Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF 28-300/3.5-6.3 XR redelijk goed?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron AF 28-300/3.5-6.3 XR redelijk goed?

    ik ben aan het uitkijken voor een (niet te dure) all around lens die ik kan gebruiken op reis. heb op onze laatste trip naar ardennen mijn 28-135 meegenomen en was wel tevreden over fotokwaliteit maar soms toch beetje te weinig zoom

    vandaar dus uitkijken naar een (goedkopere) reis-lens. ik zou deze keuze maken omdat ik slechts 1 lens wil meenemen én omdat die niet zo duur is, is beschadiging of verlies dan ook geen échte ramp

    iemand ervaring met deze lens op een Canon 10D? Of is de Sigma of Tokina equivalent beter?
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

  • #2
    dank voor pics. vallen idd zéér goed mee. hoe is de AF-snelheid van die lens? is die redelijk snel?

    ps: ook van Gent zeker?
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      heb je ooit foto's gemaakt met de 28-135 IS USM. zou eigenlijk weleens willen zien hoe dit Tamron te vergelijken valt qua AF snelheid en bouwkwaliteit tov de 28-135. Ik ben van die 28-135 *zeer* tevreden en als die Tamron gelijkaardig zou presteren, zou ik al héél tevreden zijn

      (voor mijn tele behoeftes zou ik héél graag een 50-500 hebben maar kan dit nu jammer genoeg absoluut niet bekostigen - nieuw huis, kindje enz...)
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #4
        Hier nog wat voor- en tegenstanders in een vorig topic;



        Veel succes met je zoektocht en je uiteindelijke keuze!
        Karel
        Is this the real life? Is this just fantasy?
        Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

        Comment


        • #5
          ah dat zou super zijn!! misschien best wel in voormiddag, want in namiddag moet ik bij schoonouders gaan behangen (tja...). laat maar weten waar/hoe laat indien je kan. pintjes zijn op mijn kosten
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            Hi,
            Is deze lens ook goed te gebruiken met den Nikon D 70?
            Indien dit het geval is, zal mijn keuze vlug gemaakt zijn.
            mvg,
            geert

            Comment


            • #7
              Ik ben ook op zoek naar een zoomtele lens voor de 300D,maar die 28-135 overlapt teveel mijn kitlens van 18-55.
              Dus dacht ik meer aan iets van 60-200 /70-300,of iets in die aard.
              Weet u soms daarover meer? en niet te duur,moet niet perfekt zijn.
              Wel gave en scherpe foto's met die 28-135 ,**********,hoedje af
              Imac en Canon... de max

              Comment


              • #8
                ik twijfel nog tussen de Tamron 28-300 en de Sigma APO Macro Super 70-300. Iemand idee hoeveel kwaliteitsverschil er is tussen die 2 lenzen?

                (morgen ga ik de 28-300 eens proberen bij vdbulcke, ben benieuwd...)
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • #9
                  Originally posted by lapino
                  (morgen ga ik de 28-300 eens proberen bij vdbulcke, ben benieuwd...)
                  Hou ons op de hoogte, hé.

                  Wat betreft 70-300 en 28-300: ik zou gaan voor de 28-300 als die je bevalt...
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by **********
                    Hi, allemaal
                    Hierbij een kleine opmerking betreffende de low budget lenzen Tamron en Sigma. Mijn persoonlijke ondervinding is dat deze meer dan hun geld waard zijn in vergelijking met de Standaard merk lenzen, ook moet ik zeggen dat ook ik soms onscherpe beelden heb, maar... alles wel beschouwd zal dat ook met primes, L lenzen enz voorkomen, de fout ligt bijna steeds bij de fotograaf zelf en niet bij deze lenzen.
                    Als je mijn voorbeeld foto's bekijkt kan je toch moeilijk zeggen dat deze niet goed zijn en dit is slechts een greep uit honderden alle afgedrukt op A3 formaat. Zo zeg niet " dit is brol " kijk even in eigen boezem en "klik" beheerst. groetjes roland
                    Het ziet er inderdaad een heel goede lens uit,bv foto 02 prachtig hoor.
                    Het zal het manneke ook wel zijn geloof ik.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by **********
                      Nog eentje met volgende gegevens:
                      File size: 2,405KB Image Serial Number: 101-0108 Camera Model: Canon EOS 10D Camera serial number: 1530503319 Firmware: Firmware Version 2.0.1 Owner: ROLAND VANDENBULCKE Date/Time: 2004:04:15 21:10:56 Shutter speed: 1/60 sec Aperture: 5.6 Exposure mode: Tv Flash: External E-TTL High speed sync Metering mode: Center-weighted average Drive mode: Single frame shooting ISO: 100 Lens: 28.0 to 300.0 mm Focal length: 300.0mm AF mode: One-shot AF Image size: 3072 x 2048 Image quality: Fine White balance: Auto Color space: sRGB Saturation: Normal Sharpness: Normal Contrast: Normal Tone: Normal Custom Functions: Default settings
                      http://users.skynet.be/rolandshome/files/05.jpg
                      Ik moet zeggen:
                      ik ben jaloers op jouw foto's...
                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        hallo Roland
                        1/60 op 300 mm; dan toch van op statief geschoten neem ik aan,of is de balans van toestel en lichte lens zo goed dat het ook vanuit de
                        'losse' pols kan?

                        groeten etienne

                        Comment


                        • #13
                          Nogmaals,een prachtige foto,moet geen verdere vragen meer stellen in verband met de aankoop van een telelens.
                          Bedankt voor de tip,vdb.zo kan ieder hier een oordeel vormen over deze lens,en volgens mij ,zeer positief,en zeker prijswaardig.
                          Moet ook zeggen dat u het zeer duidelijk en informatief gebracht hebt,wat niet altijd het geval is.
                          Imac en Canon... de max

                          Comment


                          • #14
                            Verkiezen jullie de Tamron 28-300 boven de nikkor 28-300 op een d70?

