Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

    daar ik mij een nieuwe camera aangeschaft heb, een nikon d7100
    ben ik tegen het probleem aangelopen dat mijn photoshop (cs3) de bestanden (RAW) niet herkent, geen probleem, zet ze om in .dng bestanden
    maar... in windows zelf (als ik door de fotomappen blader) krijg ik geen voorvertoning van de foto's...
    mijn huidige pc kan niet de nieuwere photoshops draaien (windows vista), dus zou ik iets kunnen downloaden zodat mijn pc die voorvertoning wél geeft??
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

    Helaas zal CS3 uw camera niet ondersteunen.
    Om uw .dng bestanden te kunnen bekijken met Vista moet u de gepaste Codec installeren.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

      Zelfde probleem hier. Mijn raw-bestanden uit de canon 6D worden ook niet erkend door photoshop cs4. Ik gebruik bridge en vanuit bridge krijg ik niet de optie aangereikt om een raw-bestand te openen om deze met de raw-bewerker te openen. Jpg kan ik wel openen via de raw-bewerker ...

      Comment


      • #4
        Re: computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

        bedankt red falcon voor de hulp, maar.....
        mijn computer draait op vista 64bit, dus daar hebben ze dus geen codec voor gemaakt bij adobe...
        als er iemand raad weet, zeer vervelend probleem
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          mijn huidige pc kan niet de nieuwere photoshops draaien (windows vista), dus zou ik iets kunnen downloaden zodat mijn pc die voorvertoning wél geeft??
          Ik zou de trial van Lightroom 5 eens proberen. Vergeleken met Photoshop is Lightroom zeer betaalbaar en draait waarschijnlijk wel op jouw PC. Dan ben je gelijk helemaal bij wat betreft RAW images.

          Comment


          • #6
            Re: computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

            ja, nu haal ik ze al binnen in lightroom 4, dus tot daar lukt het wel,
            maar wil ook bepaalde dng files bewaren (RAW kopies dus) voor latere nabewerking....
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              bedankt red falcon voor de hulp, maar.....
              mijn computer draait op vista 64bit, dus daar hebben ze dus geen codec voor gemaakt bij adobe...
              als er iemand raad weet, zeer vervelend probleem
              Hoezo geen codec? KLIK hier eens en scrol naar downloads, je kunt er een 32- en 64bit codec downloaden of ga direct naar HIER,
              klik ook op "DNG Converter 8.3 ReadMe".
              Dit is een PDF bestand in verschillende talen waaronder het Nederlands.
              Hoop dat u geholpen bent.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

                ofwel zie ik et gewoon niet, maar dat zijn dng converters, die zit al op de pc, is gewoon dat ik in vista geen voorvertoning krijg van de foto in mijn mappen...
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

                  Zeg, en Faststone is dat geen optie? 't Is zelfs helemaal gratis en mijn kleine netbookje met weetikveel welke processor van voor de middeleeuwen, W7 starter en 1Gb RAM draait moeiteloos door de RAW's heen.

                  Djienbe

                  Comment


                  • #10
                    Re: computer geeft geen voorvertonong van .dng bestanden

                    heb uiteindelijk workflow beetje aangepast....
                    extra harde schijf weesten halen en ga nu alles in raw + jpeg bewaren tot ik eens recentere computer haal
                    voorlopig nog niet, na aanschaf d7100 en 2 lenzen begint' vrouwke te grommen

                    alleszins bedankt voor de vele reacties
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment

                    Working...
                    X