Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel is het beste voor mij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel is het beste voor mij

    Hallo,

    Ik ben vrij nieuw in de digitale fotografie. Ik ben op zoek naar een digitaal fototoestel waar ik foto's van een goede kwaliteit kan maken in duister omstandigheden.
    Ik wil foto's maken van optredens, fuifen, alles wat te maken heeft met fuif belichting. Het toestel mag niet te groot zijn (bv sony f828 is te groot)
    Ik heb zo'n een beetje zitten rond zoeken en heb het volgende gevonden: Sony DSC-V1, Nikon Coolpix 5400, Canon powershot G5, Olympus 5060 widezoom.
    Maar ik kan niet kiezen. Welk zou voor mij het beste toestel zijn?


  • #2
    Wat je vraagt is er eigenlijk nog niet... De compactere toestellen gebruiken allemaal kleinere ccd's die niet in staat zijn om op hoge gevoeligheid (nodig voor je concertfoto's) toch ruisvrije beelden te geven. Autofocus van die toestellen is gemiddeld genomen ook trager.
    In principe ben jij het beste af met een Canon 300D of Nikon D70 maar die zullen te groot zijn om binnen te smokelen op concerten...

    wim
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #3
      Mijne lieve jongen, ge vraagt wel héél veel he. Fotografie is letterlijk "schrijven met licht" en U vraagt om goede beelden in duister omstandigheden, en dan nog een klein toestel. Een van mijn beste vrienden is beroepsfotograaf met een specialiteit in concert-fotografie. Dus weing licht vraagt om lichtsterke lenzen, 2.8 of beter. Het gebeuren is op een redelijke afstand dus telélenzen zijn nodig. 200mm of 300mm op F2,8 is al investering op zich. Het gebruik van deze lenzen is verbonden met het gebruik van een goede digitale reflex die een hoge gevoeligheid kan bieden met weinig ruis.