Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parapente

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Parapente








    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Parapente

    Wat wil je hier met deze foto laten zien?
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

    Comment


    • #3
      Re: Parapente

      Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
      Wat wil je hier met deze foto laten zien?
      De blauwe lucht.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Parapente

        dit zegt me nu ook niet meteen iets.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Parapente

          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          dit zegt me nu ook niet meteen iets.
          Misschien moest het mannetje ( en in beeld ) er nog aanhangen? Heb gekozen voor de " parapente " alleen. Zijn er buiten " het niet graag zien en dgl. " andere opmerkingen zoals compo, witbalans, scherpte, histogram, etc...........? Daar kan ik iets van leren. Van al dat andere flauw gezever helaas niets. Sorry.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Parapente

            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
            Misschien moest het mannetje ( en in beeld ) er nog aanhangen? Heb gekozen voor de " parapente " alleen. Zijn er buiten " het niet graag zien en dgl. " andere opmerkingen zoals compo, witbalans, scherpte, histogram, etc...........? Daar kan ik iets van leren. Van al dat andere flauw gezever helaas niets. Sorry.
            Mijn vraag was: wat wil je hier nu laten zien? En dat was serieus bedoeld. Gezien je reactie ga ik ervan uit dat je ook alleen een parapente in opengevouwen toestand vanaf de zijkant wilt laten zien. Welnu dat is gelukt. Om je vragen te beantwoorden: de witbalans en scherpte/scherptediepte zijn perfect in orde. De foto is licht onderbelicht (dit is te zien in de histogram aan de lichte kleuren) en een lichte halo rechtsboven rond de parapente zichtbaar. Als je wilt laten zien hoe de lijnen aan de aan de koepel zijn vastgemaakt dan zou je rechts (achter de koepel) de lijnen er volledig oplaten en de uitsnede zo maken dat er minder lucht op de foto komt en dus de aandacht op de lijnen wordt gevestigd.

            Soms hebben dit soort koepels ook een fris kleurenpalet wat mooi afsteekt tegen de blauwe licht. Dat kan ook een onderwerp zijn van wat je wilt laten zien.

            Buiten de paar technische opmerkingen verder weinig mis met deze afbeelding. Maar ik vraag me oprecht af of het daarmee ook een foto is die iets zegt. En dat kan ik met de beste wil van de wereld niet ontdekken. Nogmaals het is aan te raden na te denken over wat je nu met een foto wilt laten zien.
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

            Comment


            • #7
              Re: Parapente

              Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
              Gezien je reactie ga ik ervan uit dat je ook alleen een parapente in opengevouwen toestand vanaf de zijkant wilt laten zien. Welnu dat is gelukt. Als je wilt laten zien hoe de lijnen aan de aan de koepel zijn vastgemaakt dan zou je rechts (achter de koepel) de lijnen er volledig oplaten en de uitsnede zo maken dat er minder lucht op de foto komt en dus de aandacht op de lijnen wordt gevestigd.
              Wou inderdaad alleen de de parapente in beeld en dit is geen uitsnede.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Parapente

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Misschien moest het mannetje ( en in beeld ) er nog aanhangen? Heb gekozen voor de " parapente " alleen. Zijn er buiten " het niet graag zien en dgl. " andere opmerkingen zoals compo, witbalans, scherpte, histogram, etc...........? Daar kan ik iets van leren. Van al dat andere flauw gezever helaas niets. Sorry.
                Had je hem dan niet beter in fotobeoordeling geplaatst ?, ik kan KCfoto volgen in zijn vraag.

                Voor mij is de foto zoals je hem hier presenteert goed. Iets onderbelicht, maar voor de rest

                Pixelboy

                Comment


                • #9
                  Re: Parapente

                  Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy
                  ik kan KCfoto volgen in zijn vraag. Pixelboy
                  Ik niet. Titel van de foto: " parapente ". Verklaring parapente: een parapente of glijscherm is een soepele, uit doek gemaakte vleugel waarmee men kan zweven. Wat laat ik hier zien? Inderdaad een " parapente ".
                  Als ik een auto fotografeer en geef de titel " auto ", gaat men dan ook vragen: " Wat wil je hier met deze foto laten zien "?
                  Sorry, kan er bij mij niet in.
                  Dat de foto iets onderbelicht is daar ben ik mee akkoord. Is gedaan om zeker geen uitgebrande plekken te krijgen omdat het lichte gedeelte toch nogal gevoelig is hiervoor.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Parapente

                    [Sorry, kan er bij mij niet in.

                    Het is uw eerste vraag dat beantwoord is geworden. ( Van al dat andere flauw gezever helaas niets. Sorry. )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Parapente

                      Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                      [Sorry, kan er bij mij niet in.

                      Het is uw eerste vraag dat beantwoord is geworden. ( Van al dat andere flauw gezever helaas niets. Sorry. )
                      Je moet zo niet roepen. Ik ben niet doof. En trouwens ik zever niet. Die periode ben ik al 68 jaar voorbij. En trouwens het is: " Het is uw eerste vraag DIE beantwoord is geworden ".
                      Groetjes
                      Louis
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Parapente

                        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                        Je moet zo niet roepen. Ik ben niet doof. En trouwens ik zever niet. Die periode ben ik al 68 jaar voorbij. En trouwens het is: " Het is uw eerste vraag DIE beantwoord is geworden ".
                        Groetjes
                        Louis

                        Comment


                        • #13
                          Re: Parapente

                          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                          Wou inderdaad alleen de de parapente in beeld en dit is geen uitsnede.
                          Zoals ik al zei: het is je behoudens wat technische tekortkomingen gelukt een afbeelding van een parapente koepel te maken. Of het wel of geen uitsnede is, is voor mij niet zo relevant.

                          Ik heb oprecht geprobeerd de foto van een zinvol commentaar te voorzien maar heb nu het gevoel dat dit niet wordt gewaardeerd. Dit is dan ook het laatste commentaar wat je van mij krijgt.
                          Groetjes, KC
                          www.sportbeelden.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Parapente

                            Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                            Dit is dan ook het laatste commentaar wat je van mij krijgt.
                            Toch bedankt voor je tijd, maar liever geen commentaar dan commentaar dat nergens op slaat. Cfr: " Wat wil je hier met deze foto laten zien "?
                            En niet antwoorden hoor, anders verbreek je je belofte.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Parapente

                              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                              Toch bedankt voor je tijd, maar liever geen commentaar dan commentaar dat nergens op slaat. Cfr: " Wat wil je hier met deze foto laten zien "?
                              En niet antwoorden hoor, anders verbreek je je belofte.
                              Zoals ik reeds zei. Zet hem dan in beoordeling en niet in SC. En, je commentaar is ook niet van dat . Als je niet tegen een beetje kritiek kan, plaats dan geen foto !. De Commentaar van KCfoto en zijn vraag was terecht.

                              Pixelboy

                              Comment

                              Working...
                              X