gekampeerd. Caravan is wel heel mobiel, maar je hebt dan weer het nadeel van het sleuren met het ding.
    Ben benieuwd naar andere meningen.

  • #2
    Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

    Voor mij simpel: huisje of hotel. Een tent, daar wil ik nog niet eens over nadenken, en een caravan door de omgeving sleuren... heb ik echt geen zin in.

    Als ik op vakantie ga, wil ik een zeker niveau van comfort en ruimte wat een caravan me niet kan geven.
    Verder betwijfel ik of het zo goedkoop is.
    Een caravan kost ook geld, moet gestald worden, kost extra om mee te rijden, en de camping kost ook nog eens geld.

    Voor korte reizen is een hotel dan weer de betere keuze, maar langer dan een dag of 3-4 wil ik daar niet in verblijven. Ik wil ook wel eens zelf koken, en niet elke dag op dezelfde plaats eten.
    In een huisje heb je gewoon de keuze tussen resto of keuken.

    Wat ik wel nog eens wil doen, is een trip met een gehuurde mobilhome, maar dan enkel met z'n tweetjes.
    Veel koken daarin zou ik niet doen, maar wel rondtrekken natuurlijk.

    Comment


    • #3
      Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

      Ik ben enorm fan van op reis gaan met tent, mijn chiro jaren en reis doorheen schotland met de motor waren op dat vlak top...
      Maar de wederhelft heeft toch liever een hotel/B'n'B.

      Deze zomer trekken we nog eens doorheen schotland, dit keer met de auto en tent in de koffer..
      Zo hebben we de keuze tussen kamperen of bed and breakfast...

      Al wie dat zegt dat tent / caravan goedkoper is, kan soms bedrogen uitkomen...
      mijn vorige reis door schotland met de motor, was met tent... en zou goedkoper geweest zijn mocht ik BnB gedaan hebben...
      Mijn baas gaat al 10 jaar altijd met tent, maar wel met een grote koepel tent en naar luxe campings...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

        Een goed hotel
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

          ga ook voor een goed hotel maar wel met de auto.
          anders lijkt een camper me ideaal, maar die staat niet in het lijstje.
          de laatste tijd (al 5x) nemen we:

          grt,bouk.
          Last edited by bouk; 16 januari 2014, 10:40.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

            Hangt van de bestemming af.
            We kiezen meestal voor hotels. Gemakkelijk en "onpersoonlijk" als je laat aankomt of vroeg weg wil en dus geen schuldgevoel.
            Indien het kan, B&B. Voordeel is persoonlijk contact met locals en "thuisgevoel".
            Cabin/huisje als we wat langer blijven. Vorig jaar op 45min noord van Tromso om te ontsnappen aan de lichtpollutie zodat we maar moesten buitenstappen om de aurora borealis te zien. Een jaar eerder op hotel in het centrum moesten we ons verplaatsten ('s nachts) en dus veel gemist.
            Al twee keer motorhome gehuurd. Noordkaap en de rest van N-Scandinavie was interessant om niet te moeten vastleggen en echt vrij te staan in een bos (wel met alle comfort als toilet en douche). Ook in Alaska wegens de vrijheid en toen dure en weinig beschikbare hotels.
            Tent/caravan: nooitvanzeleven

            Voor deze zomer liggen hotels/cabin al vast. Het was gemakkelijk, er was zeer beperkte keuze
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

              Liefst vliegreis, slapen op kamers van particulieren en een aantal dagen een scooter huren.
              Zo doe ik het altijd op mijn Griekenland - en Portugalreizen.
              Enkel vlieg- en/of bootticketten worden lang vooraf geboekt,
              al de rest zie ik wel ter plaatse; en dat is me nog nooit verkeerd uitgevallen.
              Last edited by dyafani; 16 januari 2014, 11:38.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

                Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                ....... en dat is me nog verkeerd uitgevallen.
                ???
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

                  Of het nu een vliegreis of autoreis het is doorgaans een mix van huisjes en hotels.
                  Op weg naar de eerste bestemming zijn het onderweg hotels op strategisch/mooie plekken. In een huisje verblijven we meestal max één week om dan naar een volgende te trekken met eventueel onderweg weer hotels. Met de auto maken wij per dag maximaal 600km zodat er tijd voldoende overblijft om in middag in de (tussenstop) stad rond te kijken en lekker te eten en te overnachten.

