Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oudere canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oudere canon

    Naast mijn canon 400 d zou ik een grotere body willen tweedehands.Dat ligt beter in mijn hand.Het aantal pixels
    speelt geen grote rol.Als het een 20d of een 30d of een 40d is wat zou jullie pakken.De ene is wel ouder dan de ander maar daar verschil de prijs ook.
    Stefaan

  • #2
    Re: Oudere canon

    Oorspronkelijk geplaatst door siberische tijger Bekijk bericht
    Naast mijn canon 400 d zou ik een grotere body willen tweedehands.Dat ligt beter in mijn hand.Het aantal pixels
    speelt geen grote rol.Als het een 20d of een 30d of een 40d is wat zou jullie pakken.De ene is wel ouder dan de ander maar daar verschil de prijs ook.
    Stefaan
    Ze willen ons graag doen geloven dat er alleen nu goede camera's
    gemaakt worden. Alles van vroeger is minder, minder goed, totaal
    niets waard. Zo gaat dat.
    Ik geloof dat zoiets "marketing" noemt.
    Feit is dat die camera's niet slechter zijn dan gisteren en bijna even
    zo goed als die van vandaag. Scheelt echt maar weinig. Eigenlijk te
    weinig om zuur verdiende centen aan te besteden.
    Zo heb ik me een oude Canon 5D gekocht. Wat ze ook zeggen, het
    toestel maakt nog altijd prima plaatjes. Ik vind ze goed. Ik vind ze
    mooi. En wat de rest ervan denkt zal me sowieso worst wezen. Dus
    verwen je zelf maar met zo'n oud beestje.

    Comment


    • #3
      Re: Oudere canon

      Je doet alsof er op het gebied van sensoren totaal GEEN vooruitgang geboekt is sinds de Canon 400D!! Laat ik je uit de droom helpen! Ik heb zowel de 400D als de 40D en ik heb mijzelf recentelijk verwend met een Sony RX100M2 ... niet dat die Canons geen goede fotos maken maar die Sony blaast die Canons zo goed als omver qua beeldkwaliteit ... het loont dus WEL even de moeite om na te kijken waar men zijn zuurverdiende centen aan uitgeeft! in acht genomen wat men eigenlijk wil! ... maar een 40D naast een 400D? 't is lood voor oud ijzer. I can tell! JMHO

      Comment


      • #4
        Re: Oudere canon

        't Ja een 5D is toch een stapje beter dan een 20-,30- of 40D maar omzeggens even groot en dit is tenslotte wat u zoekt, een grote camera.
        Met batterijgrip mag je al vrij grote handen hebben. Met batterijgrip en langere objectieven, bv. de 70-200, is ook alles beter in evenwicht.
        Eén ding nog vermelden, EF-S objectieven zijn niet te gebruiken op een FF 5D.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Oudere canon

          Voor een redelijke prijs kan men dees dagen al een 2e handse 7D body op de kop tikken ... dat zou ik nog wel "een vooruitgang" noemen

          Comment


          • #6
            Re: Oudere canon

            Ik heb een 30D, al een zevental jaar, en zat al een tijdje met de vraag wat er zou moeten gebeuren mocht deze plots de geest geven. Een 60D ? Een 70D, iets anders ? Allemaal vol met functies die ik niet nodig heb.
            Plots, op een foto-computer-en-platenbeurs : een 30D. "Mag ik die eens vasthouden ?", en dan is het al te laat natuurlijk. De knoppen zitten nog wat stroef, niet zoals deze op mijn toestel die al wat losser zitten. De body ziet er onberispelijk uit. De firmware hinkt nog eeuwen achterop. Nu hebben we thuis twee 30D's, en daar ben ik eigenlijk best gelukkig mee !

            Beetje een emo-verhaal over een toestel waar ik toch helemaal weg van ben, dus op die reden alleen zou ik het wel weten.

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Dus verwen je zelf maar met zo'n oud beestje.
            Net zoals ik gedaan heb. Het verschil tussen 20D, 30D en 40D speelt dan eigenlijk niet eens zo'n rol, het zal vooral afhankelijk zijn van wat je kan vinden.
            The only time you have too much fuel is when you are on fire

            Comment


            • #7
              Re: Oudere canon

              Blijkbaar mag je camera niet ouder zijn dan pakweg 20maanden of op het forum word gedaan alsof je terig gaat naar 1302 of zo