                            Comment


                            • #15
                              zie mijn volgende commentaar

                              groetjes,

                              Marc



                              Hallo

                              Heb dit week-end mijn nieuwe TAMRON XR 28-300 F3.5-6.3 LD ASP IF MACRO eens grondig kunnen testen. (zo'n 500 testshots gemaakt).
                              Conclusie : je krijgt heel veel waar voor je geld.
                              Ik ben uiterst tevreden over deze aankoop. Eerst en vooral is de lens mooi afgewerkt en geeft deze een zeer degelijke indruk bij het gebruik: vlotte draaizoom bediening, geen speling op de lens wanneer deze uitschuift, kortom, voelt zeer goed aan van constructie.
                              De AF werkt wat mij betreft ook zeer goed. Geen snelheidswonder, maar zeker niet trager dan mijn andere lenzen (dewelke zie je in mijn profiel).
                              Het voornaamste dan : de kwaliteit van de foto's : ik ben er uiterst tevreden over. Vandaag was het mooi weer en waren de lichtomstandigheden optimaal; met mijn D70 op 200, 320 en 500 ISO heb ik prachtige opnames kunnen maken. De scherpte is veel beter dan wat ik durfde verwachten. Ook de kleuren vind ik zeer goed.
                              Bovendien kom ik meer en meer tot de overtuiging dat de nadelen van zogenaamde "superzooms", gecompenseerd worden door de kleinere gebruiksoppervlakte van een digitale sensor (factor 1,5 op de D70).
                              Ik kan verkeerd zijn, maar ik denk dat je hierdoor meer "het midden" van de lens gebruikt, waardoor vignettering (vooral in tele) en vervorming (vooral in grootste groothoekstand) minder opvallen. Indien mijn redenering foutief is, dan toch is dit de indruk die ik heb met zoomlenzen op de D70.

                              Een vriend van mij die met een nieuwe superdeluxe CANON EOS MARK II werkt sedert een grote week, heeft juist dezelfde indruk.

                              Zoomlenzen met een lichtsterkte van F2.8 zullen natuurlijk betere resultaten geven in minder ideale lichtomstandigheden, maar extreme close-ups en macro werk (indien in open lucht) doe ik toch voor 90 % wanneer het mooi weer is.

                              Wat mooi meegenomen is aan deze TAMRON is dat hij op het volledige zoombereik, kan scherpstellen vanop een afstand van slechts 48 cm.
                              Dit noemen ze dan zogezegd MACRO, maar een echte macrostand heb je niet; ik verkies daarentegen dit systeem, het heeft meer mogelijkheden dan een lens met een "echte makrostand" die slechts een bereik heeft van een 10-tal cm en waar je dan zelf heel de tijd moet dichter of verder kruipen, aangezien het zoombereik dan heel beperkt is.

                              Kortom, ik ben zeer tevreden over deze koop, deze lens voldoet ruimschoots aan mijn behoeften.

                              Ik twijfelde tussen een SIGMA en een TAMRON, en bij TOPFOTO hebben ze mij de TAMRON aangeraden. Ik ben blij dat ik hun raad opgevolgd heb.

                              En zoals je zelf aanhaalt, wanneer je op excursie bent is dit de ideale allrounder.

                              Ten slotte : ik kan vergelijken van een TOKINA AT-X 24-200 die ik destijds tweedehands kocht omdat dit de enige maxizoom was die reeds bij 24 mm begon (wat een kleinbeeldequivalent geeft op de NIKON D70 van 36 mm): die TOKINA is zeker niet scherper, heeft die (praktische) macromogelijkheden niet, en weegt dubbel zoveel.

                              By the way : ik ben ook nog steeds verbaasd over de fantastische prijs/kwaliteit verhouding van mijn onlangs eveneens nieuw gekochte TAMRON 70-300 (f4.0-5.6) MACRO 1:2 : ik kan er verbluffend scherpe foto's mee make (misschien heb ik een extra goed exemplaar ontvangen ?). Ik heb van heel mijn leven nog nooit een lens gehad die voor 143 Euro (dit is de nieuwprijs op EBAY Duitsland) zo'n kwaliteit kon leveren. En dat geeft een goed gevoel ...

                              Vroeger was ik tegen B merken; het moest altijd origineel van NIKON zijn. Ik weet ondertussen wel beter ...

                              Groetjes,

                              Marc



                              Op 18 mei toegevoegd :
                              Hallo

                              Ik heb nog snel eens 2 foto's gepost in de rubriek SHOWCASE met de 2 TAMRON lenzen waarvan sprake.

                              http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47498
                              http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47499

                              Je kunt zelf het resultaat beoordelen.
                              De foto met de 70-300 is misschien een beetje "verbrand" in het midden, maar dat ligt meer aan de lichtmeting van de NIKON dan aan de lens zelf (een zéér wit snoetje in héél fel zonlicht !)

                              Groetjes,

                              Marc




                              --------------------------------------------------------------------------------
                              Marc - Lidnummer: BD0040BE
                              NIKON D70
                              TAMRON 28-300 XR F/3.5-6.3 LD ASP IF MACRO + )+ TAMRON AF 70-300 F/4-5.6 LD MACRO 1:2
                              TOKINA 24-200mm 3.5-5.6 + NIKON 35-80mm 4.0-5.6D + NIKON 35-135mm 3.5-4.5 (Makro)
                              SB-24 Flash
                              Canon Powershot A-70
                              KODAK 240 Zoom(voor de kids)
                              RAYNOX CM-3500 Macro Voorzet set 6x/12x/24x

                              NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                              Comment

                              Working...
                              X