Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis naar Vietnam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reis naar Vietnam

    Hallo allemaal

    In augustus dit jaar ga ik op reis naar Vietnam (Hanoi-Hoi Ann), en nu vroeg ik me af welke lenzen ik het best kan meenemen.
    Ik heb de volgende apparatuur reeds in mijn bezit:

    Nikon D5100
    Nikkor 35mm f1.8 (voor avonden en straatfotografie?)
    Tamron 90mm f2.8 macro (eventueel ook voor portretten?)
    Kitlens 18-55mm

    Omdat ik vooral ga rondtrekken en enkele natuurparken ga bezoeken zal ik een lens nodig hebben die goed is voor landschapsfotografie.
    Iemand een idee welke lenzen ik zou meenemen/aanschaffen?
    Omdat ik student ben kan ik me wel geen al te dure lens veroorloven.

    KaiT

  • #2
    Re: Reis naar Vietnam

    Vietnam is een prachtig land, al is het weer in het Noorden vrij wispelturig.
    Voor portretten is het ideaal; de zon is niet al te nadrukkelijk aanwezig, grijze lucht daarentegen wel.
    Voor landschappen is dit dan weer minder goed; je hebt in et Noorden zelden goed licht.
    Ik zou al de lenzen meenemen die je al bezit, de verscheidenheid is vrij groot.
    Toch raad ik nog een 70-300 of iets soortgelijks aan; ook landschappen in tele kunnen heel mooi zijn.
    Dieren ga je evenwel niet tegenkomen in Vietnam; was opvallend stil op dat vlak.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Reis naar Vietnam

      Bedankt! Dus u zou het houden voor landschappen bij de 18-55 en een zoomlens aanschaffen?
      Of zou ik voor een wijde landschapslens gaan die iets of wat lichtsterk is?
      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: Reis naar Vietnam

        Oorspronkelijk geplaatst door KaiT Bekijk bericht
        Bedankt! ...Of zou ik voor een wijde landschapslens gaan die iets of wat lichtsterk is?
        Mvg
        Met een wijde landschapslens zal je steeds 8 a 11 als diafragma gebruiken, dus die moeten al helemaal niet lichtsterk zijn.
        of je moet een wide gaan gebruiken voor straatfotografie bij weinig licht
        Met de drie objectieven die je nu in je bezit heb,kan je al een mooie reportage maken. Dus mijn advies, focus je op het onderwerp, en werk met het beschikbaar materiaal. Leer de tekortkomingen van je materiaal en hou er rekening mee met de benadering van je onderwerp. Fotografie is veel meer dan techniek.
        Hanoi is een waar walhalla voor de fotograaf, hou er rekening mee dat het vanaf 18.00u reeds donker kan zijn. Kom dan de straat op en observeer de mensen.
        Hoi-Ann is toeristisch tot en met, ok je kan er mooie plaatjes schieten, maar dat kan je in Benidorm ook.
        Verder nog de moeite (uit mijn ervaring) Hue, Saigon, Dalat, KonTun en Buon Ma thout in de centrale hooglanden ( voor het echte Viet Nam) en nartuurlijk de hele Mekong delta regio.
        Veel plezier daar en vergeet niet van je reis te genieten.

        Comment


        • #5
          Re: Reis naar Vietnam

          Ik ben niet gek op tele maar wel op breedhoek.
          Hangt er maar van af wat je wil en wat je mooi vind.
          Met een 10-20mm in de fototas, zou ik de kitlens al snel thuis laten.
          Overweeg ook een licht statief mee te nemen.

          Comment


          • #6
            Re: Reis naar Vietnam

            Zat hier met een gelijkwaardige vraag: rondrit in Bali, in juli.
            Vooral interesse in straatfotografie en portretten, maar ginder wellicht ook prachtige landschappen.
            Ik dacht mijn Canon 7D met Tamron 17-50 f2.8 en Canon 85 f1.8 mee te nemen.

            Zijn polarisatiefilters daar een must of een leuk hebbedingetje (lijkt me vaak bewolkt als ik foto's op 't web bekijk)

            Comment


            • #7
              Re: Reis naar Vietnam

              Vorig jaar september een rondreis gemaakt in Java, Bali & Lombok. Je valt er van de ene verbazing in de andere. Prachtige landschappen, indrukwekkende tempels en uitzonderlijk vriendelijke mensen. Ik had zowel een sigma 17-70 F2.8 als een canon 70-200 F4 en een canon 28-135 F3.5-5.6 mee. Uiteindelijk heb ik , denk ik, 90% van de foto's genomen met de sigma 17-70. Het was overwegend bewolkt en het wordt ook vrij vroeg donker, dus een lichtsterke lens komt toch wel van pas. Een polarisatiefilter had ik ook mee maar die heb ik niet gebruikt. Vergeet inderdaad vooral niet van je reis te genieten.
              Eos 7D, canon 28-135, sigma 17-70mm F2.8, canon 70-200mm F4, canon 85mm F1.8

              Comment


              • #8
                Re: Reis naar Vietnam

                in Vietnam zal je wel dieren tegenkomen... op de markt !
                Marc
                http://www.flickr.com/photos/marc-tailly/ - http://www.dbs.be

                Comment

                Working...
                X