Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera is geschikt voor mij?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera is geschikt voor mij?

    hallo,
    graag ik wil ik me een camera aanschaffen omdat ik supermooie kwaliteitsfoto's wil trekken.
    ik wil dan ook dat de kwaliteit STUKKEN beter is dan met een gewoon toestel gelijk het toestel wat ik nu heb (fujifilm xp30 series digitale camera).
    eerst wou ik me een spiegelreflexcamera kopen maar sommige personen raadden mij dit af?
    dus welk toestel is voor een leek als mij het meest aangeraden?
    in de prijscategorie tot +/- 400euro.
    kan er iemand mij duidelijke goede raad geven hieromtrent?
    alvast heel erg bedankt
    P

  • #2
    Re: welke camera is geschikt voor mij?

    Wat specifieker omschrijven van je fotografische intresse kan ook helpen je een advies te geven!

    En uiteraard ook aangeven waarom anderen denken dat een (d)slr voor jouw niet geschikt zal zijn...
    Ben je opzoek naar jaszak formaat of mag het neigen naar wat groters
    En waar heb jezelf al naar gekeken en welke zal dan de uitgekozene zijn

    Maar ja elke compact die nieuwer is dan wat je nu hebt zal wel voldoen

    Comment


    • #3
      Re: welke camera is geschikt voor mij?

      DSLR en 400 euro alles betaald gaat niet echt samen, tenminste als je nieuw aankoopt. Goed materiaal is duurder, en dat heb je nodig voor goede resultaten. Een instap DSLR Body kun je makkelijk vinden voor je 400 euro, maar dan heb je nog geen objectie(f)ven, nog geen geheugenkaartje, nog geen tas om alles in te gooien....

      Waarschijnlijk is dat een van de redenen waarom men je een DSLR afraadt!

      Een goede bridge of compact heeft dat wel (buiten het geheugenkaartje) en met de moderne toestellen kun je inderdaad ook heel mooie beelden maken.
      Naast mijn DSLR's heb ik in de wagen ook steeds een compactje mee voor onvoorziene omstandigheden; ben al regelmatig heel aangenaam verrast geweest door de kwaliteit van mijn pics.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #4
        Re: welke camera is geschikt voor mij?

        Oorspronkelijk geplaatst door pascal5030 Bekijk bericht
        hallo,
        graag ik wil ik me een camera aanschaffen omdat ik supermooie kwaliteitsfoto's wil trekken.
        dus welk toestel is voor een leek als mij het meest aangeraden?
        tja....dat gaat niet samen hoor.
        ---
        een goed toestel is nog geen garantie op mooie/goede foto,s.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: welke camera is geschikt voor mij?

          Moderator Note: Hoewel de vraagstelling lichtjes verschilt van jouw andere topic: http://forum.belgiumdigital.com/f9/w...ek-478259.html
          vind ik het geen reden om een nieuwe topic te beginnen. Ik ga deze topic sluiten.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X