Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Max. geheugen kaartje voor de Canon G11.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Max. geheugen kaartje voor de Canon G11.

    Mijn echtgenote heeft een Canon G11 en vertrekt binnenkort naar Houston.
    Momenteel heeft ze maar twee SD kaartjes van 4 GB.

    Veel te weinig daar ze hinder tien dagen zal verblijven.
    Ik heb al op het net gezocht welke kaartjes de G11 aankan maar geen afdoend antwoord gevonden.
    Kan de G11 een SanDisk Class 10 Ultra SDHC 32GB aan?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Max. geheugen kaartje voor de Canon G11.

    Volgens deze info van Sandisk is sdhc 4-32 http://www.steves-digicams.com/pdf/sdhc.pdf, idem voor http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital ... dus 32 kan net

    Comment


    • #3
      Re: Max. geheugen kaartje voor de Canon G11.

      Volgens de handleiding 8GB(ong 2900 foto's volgens instelling). Zie pagina 18 tot 20.

      Bekijk en download gratis Canon Powershot G11 handleidingen. Of stel een vraag aan andere eigenaars in het forum.


      Grt,

      Jean-Pierre

      Comment


      • #4
        Re: Max. geheugen kaartje voor de Canon G11.

        De gebruikershandleiding kan je HIER downloaden op de website van Canon. (.....Ik accepteer de Licentieovereenkomst & Voorwarden.....)

        Het enige wat er vermeld is ( blz.20) is dat de camera met SDHC kaarten kan gebruikt worden. Dat is dus 32Gb.
        Last edited by Skitch; 12 januari 2014, 19:26. Reden: MMCplus kaart verwijderd. :-/
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Max. geheugen kaartje voor de Canon G11.

          Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
          Volgens de handleiding 8GB(ong 2900 foto's volgens instelling). Zie pagina 18 tot 20.
          Bekijk en download gratis Canon Powershot G11 handleidingen. Of stel een vraag aan andere eigenaars in het forum.

          Grt,
          Jean-Pierre
          Neen, dat is gewoon een voorbeeld hoeveel foto's er op 8GB gaan ...

          Met google vlug te vinden : zoek op maximum gb g11 en je had deze link gevonden : http://www.canon.nl/Support/Consumer...age=1&type=faq

          Comment


          • #6
            Re: Max. geheugen kaartje voor de Canon G11.

            Thx iedereen, 32Gb is idd.het maximum.
            Ik wou het zeker weten voor ik er twee ga aankopen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Max. geheugen kaartje voor de Canon G11.

              Ik heb de ervaring dat als je max GB gebruikt (vooral bij de wat oudere camara's) het veelvuldiger voorkomt dat foto's niet goed worden weggeschreven en dat je dat niet ziet op het schermpje maar pas bij thuiskomst op pc/laptop.

              Comment


              • #8
                Re: Max. geheugen kaartje voor de Canon G11.

                Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                Neen, dat is gewoon een voorbeeld hoeveel foto's er op 8GB gaan ...

                Met google vlug te vinden : zoek op maximum gb g11 en je had deze link gevonden : http://www.canon.nl/Support/Consumer...age=1&type=faq

                Bedankt,

                ben blijkbaar iets te snel geweest.

                Grt,

                Jean-Pierre

                Comment


                • #9
                  Re: Max. geheugen kaartje voor de Canon G11.

                  Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                  Ik heb de ervaring dat als je max GB gebruikt (vooral bij de wat oudere camara's) het veelvuldiger voorkomt dat foto's niet goed worden weggeschreven en dat je dat niet ziet op het schermpje maar pas bij thuiskomst op pc/laptop.
                  Dt kan twee redenen hebben. Tesamen of afzonderlijk : trage kaart en/of snelle vinger. :-)
                  Het wegschrijven duurt een tijdje. Met snelle kaarten , Class 10, gaat dat niet zo opvallen maar met trage kaarten, Class 4 bvb., wordt dat snel duidelijk.

                  De snelle vinger is ook niet goed. Als je een foto maakt, of een videoclip, dan wacht je beter totdat alles weggeschreven is voordat je de camera afsluit.
                  Dat is maar een fractie van één of twee ogenblikken geduld hebben.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment

                  Working...
                  X