Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autosalon

    Hallo

    Ik ga binnenkort naar het Autosalon te Brussel en ben uiteraard van plan om m'n camera mee te nemen.
    Ik beschik over een nikon D7000 met 18-105mm kitlens.

    Iemand tips voor optimale resultaten?
    Ik beschik niet over een statief.

    Alvast bedankt!
    Rune
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

  • #2
    Re: Autosalon

    Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
    Hallo

    Ik ga binnenkort naar het Autosalon te Brussel en ben uiteraard van plan om m'n camera mee te nemen.
    Ik beschik over een nikon D7000 met 18-105mm kitlens.

    Iemand tips voor optimale resultaten?
    Ik beschik niet over een statief.

    Alvast bedankt!
    Rune
    Als je tijdens de publieke dagen gaat dan hoop ik toch dat je dan gaat om mensen te fotograferen in plaats van auto's.

    Comment


    • #3
      Re: Autosalon

      Zorg dat je er zo vroeg mogelijk bent, en dat je dan zo snel mogelijk naar de wagen(s) gaat die je echt op de foto wil hebben staan.
      Tegenwoordig kan je met elke digitale reflexcamera goede foto's maken op iso 800, dan zal het zeker wel lukken om daar de wagens die "in the spotlight" staan netjes op de foto te krijgen (zolang er maar niet teveel volk in de weg staat).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Autosalon

        statief in die drukte ,gaat vloeken worden

        Comment


        • #5
          Re: Autosalon

          Ik heb (gelukkig) nog geen statief
          Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

          Comment


          • #6
            Re: Autosalon

            Als je tijdens de publieke dagen gaat dan hoop ik toch dat je dan gaat om mensen te fotograferen in plaats van auto's.
            Wat je zegt...
            Normaal ga ik steeds de woensdagnamiddag, maar dit keer zou ik de laatste zaterdag gaan...
            Iemand tips wanneer er minst volk is? Bij de nocturnes bv, of is het dan net drukker dan tijdens het weekend?
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment


            • #7
              Re: Autosalon

              De eerste 2 dagen (donderdag en vrijdag) en dan vooral in voormiddag (10-12) is het rustig. Maar op 2 uur raak je natuurlijk niet rond als je wat foto's wil nemen. Woensdagnamiddag, de weekends en de nocturne zijn het drukst.

              Comment


              • #8
                Re: Autosalon

                Woensdagnamiddag ging tot nu toe nog redelijk goed...

                Helaas ben ik nog schoolgaand en kan ik het me niet permitteren een dagje te "brossen" voor het autosalon...
                En als ik moet kiezen: Vrijdagavond (rond half 4) vertrekken vanuit Brugge met de trein naar Brussel of Zaterdagvoormiddag vanaf de deuren opengaan?
                Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                Comment


                • #9
                  Re: Autosalon

                  Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                  Ik heb (gelukkig) nog geen statief
                  jammer, je kan er flink mee om je heen meppen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autosalon

                    Zou een polarisatiefilter ook niet handig kunnen zijn voor de reflecties op de wagen te verminderen?
                    Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
                    www.flickr.com/photos/stevensquid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autosalon

                      Zou een polarisatiefilter ook niet handig kunnen zijn voor de reflecties op de wagen te verminderen?
                      Inderdaad, maar daar beschik ik helaas (nog) niet over :/
                      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autosalon

                        Dit wordt waarschijnlijk balen....zeulen met de camera door de drukte....mensen die gewild of ongewild in je zoeker verschijnen....Ik zou de auto's vergeten( je vind ze toch in elk magazine perfect belicht....)Je kan je beter op de sfeer concentreren en hopen op een paar leuke shots.Maar ja dat is mijn opinie.Toch veel succes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autosalon

                          Ik ben vrijdag naar het autosalon geweest ... stond om 9u al op de parking, om 10u was ik binnen, gelijk naar paleis 9 geweest om een DMC Aventador LP900-4 Spezial Version te fotograferen (was in opdracht, dus die was het belangrijkste) en dan naar paleis 12 voor de Lamborghini stand ... ging prima ... en ik had een statief én een polarisatie filter mee ... lekker sleuren, wel een carbon statief, maar ook dat is nog altijd lastig om mee te nemen.

                          Rond 13u begon het drukker te worden, maar toch nog altijd prima foto's kunnen nemen, uit de hand dan wel ... je kan dan geen statief meer gebruiken (toch niet zonder rare blikken te krijgen ... lol)

                          Op statief met polar-filter op iso100 regelmatig sluitertijden van 10 seconden gehad ... dat kan echt niet uit de hand hé.

                          Uit de hand, met flits natuurlijk, heb ik de Canon 5dII gebruikt met 24-105IS lens, minstens f5.6 maar meestal f8.0 (anders is heel de wagen bij een driekwart shot niet scherp op FF) en iso tussen 640 en 1250 ... sluitertijd maximum tot 1/10e laten zakken (de IS lost het wel een beetje op tot dat niveau) ... lukt prima ... wel zonder polarisatie filter gewerkt ... die blokkeert nog eens 1 tot 2 stops licht, en dat kan je best vermijden op dat moment ... de 'betere' stands zijn goed verlicht, maar toch is zo'n polar filter net de boosdoener om je sluitertijd op 1/5 of nog trager te zetten ... en dan moet je al echt een stabiele hand hebben, zelfs met een IS/VR/OS lens.

                          één raad ... ga niet naar de nocturnes ... dan is het altijd enorm druk, ook al omdat er veel vrijkaarten voor de nocturnes uitgegeven zijn, dus gratis inkom.

                          Zag er iemand rondlopen met een Canon crop camera en een 70-200 lens ... dat is dan enkel om details en hostess's te fotograferen vrees ik ...
                          Last edited by LamboCars; 19 januari 2014, 16:41.
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Autosalon

                            Ik ga nu zaterdag.

                            Ik ga uiteraard niet om auto's te fotograferen maar om auto's te kijken!
                            Af en toe hoop ik toch een paar toffe fotootjes te kunnen maken.
                            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                            Comment


                            • #15
                              Re: Autosalon

                              Statief meepakken zou ik niet doen. Best vroeg daar zijn, om 10 u BINNEN in de zaal zijn. Vanaf 11 u wordt het druk, vanaf 12 u heel druk. Eigenlijk is het op n weekenddag bijna niet te doen, ik ben maandagmorgen geweest. Eerst foto's van de auto's gemaakt, maar toen de zaak vol liep, foto's van de hostessen gemaakt. Wel eerst vriendelijk gevraagd, en ze vonden t niet erg. Heb hun wel gefotografeerd op 70 mm, ga dat niet in t geniep doen met n 200 mm en op grote afstand, dat is maar zielig.

                              Voor de auto's altijd op Iso 1250 gewerkt, groothoek (24-70), f8 en dan meestal n aanvaardbare sluitertijd gehad.
                              Last edited by johan de man; 21 januari 2014, 18:57.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X