Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strobist materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strobist materiaal

    Beste

    Alvast bedankt voor jullie hulp ivm mijn eerste aankoop met strobist materiaal
    Ik zou dus opteren voor volgende producten:
    -Lumopro LP633 (swivel)
    -Lumopro LP735 (paraplu)
    -Lumopro LP605S (statief)

    Verder beschik ik reeds over een Nikon SB-700 en Metz Mecablitz 44 AF-1.

    Ik ben nog wel op zoek naar een trigger/receiver. Vaak wordt er de Yongnuo RF-602 aangeraden.
    Maar ondertussen zijn er ook al nieuwere versies waaronder de Yongnuo YN-622.
    Echter weet ik niet wat de verschillen zijn tussen deze twee modellen, welke flitsers deze twee modellen ondersteunen en wat de mogelijkheden zijn.
    Ik ben een beginnend strobist, dus gelieve daar rekening mee te houden.
    Ook wordt er gezegd dat je deze producten voordeliger via E-Bay kan aanschaffen, maar ik heb hier dus geen ervaring mee. Een beetje hulp hierin is dus altijd welkom

    Met vriendelijke groeten
    Sven

  • #2
    Re: Strobist materiaal

    622 ondersteunt ttl. Je kan dan je flitsers aansturen zoals je met cls zou doen.
    602 is een kleine, handige manuele flitstrigger.

    ebay....is handig, betrouwbaar bij de meeste verkopers. Fotoshopaalten.nl is misschien een alternatief, die verkoopt ze ook.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Strobist materiaal

      RF-602 zijn diegenen die ik heb, hebben me nog nooit in de steek gelaten.
      Behalve toen ik m'n camera bovenop de trigger had weggezet, en de batterij dus op was.
      Met de YN-622 heb ik geen ervaring.

      Keuze is dus aan u of je TTL ondersteuning wil of niet.
      Als je enkel manueel wil gaan, dan kom je toe met de RF-602.
      Of de YN-622 de nikon en Metz ondersteund voor TTL weet ik niet, kan je eventueel navragen bij fotoshopAalten.
      Daar heb ik mijn triggers ook gekocht.

      Bart

      Comment


      • #4
        Re: Strobist materiaal

        Heb beide.
        RF602 is handig klein en een simpele manuele flits is niet echt prijzig.
        RF622...is best wel goed. Maar wil je echt gebruik maken van het TTL (cls), dan heb je al een extra commander (of su-800) nodig om de instellingen te doen. Kan ook wel op de rf622, maar is imo niet zo praktisch. Een cls compatibele flits is al wat prijziger. En niet alle cls compatible flitsers zijn compatibel met de rf622 (oa. de meike mk-900 werkt er niet op)
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment

        Working...
        X