Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

- Veranderen van tijdperk...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • - Veranderen van tijdperk...

    )))- Verleden zondag, natuurlijk zonlicht, geen flits...


    .

  • #2
    Re: - Veranderen van tijdperk...

    na al je mooie beelden kan deze mij echt niet bekoren. Verschil in saturatie tussen voor- en achtergrond, slordige montage , overbewerkt gelaat,..... e.d. Vlug een nieuwe posten van je oude niveau.

    Comment


    • #3
      Re: - Veranderen van tijdperk...

      slordige montage
      Niks van montage hier, gewoon de zon net achter het model,....eenvoudiger kan niet...

      overbewerkt gelaat
      Wel, hier ook niets bewerkt of verandert aan wat de MUA gedaan heeft...

      Grtz, D.

      Comment


      • #4
        Re: - Veranderen van tijdperk...

        Het lijkt of mevrouw er op geplakt is, o.a. door de witte rand aan die knoet haar rechts (ter hoogte van haar hals).

        Comment


        • #5
          Re: - Veranderen van tijdperk...

          Het lijkt of mevrouw er op geplakt is, o.a. door de witte rand aan die knoet haar rechts (ter hoogte van haar hals).
          Ja, dat weet ik, en zie ik ook...maar met de zon net achter haar hoofd is dit een heel natuurlijk verschijnsel.

          Ik verwachte eigenlijk dat de hier meer gevorderde fotografen hier ook reeds mee ge-experimenteerd hebben...

          Dit beeld is eigenlijk heel weinig aan veranderd in PS, buiten dan wat aan de kleur toning.

          Comment


          • #6
            Re: - Veranderen van tijdperk...

            Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
            Ja, dat weet ik, en zie ik ook...maar met de zon net achter haar hoofd is dit een heel natuurlijk verschijnsel.

            Ik verwachte eigenlijk dat de hier meer gevorderde fotografen hier ook reeds mee ge-experimenteerd hebben...

            Dit beeld is eigenlijk heel weinig aan veranderd in PS, buiten dan wat aan de kleur toning.
            Ik blijf het toch iets raar en onnatuurlijk vinden . Zal wel aan mij liggen.

            Comment


            • #7
              Re: - Veranderen van tijdperk...

              Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
              Ik blijf het toch iets raar en onnatuurlijk vinden . Zal wel aan mij liggen.
              Ik vind het ook onnatuurlijk......
              facebook

              Comment


              • #8
                Re: - Veranderen van tijdperk...

                Ben niet zo voor de kleurtoning. de rest smaak ik wel.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: - Veranderen van tijdperk...

                  helemaal nergens een schaduw knap hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: - Veranderen van tijdperk...

                    Als de zon net achter haar stond, zou je geen wolken zien?
                    Ik vind het ook net wat te onnatuurlijk, jammer
                    www.minnev.be
                    Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: - Veranderen van tijdperk...

                      Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                      Ja, dat weet ik, en zie ik ook...maar met de zon net achter haar hoofd is dit een heel natuurlijk verschijnsel.

                      Ik verwachte eigenlijk dat de hier meer gevorderde fotografen hier ook reeds mee ge-experimenteerd hebben...

                      Dit beeld is eigenlijk heel weinig aan veranderd in PS, buiten dan wat aan de kleur toning.
                      Ja ik experimenteer hier erg vaak mee. Maar met de zon achter het hoofd heb ik nog nooit zo een (onnatuurlijk) uitgelicht gezicht verkregen.......
                      facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: - Veranderen van tijdperk...

                        Ja ik experimenteer hier erg vaak mee. Maar met de zon achter het hoofd heb ik nog nooit zo een (onnatuurlijk) uitgelicht gezicht verkregen...
                        Gewoon verder experimenteren zou ik dan zeggen Jaak, bij mij is dat ook niet van de eerste malen gelukt.

                        Dit gezegd zijnde, je reflectie scherm moet wel groot genoeg zijn, zo een plooibaar klein rond schermpje volstaat natuurlijk niet...

                        Vele mensen onderschatten ook de kracht van een laagstaande winter zon, die valt bijna loodrecht op je scherm, dat ook nog
                        eens recht voor je model staat, je hebt dus niets van verlies, vermits je niet onder een hoek (of een hele kleine dan ) werkt met je licht.

                        Grtz, D.

                        Comment


                        • #13
                          Re: - Veranderen van tijdperk...

                          Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                          Gewoon verder experimenteren zou ik dan zeggen Jaak, bij mij is dat ook niet van de eerste malen gelukt.

                          Dit gezegd zijnde, je reflectie scherm moet wel groot genoeg zijn, zo een plooibaar klein rond schermpje volstaat natuurlijk niet...

                          Vele mensen onderschatten ook de kracht van een laagstaande winter zon, die valt bijna loodrecht op je scherm, dat ook nog
                          eens recht voor je model staat, je hebt dus niets van verlies, vermits je niet onder een hoek (of een hele kleine dan ) werkt met je licht.

                          Grtz, D.
                          .....ah jama een reflectiescherm is al even onnatuurlijk als een flits bij een tegenlichtopname.....en dat voelt bij sommigen onnatuurlijk aan......zeker als het model de volle lading krijgt.........kwestie van smaak natuurlijk.... ... Mijn experimenten gebeurden zonder externe hulpmiddelen....
                          facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: - Veranderen van tijdperk...

                            .....ah jama een reflectiescherm is al even onnatuurlijk als een flits bij een tegenlichtopname.....en dat voelt bij sommigen onnatuurlijk aan......zeker als het model de volle lading krijgt.........kwestie van smaak natuurlijk.... ... Mijn experimenten gebeurden zonder externe hulpmiddelen....
                            Dat is natuurlijk je volste recht, en zo doet iedereen zijn eigen stijl ...en jij maakt dan op je manier ook goeie beeldjes !

                            Vind dit allemaal heel boeiend eigenlijk al die verschillende reacties !

                            Grtz, D.

                            Comment

                            Working...
                            X