Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hitech ND-filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hitech ND-filters

    Beste

    Graag zou ik mij grijsverloop of ND filters willen aanschaffen van het merk Hitech.
    Ik heb er nog nog geen ervaring mee en stel me enkele vragen:

    - Verschil tussen hard en soft edge?
    - Grijsverloop of ND?
    - 85mm of 100mm?
    - Welke sterkte van filter?
    - Welke houder (materiaal)?
    - Wat heb ik nog zoal nodig?

    Het zou dus voornamelijk zijn om landschap te fotograferen.
    Ik beschik over 17-55mm f/2.8; Nikon 50mm en Tamron 70-200mm f/2.8.

    Met vriendelijke groeten
    Sven

  • #2
    Re: Hitech ND-filters

    bij de ND's moet je vooral zien dat je de IRND neemt ... de "oude" hebben heel veel last van kleurzweem volgens tests.
    Probleem is dat ze de nieuwe exact hetzelfde type nummer hebben gegeven zodat je bij (online) shops eigenlijk moeilijk weet welke je nu gaat krijgen, de nieuwe of de oude.

    Hier kun je al eens lezen : https://www.formatt-hitech.com/en/co...arted~436.html
    ook op het lee filter youtube channel kan je wat info vinden : http://www.youtube.com/watch?v=p5dTS...=share&index=1

    Comment


    • #3
      Re: Hitech ND-filters

      En welke maat van filterhouder en filter kan ik best nemen voor een Nikon 17-55mm f/2.8, Nikon 50mm f/1.8 en Tamron 70-200mm f/2.8
      Ik heb al gelezen dat Lee filters echt goed zijn. Ik had echter gelezen dat Hitech filters ook goed zijn, maar de IRND versies van deze filters zijn ook vrij duur.
      Dus nu weet ik echt niet meer voor welk merk ik zou moeten gaan? Welke maat van filter? ND of grijsverloop? Hard of soft edge? Hoeveel stops?
      Last edited by Svekke84; 16 januari 2014, 14:39. Reden: Extra vragen bijgevoegd

      Comment


      • #4
        Re: Hitech ND-filters

        Oorspronkelijk geplaatst door Svekke84 Bekijk bericht