Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mandarijnvisjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mandarijnvisjes

    Tot nu toe vind ik dit voor mezelf de onderwateropname waar ik het meest gelukkig mee ben.
    Mandarijnvisjes zijn alleen te zien ongeveer een 1/2 uur na zonsondergang tijdens schemer.
    Uit de holtes van dood koraal komen ze dan als koppeltje naar buiten, hangen 2-3 seconden naast elkaar en gaan dan afzonderlijk weer terug in het koraal.
    Dit herhaalt zich een aantal keren.
    De moeilijkheid zit hem er in dat je zo weinig licht hebt dat je focus het heel moeilijk heeft, bijlichten gaat niet want daar schrikken ze weer van. Ze komen ook iedere keer weer via een andere holte naar buiten.....redelijk frusterend eigenlijk
    Had rond de 70 foto's waarvan er uiteindelijk gelukkig toch 3 goed gelukt zijn.
    Lokatie: Bunaken, Sulawesi.

    Een volwassen mannetje is ongeveer 5-6 cm groot.

    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Mandarijnvisjes

    Speciaal en mooi hoor
    maar dan heb jij die knapperdjes terug hun holleke ingeflitst
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Mandarijnvisjes

      Tja dit is echt bijzonder Jos82, mooie kleuren en op het juiste moment geschoten!
      70 foto's, maar je heb de goeie dus ...... kweet hoe moeilijk dergelijke foto's zijn dus chapeau

      M.v.g
      ReneRaw

      Comment


      • #4
        Re: Mandarijnvisjes

        D'as wel een knappe hoor met mooie kleurtjes
        Mvg,
        Kvole
        Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L

        Comment


        • #5
          Re: Mandarijnvisjes

          Bedankt voor de reacties al...
          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Speciaal en mooi hoor
          maar dan heb jij die knapperdjes terug hun holleke ingeflitst
          Nou van de flits waren ze gek genoeg niet onder de indruk, wilde je met een zaklamp een beetje bijlichten om te focussen zijn ze gelijk weg, maar 3x achter elkaar flitsen was geen probleem voor ze...denk omdat een flits maar heel kort is.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Mandarijnvisjes

            Pracht van een foto. Eentje waar je zeker trots op mag zijn, zeker met die moeilijkheidsgraad.
            Zelf heb ik deze visjes nog nooit gezien. In Bunaken heb ik enkel gesnorkeld, lang geleden, omdat ik nog geen duikbrevet had toen.
            Moet ik zeker nog eens terug gaan om de 'wall' te doen.

            Comment


            • #7
              Re: Mandarijnvisjes

              Dit koppeltje staat er prachtig op, wat een kleur!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Mandarijnvisjes

                Mooie visjes met prachtige kleuren.

                groetjes

                moniq
                groetjes, moniq (BD1321BE)

                A picture paints a thousand words

                Comment


                • #9
                  Re: Mandarijnvisjes

                  Indrukwekkend zeer mooi.
                  Even terzijde op welke diepte bevond je je?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mandarijnvisjes

                    Bedankt voor alle leuke reacties...
                    Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                    Indrukwekkend zeer mooi.
                    Even terzijde op welke diepte bevond je je?
                    Niet echt diep..tussen de 5 a 6 meter, dieper hoef je manadarijnvisjes ook niet te zoeken.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mandarijnvisjes

                      Prachtige opname, mooie kleuren en scherp

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mandarijnvisjes

                        Weer een mooie opname Jos!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mandarijnvisjes

                          Heel knap gedaan Jos
                          Mooi moment en, ondanks de moeilijkheidsfactor, een goede compo bekomen met knappe kleuren (lijken me op het eerste zicht iets té fel, maar ik heb de visjes zelf nog nooit irl gezien...)

                          Grtz,
                          Kurt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mandarijnvisjes

                            Bedankt nogmaals iedereen voor alle leuke reacties....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                            Heel knap gedaan Jos
                            Mooi moment en, ondanks de moeilijkheidsfactor, een goede compo bekomen met knappe kleuren (lijken me op het eerste zicht iets té fel, maar ik heb de visjes zelf nog nooit irl gezien...)

                            Grtz,
                            Kurt
                            Durf het zelf eigenlijk ook niet goed te zeggen....Gezien het schemer was zie je zelf de kleuren onder water ook niet meer....Zowiezo zijn de foto's die geflitst zijn altijd veel mooier dan dat je met je eigen ogen hebt gezien, dieper dan 5 meter kun je de kleur rood bijvoorbeeld al niet meer zien....Dat is ook de reden dat een flitser onder water vaak heel belangrijk is, hier breng je de kleuren mee terug.
                            Ik heb in LR niet veel gedaan aan saturatie....levendigheid en saturatie iets van +6.
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mandarijnvisjes

                              Wat een prachtige visjes. Ooit zou ik ook eens graag onder water fotograferen, het enige wat me tegenhoudt is de dure prijs van de onderwaterbehuizing...
                              Mooi geplaat dus
                              www.maximpiessen.com
                              www.facebook.com/maximpiessenphotography
                              Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

                              Comment

                              Working...
                              X