                  Met een vliegreis doen we het ongeveer hetzelfde maar dan met een huurauto.

                  Kamperen hebben we vroeger naar hartelust en met plezier gedaan maar nu zou ik het niet meer willen. Te veel gedoe en het campingleven heb ik wel gehad.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ???
                    grt,bouk.
                    Nog een geluk dat het alziend oog van de partij is!
                    Fout werd gecorrigeerd Bouk. Dank voor de opmerking
                    Ik zal het nooit meer doen.
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

                      Wij gaan altijd in een huisje. Met drie kinderen is een hotel duur en vliegen ook. Dus de auto in en karren maar tot we er zijn. Wel altijd met zwembad en genoeg te zien in de omgeving. Zo ben ik al jaren het zuiden van Frankrijk aan het afschuimen. De kust bevalt me niet echt wegens veel te toeristisch, maar in de bergen is het goed toeven!
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

                        Voor ons is het simpel; tijdens de wintersportvakantie op hotel, verplaatsing met de wagen naar Oostenrijk.
                        Tijdens de zomervakantie een vakantiehuisje (met zwembad), verplaatsing gebeurd eveneens met de wagen naar de côte d'azur.

                        Heb slechts één keer per vliegtuig op vakantie geweest naar Turkije maar ik vond mijn ecologische voetafdruk hierdoor véél te groot.

                        Af en toe pik ik hier of daar nog weleens een weekendje mee, meestal naar Duitsland en soms Luxemburg.
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

                          Voeger, toen we nog kinderen thuis hadden véél op camping geweest, zowel met eigen caravan als huur van een huisje of een stacaravan,
                          met kinderen steeds een aanrader, eten deden we dan wel ergens in een of ander restaurant, tenslotte vakantie voor de ganse familie,
                          en dan is het ook niet de bedoeling eten klaar te maken buiten het ontbijt natuurlijk, en s'middags een snelle hap.
                          Een hotelletje boeken wij tegenwoordig ook geregeld, maar dan maar voor een weekend of een paar dagen.
                          Voor langere vakanties kiezen wij de laatste jaren meestal voor een B&B of Chambres d'hotes, dat vinden wij geweldig,
                          betaalbaar en je leert er meestal mensen kennen met een zelfde gedacht over vakantie, en af en toe een hotelletje ertussen,
                          méér moet dat niet zijn.
                          Ik verneem wel, dat je tegenwoordig niet meer met een eigen caravan op reis moet gaan voor je profijt, heb er zelf geen
                          ervaring meer mee, maar naar het schijnt betaal je tegenwoordig ook een dikke prijs als je een camping wil met wat voorzieningen,
                          tel daar de afschrijving van een caravan bij + extra brandstof en eventueel tolwegen, en je kan heel wat reizen op een andere manier.
                          Zelfde verhaal met een mobilhome, ik zie mijzelf daar zeker niet mee reizen, maar dat is ieder zijn gedacht hé.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

                            Het is maar waar je je het aangenaamst bij voelt.
                            Ik heb de beste ervaringen op een camping en voor de goedkoop moet je het niet doen (meestal duurder dan een hotel), wel voor de gezelligheid vooral s 'avonds dan.
                            Wij zochten de beste campings uit en het eerste wat we deden was naar de toiletruimte en de wc's kijken.
                            Waren die NIET naar onze normen dan waren we weg.
                            Er moest ook een kantine bij met dagelijks vers brood, stokbrood en croissants, waar we maar goesting voor hadden.
                            Een restaurant was niet noodzakelijk want na het ontbijt waren we 'on tour' om de omgeving te bezoeken en dan aten we wel s 'middags ergens de specialiteit van de streek in een restaurant.
                            Last edited by Red Falcon; 17 januari 2014, 06:23. Reden: woordje vergeten.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tent, caravan, huisje, hotel.....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Wij zochten de beste campings uit en het eerste wat we deden was naar de toiletruimte en de wc's kijken.
                              Waren die naar onze normen dan waren we weg.
                              Je had liever dat ze NIET aan je normen voldeden? Raar.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X