Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multi Card reader USB 3.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Multi Card reader USB 3.0

    Ik heb de Multi Card reader USB 3.0 van EMTEC
    die spreken van transfer rate up to 5 GB/s)

    als ik de foto's afhaal van mijn snelste kaart(95MB/s),maar ook alle andere, maar als laatste test,
    haal ik hooguit 30 a 35 MB/s

    mijn pc is voorzien van USB 3.0( de blauwe) volgens mij de laatste driver die ik kon vinden geinstalleerd.

    wat kan dit nog beïnvloeden?

  • #2
    Re: Multi Card reader USB 3.0

    Oorspronkelijk geplaatst door teenslets Bekijk bericht
    Ik heb de Multi Card reader USB 3.0 van EMTEC
    die spreken van transfer rate up to 5 GB/s)

    als ik de foto's afhaal van mijn snelste kaart(95MB/s),maar ook alle andere, maar als laatste test,
    haal ik hooguit 30 a 35 MB/s

    mijn pc is voorzien van USB 3.0( de blauwe) volgens mij de laatste driver die ik kon vinden geinstalleerd.

    wat kan dit nog beïnvloeden?
    blijkbaar niemand die slim genoeg zijn , alleen om foto's te keuren;-)

    Comment


    • #3
      Re: Multi Card reader USB 3.0

      Heeft u al eens naar het processorgebruik gekeken op het ogenblik dat u de foto's afhaalt? Er zijn misschien andere programma's die de processor teveel belasten.

      Grt,

      Jean-Pierre

      Comment


      • #4
        Re: Multi Card reader USB 3.0

        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
        Heeft u al eens naar het processorgebruik gekeken op het ogenblik dat u de foto's afhaalt? Er zijn misschien andere programma's die de processor teveel belasten.

        Grt,

        Jean-Pierre
        die heb ik nog niet bekeken maar ik vermoed dat deze niet speciaal uitspringt omdat ik nog andere dingen doe tegelijke tijd en heel vlot

        Comment


        • #5
          Re: Multi Card reader USB 3.0

          Geldt die 5GB/sec voor de USB3 verbinding, of voor de kaartlezer zelf.
          Het zijn verkoopstruukjes, USB3 heeft misschien een maximale theoretische snelheid van 5GB/sec, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de overdracht van je geheugenkaartje naar de computer ook zo snel zou kunnen verlopen (op voorwaarde dat het geheugenkaartje zelf dat aan zou kunnen).

          Het geheugenkaartje zelf zal ook niet met alle bestanden even snel werken (dat heb ik ooit toch ergens gelezen).

          Ik heb ooit het verschil tussen USB2, USB3 en eSATA getest (met externe harde schijven), daarbij was USB3 een stuk sneller dan USB2, maar de theoretisch opgegeven maximale snelheid heb ik nooit gehaald.
          Er is dus altijd een verschil tussen de theorie en de praktijk...
          Last edited by Black B@ndit; 17 januari 2014, 14:50.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Multi Card reader USB 3.0

            ik heb geen probleem met het verschil theorie en in de praktijk, das altijd al zo geweest maar
            95 MB/sec SD kaartje via een usb3.0 kaartlezer in een usb3.0 poort die de laatste driver heeft, verwacht ik toch iets hoger dan in leessnelheid dan de 35 a 40 MB/sec

            Comment


            • #7
              Re: Multi Card reader USB 3.0

              Je SD kaartje is zuiver de beperkende factor. Steek maar eens in een USB2.0 en je zal slechts een miniem verschil vaststellen.

              Voor een Class 10 kaartje geld enkel de garantie dat deze minstens 10MB/s = 80Mb/s (MB is megabyte, Mb is Megabit, 1 byte = 8 bits ) haalt. Lezen gaat sneller dan schrijven maar die snelheid is niet gegarandeerd.

              In jou geval wordt er 90MB/s gegarandeerd. Hier is hetzij (bewust) een verkeerde notatie gebruikt, eigenlijk dient dit 90Mb/s = 11,25MB/s te zijn, hetzij verwezen naar de maximale piek(!!! )-snelheid. Deze wordt echter maar heel even bereikt (meestal kort na aanvang / voor een klein bestand) en kan ver van het gemiddelde liggen.

              Zie ook Wikipedia
              Last edited by cojon; 27 januari 2014, 09:48.
              D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

              Comment


              • #8
                Re: Multi Card reader USB 3.0

                Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
                Je SD kaartje is zuiver de beperkende factor. Steek maar eens in een USB2.0 en je zal slechts een miniem verschil vaststellen.

                Voor een Class 10 kaartje geld enkel de garantie dat deze minstens 10MB/s = 80Mb/s (MB is megabyte, Mb is Megabit, 1 byte = 8 bits ) haalt. Lezen gaat sneller dan schrijven maar die snelheid is niet gegarandeerd.

                In jou geval wordt er 90MB/s gegarandeerd. Hier is hetzij (bewust) een verkeerde notatie gebruikt, eigenlijk dient dit 90Mb/s = 11,25MB/s te zijn, hetzij verwezen naar de maximale piek(!!! )-snelheid. Deze wordt echter maar heel even bereikt (meestal kort na aanvang / voor een klein bestand) en kan ver van het gemiddelde liggen.

                Zie ook Wikipedia
                Bedankt hiermee weet ik nooit hogere waardes te moeten verwachten, alleen meer geduld hebben:-)

                Comment

                Working...
                X