Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste DSLR ervaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1ste DSLR ervaring

    Vandaag eindelijk mijn DSLR in ontvangst mogen nemen en dan ook onmiddellijk mee op stap geweest.
    Heb nog een hoop te leren over deze camera (Canon EOS 350D) maar voor een eerste keer ben ik best tevreden van de resultaten.

    Hier enkele van mijn "beste" shots van vandaag.

    Graag jullie mening over compositie, scherpte, ....


    Moderator Note: Je foto's zijn te groot (langste zijde 1200px), en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.


    Mijn eigen indrukken bij deze foto's:
    #1: Best goed gelukt, de wieken zijn misschien niet 100% qua scherpte, maar dat komt omdat ze aan het draaien waren.
    #2: Compositie vind ik best goed, scherpte zou nog net iets beter kunnen (en mijn moto is dringend aan een poetsbeurd toe )
    #3: Is eigelijk uitgekomen zoals ik hem wou. Sommige van de "sprieten" scherp, de rest waziger en wazige achtergrond. Was zo ook bedoeld om te trekken, echter had ik liever de voorste wat scherper gehad.
    Last edited by LesC; 13 januari 2014, 11:35.

  • #2
    Re: 1ste DSLR ervaring

    MAX 1024.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 1ste DSLR ervaring

      Voor alle drie zou ik wel een minder opvallende handtekening kiezen.
      #1, beste van de 3. Hier is zeker de handtekening wat te groot :-)
      #3 is de minste

      Comment


      • #4
        Re: 1ste DSLR ervaring

        #1 is de beste, naar mijn mening, maar had misschien nog beter geweest als een van de wieken helemaal naar boven stond. Nu staat er een wiek recht naar beneden, dan heb je de molen in de kleinste stand.

        #2 Heb je de moto zelf geplaatst? dan had ik 'm iets verder van de muur gezet. Dan had je makkelijker de scherpte kunnen leggen op de moto, en had ook je de compositie wat beter kunnen maken (namelijk de ramen bovenaan er niet mee op).

        #3 Horizon wat lager in de compositie nemen & inderdaad meer scherpte in proberen te krijgen. Als beginner moet je bij dit soort foto's experimenteren met verschillende settings. Verschillende f-stops proberen, eens een andere manier van scherpstellen proberen, of als de onscherpte komt door de wind verschillende sluitertijden proberen. Je kan er alleen maar van leren.
        Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

        Comment

        Working...
        X