Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf van een nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf van een nieuwe camera

    Ikzelf ben een leek in digitale fotografie maar zou de komende maanden
    onze analoge camera willen vervangen door een digitale. Kunnen jullie
    mij raad geven om een camera te kiezen die bij mijn eisen past.

    1. niet al te groot toestel want moet makkelijk kunnen meegenomen worden als we met de kinderen op uitstap gaan
    2. extra flash (eventueel die slave flash van Metz dat ik enkel jaren geleden gekocht heb) moet mogelijk zijn
    3. resolutie moet voldoende groot zijn om mbv Photoshop wat composities te maken en crops uit te voeren zonder al te veel kwaliteitsverlies.
    4. Momenteel gebruiken we meestal onze Minolta reflex 5000i om foto's te nemen omdat de foto's van betere kwaliteit zijn dan foto's van compacte camera's, dus zoeken we een toestel die dezelfde kwaliteit van foto's oplevert
    5. Wij hebben een Compact flash kaart van 128 MB die we zouden willen recupereren.
    6. budget all-in max van 1000 €

    Kunnen jullie een paar voorstellen doen of zeggen jullie dat het nog te vroeg is om een nieuwe camera te kopen en raad je ons aan nog te
    wachten.

  • #2
    Wel, als je een leek bent ( zoals ik ) kan ik je de toestellen van Nikon aanraden uit de coolpix serie ( bijv een 2200 of 3200 ) zijn goede cameras voor mensen die geen te hoe eisen stellen en toch mooie foto's willen maken. Prijs ligt tussen de 200 en 280 euro.
    Of een konica dimahe Z ? die heb je al voor 369 euro.
    groetjes
    carab
    Carab

    Comment


    • #3
      1. je wil een compacte camera
      4. je gebruikt nu een reflex
      waarom die overstap van reflex naar een compacte camera?

      eenmaal een reflex camera en je hebt het budget ga dan volgens mij terug naar een reflex.
      Als !!! je je oude reflex camera tenminste volledig benut hebt vroeger
      Ik bedoel gebruik van sluitertijd,diafragma,belichting etc..
      Gebruikte je deze niet en liet je alles in auto werken koop dan een compact camera.
      Had vroeger ook een reflex analoog en dan over gestapt naar een compact camera digitaal zonder dat ik iets kon instellen, was met deze overstap vlug teleurgesteld, na wat sparen(maar je hebt het budget) terug naar een reflex gegaan .
      Zal hier wel wat kretiek krijgen maar ga voor een reflex, geen beperkingen later als je de Microop te pakken hebt
      thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

      Comment


      • #4
        Ik zou ook voor een reflex gaan, zonder twijfel. Naar het schijnt zou Minolta dit jaar met een digtale reflex op de markt komen dit zou voor U van belang kunnen zijn indien je het objectief dat je reeds bezit kan blijven gebruiken. Anders is het nog even doorsparen want voor 1000 Euro heb je wel een DSLR body maar geen lens, en lenzen zijn Héééééél belangrijk zeker op een DSLR.

        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          ?
          voor 1000€ heb je als een eos300d met lens
          thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

          Comment

          Working...
          X