Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

letterbreedte van een PDF naar MSWord geconverteerde tekst varieert ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • letterbreedte van een PDF naar MSWord geconverteerde tekst varieert ??

    Ik heb online een PDF naar MS-Word geconverteerd.
    Nu valt het mij op dat bepaalde zelfde letters breder uitvallen dan andere.
    Alle letters zijn in VERDANA 10, dus daaraan ligt het alvast niet.
    Ik heb ook gekeken in de lettertype schermpje als daar niks afwijkend is ingesteld...niks!
    Ik heb ook al geprobeerd de tekst om te zetten naar platte tekst om dan de opmaak te herstellen...niks helpt.
    Wie weet de oplossing hiervoor.
    Blijkbaar is dit een niet zoveel voorkomend probleem want ik vind niks op het WWW...
    varieert

  • #2
    Re: letterbreedte van een PDF naar MSWord geconverteerde tekst varieert ??

    Ik heb onlangs een probleem gehad met Word documenten die ik wilde "printen" naar PDF. Daar werden sommige tekens eenvoudigweg weggelaten. Daarna PrimoPDF geďnstalleerd en alles OK

    Comment


    • #3
      Re: letterbreedte van een PDF naar MSWord geconverteerde tekst varieert ??

      Een PDF zal je nooit 1 op 1 geconverteerd krijgen naar MS-Word - en andersom ook niet -. Dat heeft o.a. te maken met encoding/decoding, lettertype libs, toegepaste metric stelsels, spcifieke opmaak codering enz. En dan heb ik het nog niet gehad over wat de pdfto-converter wel en niet begrijpt in de aangeleverde pdf.

      Wat ik meestal doe is per alinia/paragraaf copieeren naar Word en dat dan in zijn geheel opnieuw opmaken

      Comment


      • #4
        Re: letterbreedte van een PDF naar MSWord geconverteerde tekst varieert ??

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Wat ik meestal doe is per alinia/paragraaf copieeren naar Word en dat dan in zijn geheel opnieuw opmaken
        Doe ik ook, maar deze keer lukt het niet zoals het hoort...

        Comment


        • #5
          Re: letterbreedte van een PDF naar MSWord geconverteerde tekst varieert ??

          Wat *soms* goed werkt is zo'n PDF afdrukken en dan inscannen om via OCR software de tekst bewerkbaar om te zetten naar Word. Een heel gedoe, maar wel werkbaar als de hoeveelheid tekst niet te groot is.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment

          Working...
          X