Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2ehands canon 7D of nikon D3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2ehands canon 7D of nikon D3200

    Hey allemaal

    Mijn vraag is dus of ik een 2e hands Canon eos 7D + extra accessoires overkoop van men neef voor 600€
    OF
    een nieuwe Nikon D3200 met kit lens(AF-S DX 18-55mm VR) (409€) en wat extra gadgets zoals een tas ect. koop.

    Laat me weten wat jullie hierover denken, vinden.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

    Ik ben een Sony gebruiker maar ik kan je garanderen dat de 7D een veel betere camera is. Dus zeker de Canon.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

      oke, maar hoe zit het met gebruiksgemak, levensduur van een camera die al +-4 jaar oud is ongeveer...

      Comment


      • #4
        Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

        Oorspronkelijk geplaatst door Xandervw Bekijk bericht
        oke, maar hoe zit het met gebruiksgemak, levensduur van een camera die al +-4 jaar oud is ongeveer...
        Dat hangt van zijn gebruik af natuurlijk, er zijn camera's die met 4 jaar maar een 20000 clicks hebben maar er zijn er ook met veel meer.
        Dat kan jij beter beoordelen als wij.
        Maar ik ga ook mee met alex606 en zou kiezen voor de Canon.
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #5
          Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          Dat hangt van zijn gebruik af natuurlijk, er zijn camera's die met 4 jaar maar een 20000 clicks hebben maar er zijn er ook met veel meer.
          Dat kan jij beter beoordelen als wij.
          Maar ik ga ook mee met alex606 en zou kiezen voor de Canon.

          Hij is vrij intens gebruikt maar altijd goed verzorgd en onderhouden.

          Natuurlijk is het wel 200€ meer dan als ik een nieuwe koop :/

          Comment


          • #6
            Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

            hangt er vanaf wat je wil fotograferen maar de 7d is een heel goed toestel enkel op iso zal de3200 mss , heel mss een klein klein beetje beter zijn.
            Ik gebruik nog steeds een 1dmkIII die al een jaar of 6-7 oud is, nog steeds goed bruikbaar. Als iets vroeger mooie foto's kon maken waarom zou het dan nu niet meer gaan? Niet omdater iets nieuw is dat het oude daarom plots slecht is

            Wat ik destijds goed vond aan mijn 7d, snelle focus, accuraat. stevige ''pro body'' veel instelmogelijkheden zonder dat je in menu's moet zitten graven. hoge frames /seconde, altijd leuk voor actie of sport. Het enigste min punt dat ik kan bedenken was de bruikbare iso maar ook dat was niet onoverkomelijk.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

              En hoe zit het met "redelijk goedkope" lenzen hiervoor? wil verschillende dingen doen denk ik, zowel mensen fotograferen als landschappen.
              Ik krijg wel een lens bij de 7D (weet niet dewelke) maar er zal niet echt geld overschieten om een nieuwe aan te kopen dan

              Comment


              • #8
                Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

                redelijk goedkoop is nogal vaag. een concreet budget is beter om hierover advies te krijgen. voor landschappen gebruik je meestal breedhoek, op een crop toestel zijn dit lenzen met een brandpunt rond de 18mm of ultra groothoek lenzen als een 10-20mm. voor portretten gebruik je meestal dan weer langere brandpunten om vervorming van het gezicht te voorkomen. Lenzen met een brandpunt vanaf 50mm dus. Persoonlijk zou ik 50mm niet gebruiken om enkel een gezicht te fotograferen omdat je op dit brandpunt toch nog wel een klein beetje vervorming krijgt. de klasieke lens hiervoor is bv een 85mm. zelf verkies ik liever 100mm op mijn ff camera voor dit soort foto's, beetje smaakgebonden.
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

                  oke, bedankt voor de info
                  aangezien de meeste zeggen dat ik de canon 7D best koop zal ik nog eventjes sparen en hopelijk kan, mag ik hem dan kopen
                  zit nu al rond de €400, na men examens kan ik dan nog een weekje werken en dan ook de camera al eens testen

                  allemaal zeer hard bedankt

                  gr Xander

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

                    succes ermee en met je examens. laat zeker maar eens een resultaat zien eens je de camera in bezit hebt
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

                      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                      succes ermee en met je examens. laat zeker maar eens een resultaat zien eens je de camera in bezit hebt
                      Zal ik zeker doen als ik hem heb
                      dankjewel

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2ehands canon 7D of nikon D3200

                        Het verschil in prijs is niet zo groot, dus dan zou ik zeker niet twijfelen en voor de 7D gaan.

                        Heb em zelf ook, en ik zou niet voor minder willen gaan. De 7D heeft iets magisch dat andere 'goedkopere' toestellen van Canon niet hebben. Heerlijk gewoon.
                        Ik denk dat de aanhangers van de Nikon D300s er ook zo over denken over hun toestel.

                        Je kan niet mis gaan met de 7D.
                        http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                        Comment

                        Working...
                        X