Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basic maar degelijk wireless-n routerke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Basic maar degelijk wireless-n routerke

    Wil een basic wireless-n routerke kopen, 4 ethernetpoorten zijn genoeg.
    Heb Telenet Fibernet, modem zonder wifi, en router zou op m'n bureau komen te staan waar ik een ethernetaansluiting heb die rechtstreeks van de switch komt die naast de telenet modem hangt in de garage.
    Welk merk is het betrouwbaarst ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Basic maar degelijk wireless-n routerke

    Zorg dat je een router koopt met een Gbit-switch in. Voor de rest zou ik eerder een ac-norm kopen vandaag (maar het hangt er natuurlijk vanaf of je de Wifi-snelheid echt belangrijk vindt). Ik had vroeger een D-link en dat ding werkte goed, maar de verschillen zijn niet zo groot (als je in hetzelfde prijssegment blijft).
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Basic maar degelijk wireless-n routerke



      Met USB-aansluiting, handig om een harde schijf draadloos te benaderen... Lijkt me wel wat en de prijs is correct.

      Edit : hmm, reviews toch niet zo favorabel...
      Last edited by Kaneda; 13 januari 2014, 12:11.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Basic maar degelijk wireless-n routerke

        Deze heb ik hier nog staan


        Mag je hebben voor 35 €.
        Is nieuw want de plastiek hangt er nog op.

        Ik gebruik zelf de n600 als 2de router voor extra bereik.
        Mijn overbuur en naaste gebuur kunnen die gebruiken.

        Comment


        • #5
          Re: Basic maar degelijk wireless-n routerke

          Kan je die router niet laten vervangen bij telenet?

          Comment


          • #6
            Re: Basic maar degelijk wireless-n routerke

            oei oei oei, daar erger ik me nu eens aan heh.
            Zelf ben ik cisco certified (een netwerkkenner zeg maar)...
            Maar merken als D-link en belkin naar voor schuiven kan er voor mij niet door.
            Die merken zijn beneden alle peil (en zo zijn er nog wel een paar merken dat me hele dagen het leven zuur maken als er problemen zijn)

            Wil je goedkoop en toch een goed doordacht product kopen, koop dan van het merk TP-Link, iets duurder zijn dan bv netgear...
            Laat die USB-port sharing maar achterwege want die rommel werkt met drivers en tegen dat windows 9 uitkomt vind je er geen driver meer voor.

            Ik kan wel de mening delen om eventueel ook al uit te kijken naar de ac norm maar die is momenteel nog niet echt mainstream.

            Comment


            • #7
              Re: Basic maar degelijk wireless-n routerke

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Maar merken als D-link en belkin naar voor schuiven kan er voor mij niet door.
              Ik heb thuis geen bedrijfsnetwerk, hè. Linksys beter dan ?
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Basic maar degelijk wireless-n routerke

                Het merk is niet zo belangrijk : d-link is niet beter of slechter dan TP-link of wat dan ook. Wel zijn er behoorlijk grote verschillen in prijs, snelheid en mogelijkheden. Niet iedereen wil 280€ uitgeven voor een Linksys WRT1900AC. Maar als je maar 40€ wil uitgeven moet je niet verwachten dat het ding even stabiel zal zijn als een betere versie.
                Het belang van een goeie firmware is wel duidelijk. Ik heb evengoed mizerie gehad met een TP-link, die om de 3 dagen uitviel. Een nieuwere firmware erop gezet en dat ding draait nu als een zonnetje... Met mijn D-link (was een DIR-855) nooit mizerie gehad...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Basic maar degelijk wireless-n routerke

                  Hier is nog een optie...



                  Is wel geen gigabit router -
                  Ik heb hier ook nog een linksys WRT350N: heel goede en stabiele router, een paar jaar oud, maar daar wil ik wel nog 25 € voor...
                  PS. Heeft ook een USB aansluiting voor een externe schijf maar is niet zo stabiel.
                  Laat maar iets weten

                  Comment

                  Working...
                  X