              Comment


              • #8
                Re: Oudere canon

                de 40D is een zeer degelijk toestel en altijd ondergewaardeerd, ik heb na mijn 40D een 7D gehad, maar alleen voor de snelheid van het scherpstellen
                als je geen vogels of sport doet merk je geen verschil, ook niet in kwaliteit
                de 50D was zelfs minder goed dan de 40D

                hier een mooie koop met een heel goede lens
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Oudere canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door siberische tijger Bekijk bericht
                  Naast mijn canon 400 d zou ik een grotere body willen tweedehands.Dat ligt beter in mijn hand.Het aantal pixels
                  speelt geen grote rol.Als het een 20d of een 30d of een 40d is wat zou jullie pakken.De ene is wel ouder dan de ander maar daar verschil de prijs ook.
                  Stefaan
                  2de handse 5D. Kan je tegenwoordig voor 400-450 Euro vinden. Geeft je véél "value for money".
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oudere canon

                    de 5D heeft een kramikkelijke scherpstelling in het donker, en dan moet je waarschijnlijk andere lenzen aanschaffen
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oudere canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                      Blijkbaar mag je camera niet ouder zijn dan pakweg 20maanden of op het forum word gedaan alsof je terig gaat naar 1302 of zo
                      Als men een oud fototoestel wil vervangen door eentje dat even oud is wat is dan de zin van de vraagstelling hier? Je blijft in hetzelfde "technologie segment", niet beter - niet slechter, de vraagstelling is dan overbodig, je koopt in dat geval wat onder je neus voorbijkomt aan dit soort type camera ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oudere canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                        de 40D is een zeer degelijk toestel en altijd ondergewaardeerd, ..
                        Persoonlijk vind ik de 40D behoorlijk overgewaardeerd ... Ik heb mijn oude 400D destijds laten hercalibreren door Canon (2x zelfs, wegens slechte QC bij Canon) en het zal een "straffe" moeten zijn die het verschil kan zien met de fotos van een 40D .. de kleuren en de dynamiek van de 400D zijn alles bijmekaar genomen eigenlijk net iets beter dan de 40D "out of the box" ... het is net gebaseerd op die (toenmalige?) "overwaardering" dat ik die 40D gekocht heb en behoudens wat meer toeters, bellen, wat méér gebruiksgemak en een groter pak in uw hand, heb ik, fotografisch gesproken, niet veel meer "in de zak" ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oudere canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                          de 5D heeft een kramikkelijke scherpstelling in het donker, en dan moet je waarschijnlijk andere lenzen aanschaffen
                          En zijn er dan veel cameras die wel goed focussen in het donker (zonder hulpmiddelen) ? Zet een speedlite op een 5D, en hij focust op alles.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oudere canon

                            Ik ben hier ook wel in geïnteresseerd.

                            Je hebt tegenwoordig een hoop 550-600D's die naar je kop gesmeten worden voor ongelooflijke prijzen (ik snap niet waarom Canon per se die Rebel lijn zo snel moet updaten, marketing weer zeker?)

                            Wanneer, voor welke prijs, is een oudere 40D-50D een betere optie dan een 550-600D?

                            Als 2e camera bijvoorbeeld. En specifiek in mijn geval (niet dat ik opzoek ben, vooraleer men zich weer vragen begint te stellen )
                            waar het ENKEL over de sensor en snelheid in termen van buffer/wegschrijven op kaart gaat. (timelapse doeleinden)

                            Ik denk dat een 50D dan een veel betere keuze is met CF, dan een huidige model met brakke SD schrijfsnelheden. (wat ik belangrijk vind)

                            Ik weid uit maar het komt er el op aan, waarvoor je het nodig hebt. (al kijk je maar naar mijn voorbeeld)
                            Last edited by 1tio1; 15 januari 2014, 03:12.
                            http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oudere canon

                              Ik kan de ervaring van regulus bevestigen: de AF van mijn 400D was slecht afgesteld.
                              Dit had ik pas goed door toen ik een 50D kocht (waar je dat zelf kan bijregelen, ik wil geen andere meer).

                              De 7D was - nu al 4,5 jaar geleden - een fantastische camera voor z'n geld, en er is nog steeds geen betere Canon crop, maar als je tilt slaat van ruis moet je het niet doen.
                              Met de 15mps van de 50D en de 18 van de 7D haal je tot ISO 400 wel meer details uit je foto als je wil nabewerken.
                              Op die manier haal je tot ISO 1250-1600 bruikbare fotos, wat maar 1 stop slechter is dan een 5DII.
                              Nu je croplenzen verkopen om naar een oude FF te gaan gaat je niet veel vooruithelpen.

                              Zo uit de camera zien fotos van een 400D of een 40D er dikwijls beter uit dan die van een 50D. Ik denk dat de slechte reputatie van de Canon cropsensoren toen begonnen is omdat er te weinig in-camera nabewerking was ingebouwd.

                              De zoeker en het bedieningsgemak van de XXD en XD zijn wel veel beter dan van de XXXD reeks.

                              Als het weinig mag kosten en omdat een 50D nu ook bijna niets meer waard is zou ik hem zeker verkiezen boven de 40D, alhoewel hij er exact hetzelfde uit ziet is hij intern van een nieuwe generatie (processorcode, schermresolutie, CF met UDMA, AF micro-adjust, enz).
                              Maar het is geen 7D (die je eigenlijk 4 jaar geleden had moeten kopen).
                              Last edited by palombian; 17 januari 2014, 11:08.

                              Comment

                              Working...
                              X