Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel is het beste voor mij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel is het beste voor mij

    Hallo,

    Ik ben vrij nieuw in de digitale fotografie. Ik ben op zoek naar een digitaal fototoestel waar ik foto's van een goede kwaliteit kan maken in duister omstandigheden.
    Ik wil foto's maken van optredens, fuifen, alles wat te maken heeft met fuif belichting. Het toestel mag niet te groot zijn (bv sony f828 is te groot)
    Ik heb zo'n een beetje zitten rond zoeken en heb het volgende gevonden: Sony DSC-V1, Nikon Coolpix 5400, Canon powershot G5, Olympus 5060 widezoom.
    Maar ik kan niet kiezen. Welk zou voor mij het beste toestel zijn?


  • #2
    Wat je vraagt is er eigenlijk nog niet... De compactere toestellen gebruiken allemaal kleinere ccd's die niet in staat zijn om op hoge gevoeligheid (nodig voor je concertfoto's) toch ruisvrije beelden te geven. Autofocus van die toestellen is gemiddeld genomen ook trager.
    In principe ben jij het beste af met een Canon 300D of Nikon D70 maar die zullen te groot zijn om binnen te smokelen op concerten...

    wim
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #3
      Mijne lieve jongen, ge vraagt wel héél veel he. Fotografie is letterlijk "schrijven met licht" en U vraagt om goede beelden in duister omstandigheden, en dan nog een klein toestel. Een van mijn beste vrienden is beroepsfotograaf met een specialiteit in concert-fotografie. Dus weing licht vraagt om lichtsterke lenzen, 2.8 of beter. Het gebeuren is op een redelijke afstand dus telélenzen zijn nodig. 200mm of 300mm op F2,8 is al investering op zich. Het gebruik van deze lenzen is verbonden met het gebruik van een goede digitale reflex die een hoge gevoeligheid kan bieden met weinig ruis.

      Alles hangt van uw normen af, maar verwacht van een consumer compact digitaal geen wonderen, gelijk van welk merk.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Originally posted by Digipics357
        Dus weing licht vraagt om lichtsterke lenzen, 2.8 of beter. Het gebeuren is op een redelijke afstand dus telélenzen zijn nodig. 200mm of 300mm op F2,8 is al investering op zich. Het gebruik van deze lenzen is verbonden met het gebruik van een goede digitale reflex die een hoge gevoeligheid kan bieden met weinig ruis.

        Hmmm, niet helemaal akkoord, de OP wil foto's maken over de fuif belichting. Als ik het goed begrepen heb, zal hij dus eerder een groothoek nodig hebben om de lichtinstallaties en overzichtfoto's te maken. Met de voorgestelde toestellen moet dat wel te doen zijn, IMHO.

        BTW: Welkom cece op de BD-forums!

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          [/quote]

          Hmmm, niet helemaal akkoord, de OP wil foto's maken over de fuif belichting. Als ik het goed begrepen heb, zal hij dus eerder een groothoek nodig hebben om de lichtinstallaties en overzichtfoto's te maken. Met de voorgestelde toestellen moet dat wel te doen zijn, IMHO.

          BTW: Welkom cece op de BD-forums!


          [/quote]

          Dank u voor de snelle reacties.
          Het is zoals Hombre zegt, fotos maken over fuif belichting.
          Ik wil deze gebruiken om aan klanten te tonen. Ik heb vroeger foto's gemaakt met zo'n HP 2 megapixel toestel met 3x zoom. Maar die foto's zijn meer anti reclame. Daarom wil ik nu een kwalitatief beter toestel kopen om zo degelijke fot's te kunnen maken.
          Ik weet ook dat een digitale refexcamera altijd beter is. Maar als je continu op de baan bent is dat niet echt handig.
          Draaom stel ik de vraag hier welk van die 4 toestellen mij de beste foto's kan opleveren.

          Comment


          • #6
            Ben gisteren bij de fotograaf geweest, daar raden ze mij de Canon Powershot G5 aan. Als ik de testen lees zou dat een goed toestel zijn maar er zou ten op zichte van andere toestellen (sony DSC-V1) meer ruis op de foto's zitten.
            Heeft iemand ervaring met dit toestel.

            Cece

            Comment


            • #7
              Ik heb een G5, mooie kleurrijke foto's, scherpe platen MITS voldoende licht!!!

              Indien slecht licht: slecht en traag focussen (echt een ramp, maar dat hebben zeker wel meer cams in deze klasse. Geloof dat alleen de V1 van Sony goed presteerd op het focus gebied, gebruiken een andere techniek maar dat zou je even op dpreview os zo moeten nalezen), relatief veel ruis (maar dat hebben alle cams in deze klassen), en bij scherpe contrastrijke overgangen een berg Purple Fingering waar je u tegen zegt (is overigens in PS wel goed weg te werken)...dus lijkt me geen geschikt toestel om bij weining licht sherpe en ruisvrije platen meet te maken....Valt niet mee om met een compact concertfoto's te maken, geloof me maar.

              Als je toch besluit een compact te kopen wil ik uiteraard wel resultaten zien online

              succes

              Comment


              • #8
                Even voor de duidelijkheid, ik heb een Panasonic FZ10, schijnt met weinig licht niet zo heel goed te presteren zoals zoveel compact camera's. Echter ....ik heb op D-preview een aantal avondfoto's gevonden van een concert o.i.d. genomen met een FZ10, deze zien er naar mijn bescheiden mening heel goed uit. Ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest dit met m'n eigen camera uit te proberen. Als deze plaatjes dus mogelijk zijn met de FZ10, zou het wellicht voor CECE een goede camera kunnen zijn.

                Comment


                • #9
                  Zal nog even de link meegeven, anders heb je d'r niet veel aan;

                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                  Comment

                  Working...
                  X