Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #2
    Re: Autosalon

    Dus veel mannen waren niet op de hoogte?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Autosalon

      Gisteren ook geweest, maar was ik wel op de hoogte. De kaarten waren geschenken van de dealers en men zegt je dat wel en trouwens op de uitnodigingen staat ook "avondkledij en smoking verplicht". Maar je weet, velen denken dat men daar niet op let. En het was inderdaad zo dat iedereen zonder strikje eruit vloog of er eentje kon kopen ter plaatse. Zelfs het kostuum was niet voldoende, het moest smoking zijn. Nu is het wel zo dat vele mannen, éénmaal binnen het strikje hebben verwijderd of terug door de das hebben vervangen. Het Di Rupo effect is er toch nog niet ingeburgerd.
      Toen ik een achttal jaar geleden ook die gala-avond heb meegemaakt viel het mij op dat men één en ander door de vingers zag. Nu was het dus niet het geval.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Autosalon

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Gisteren ook geweest, maar was ik wel op de hoogte. De kaarten waren geschenken van de dealers en men zegt je dat wel en trouwens op de uitnodigingen staat ook "avondkledij en smoking verplicht". Maar je weet, velen denken dat men daar niet op let. En het was inderdaad zo dat iedereen zonder strikje eruit vloog of er eentje kon kopen ter plaatse. Zelfs het kostuum was niet voldoende, het moest smoking zijn. Nu is het wel zo dat vele mannen, éénmaal binnen het strikje hebben verwijderd of terug door de das hebben vervangen. Het Di Rupo effect is er toch nog niet ingeburgerd.
        Toen ik een achttal jaar geleden ook die gala-avond heb meegemaakt viel het mij op dat men één en ander door de vingers zag. Nu was het dus niet het geval.
        Zegt toch voldoende
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Autosalon

          Pff, dikke nekken...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Autosalon

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Pff, dikke nekken...
            Er lopen blijkbaar nog veel dikke nekken rond in ons landje, naar de opkomst te zien toch.
            En ik weet ook niet welke argumenten men tegen smoking en avondkledij kan hebben. Dit behoort tot alle tijden en zal gelukkig ook blijven bestaan. Zelfs in de betere restaurants is dit werkkledij, hoe zou dat komen ? dikke nekken dus... Fotografen waren daar ook, en .. in smoking meneer, dikke nekken dus.
            Nu..., in elk in elk geval, iedere vogel kan maar zingen zoals hij gebekt is. In mijn vuilbak is hier nog veel plaats voor onbeschofterikken.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Autosalon

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Zegt toch voldoende
              Jawel Theo, dit moet voldoende zijn voor elk "begrijpend" mens.
              De zon schijnt inderdaad voor iedereen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Autosalon

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Jawel Theo, dit moet voldoende zijn voor elk "begrijpend" mens.
                De zon schijnt inderdaad voor iedereen.
                Heb zo ooit een studentfeest meegemaakt in het kursaal van Oostende.
                (was iets van Zonnewende?)
                Allemaal in zwart en wit
                De dames in het lang zoals dat heet.
                Vond dat wel fijn.
                Heeft ook totaal niets te maken met dikke of dunne nekken
                Kleren maken de man maar de man in die kleren blijft toch dezelfde.

                Trouwens thuis kan dat ook.
                (oei, oei??)
                Dus zich opfrissen en andere kleren aantrekken voor dat men aan tafel gaat.

                Wat mij ook opvalt is dat bijna niemand meer zijn voeten afveegt voor hij of zij binnen gaat
                Er is hier nog welgeteld één buur van tegen de zeventig die zijn schoenen uitdoet voor hij bij mij binnenkomt
                Van mij moet hij dat niet. Hij is dat zo gewoon.
                We hebben wel ongeveer dezelfde vloer dus die man weet waarom
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Autosalon

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  En ik weet ook niet welke argumenten men tegen smoking en avondkledij kan hebben. Dit behoort tot alle tijden en zal gelukkig ook blijven bestaan.
                  Gala-avonden zijn niet voor de gewone sterveling weggelegd. Is ook niks voor mij, doe mij maar gewoon...

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Zelfs in de betere restaurants is dit werkkledij, hoe zou dat komen ?
                  Daar kom ik ook niet, ken dat alleen van in de film. Ik word ook liever bediend door een casual geklede ober met een brasserieschort dan door een pinguïn...

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Fotografen waren daar ook, en .. in smoking meneer
                  Onnozel toch ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  In mijn vuilbak is hier nog veel plaats voor onbeschofterikken.
                  'k Heb een vriend die bij de ophaaldienst werkt. Zal 'ns vragen of dat er wel in mag...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autosalon

                    Ik vind het normaal dat ze geweigerd worden aan de ingang; uitnodiging vermeldde blijkbaar duidelijk "avondkledij/smoking". Ik neem aan dat de meeste mensen dat thuis niet hebben liggen (ikzelf ook niet, trouwens), maar huren kost zoveel niet.

                    Op een bruiloft wordt het toch ook geregeld gedragen, daar hoor ik niemand over klagen?

                    Overigens erger ik me dood aan de link "deftige kledij" - "dikke nek". Ik zit hier in kostuum, ben ik dan een "dikke nek"? Als ik straks thuiskom en met de hond ga wandelen draag ik wandelkleding en -schoenen, als ik daarna ga joggen heb ik loopkleding aan. Dan ben ik blijkbaar geen "dikke nek" meer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autosalon

                      Enero,
                      is het de moeite om naar die gala avond te gaan? ik krijg elk jaar een uitnodiging, dit jaar weeral maar ga nooit moet volgend jaar misschien toch eens gaan...
                      Senn

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autosalon

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Overigens erger ik me dood aan de link "deftige kledij" - "dikke nek". Ik zit hier in kostuum, ben ik dan een "dikke nek"? Als ik straks thuiskom en met de hond ga wandelen draag ik wandelkleding en -schoenen, als ik daarna ga joggen heb ik loopkleding aan. Dan ben ik blijkbaar geen "dikke nek" meer.
                        Juist wel, jij dikke nek, wat komen opscheppen met je verschillende outfits

                        Ik vind het altijd genieten om nog eens een "kostuum" aan te doen,
                        al ben ik geen fan om te gaan werken in een hemd
                        (ben fan van jeans en t-shirt, maar als het een belangrijke meeting is met klanten zal het hemd wel te voorschijn komen hoor).

                        't heeft voor mij niets met dikke nek te maken, al kan ik me storen als je op reis in een hotel zit en je in deftige broek, hemd en plastron moet gaan eten...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autosalon

                          Ik rook niet. Dus No Smoking.
                          YMMV
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Autosalon

                            Mijn mening : ik heb het niet over 'geklede' outfits, er is nog wel een verschil tussen een smoking en een 'gewoon' kostuum, al dan niet met das. Is dat dan niet deftig genoeg ?
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #15
                              Re: Autosalon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              Ik rook niet. Dus No Smoking.
                              YMMV
                              Fan van Urbanus ? (allee, vroeger toch, nu is 'm toch nie meer grappig)
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X