Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begijnhof Kortrijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Begijnhof Kortrijk

    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

  • #2
    Re: Begijnhof Kortrijk

    jeetje..staat alles echt zo scheef daar...?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Begijnhof Kortrijk

      Ja wadde ... staat op instorten precies
      Lucht lijkt mij overbewerkt aan de halo's te oordelen.
      Ik zou ook een kleiner diafragma hebben gekozen om de kerk scherper in beeld te krijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Begijnhof Kortrijk

        Oei wat is hier mis gegaan ? Alles staar scheef en er zijn gigantische halo's te zien.
        - Photography made me look at things differently -

        Comment


        • #5
          Re: Begijnhof Kortrijk

          Alles kan perfect rechtgezet worden, en dan aan de weerman/vrouw een andere lucht vragen.
          Vind het wel een heel mooi uitgezochte plaats met de kerk achter de huisjes.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Begijnhof Kortrijk

            De halo hindert me niet zo, maar de foto staat bol, gemakkelijk te verbeteren in PS of LR! De lucht, wat is daar mis mee?

            Comment


            • #7
              Re: Begijnhof Kortrijk

              Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
              ......... de foto staat bol, gemakkelijk te verbeteren in PS of LR!.....
              Aha, dit vraagt om meer uitleg hoe je die dan recht krijgt.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Begijnhof Kortrijk

                Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                De lucht, wat is daar mis mee?
                Te hard aan de hooglichten getrokken en te veel ruis.

                Comment


                • #9
                  Re: Begijnhof Kortrijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Aha, dit vraagt om meer uitleg hoe je die dan recht krijgt.
                  In Lightroom 5 via Lenscorrecties, al dan niet automatisch of met ingave van het lenstype, en in Photoshop via "Bewerken (Edit) Tansform, eventueel zelfs via Puppet Warp.
                  In dit geval zou het vrij makkelijk zijn een andere lucht toe te voegen in Photoshop via Lagen. De lucht is vrij makkelijk te selecteren.
                  Last edited by Rovaer; 14 januari 2014, 06:44. Reden: aanvulling

                  Comment


                  • #10
                    Re: Begijnhof Kortrijk

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                    In Lightroom 5 via Lenscorrecties, al dan niet automatisch of met ingave van het lenstype, en in Photoshop via "Bewerken (Edit) Tansform, eventueel zelfs via Puppet Warp.
                    In dit geval zou het vrij makkelijk zijn een andere lucht toe te voegen in Photoshop via Lagen. De lucht is vrij makkelijk te selecteren.
                    Bedankt voor de uitleg, weer wat bijgeleerd, hoewel ik lang hebben moeten zoeken wat Puppet Warp eigenlijk was.
                    Dat heet in de NL uitvoering "Marionet verdraaien" en is nogal onoverzichtelijk met al die 'draadjes' die het beeld verstoren, enfin mijn persoonlijke mening hé.
                    De lucht is idd. snel vervangbaar door een ander.

                    PS: Gevonden hoe je die draadjes onzichtbaar kunt maken.
                    Last edited by Red Falcon; 14 januari 2014, 18:04. Reden: PS:
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Begijnhof Kortrijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Bedankt voor de uitleg, weer wat bijgeleerd, hoewel ik lang hebben moeten zoeken wat Puppet Warp eigenlijk was.
                      Dat heet in de NL uitvoering "Marionet verdraaien" en is nogal onoverzichtelijk met al die 'draadjes' die het beeld verstoren, enfin mijn persoonlijke mening hé.
                      De lucht is idd. snel vervangbaar door een ander.

                      PS: Gevonden hoe je die draadjes onzichtbaar kunt maken.
                      Het spijt me, ik werk met de Engelse versies omdat ik dat sinds mijn studietijd gewend ben (studentenversie: alleen in het Engels toentertijd), daaromheen ik het soms moeilijk met de Nederlandse terminologie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Begijnhof Kortrijk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                        Het spijt me, ik werk met de Engelse versies omdat ik dat sinds mijn studietijd gewend ben (studentenversie: alleen in het Engels toentertijd), daaromheen ik het soms moeilijk met de Nederlandse terminologie.
                        Och, het spijt me evenzeer omdat ik die Engelse termen niet ken.
                        Maar u heeft het mij doen ontdekken en ik ga ermee experimenteren.
                        BTW: ik heb de foto met "Vervormen" recht gekregen. Voor mij gaat dit gemakkelijker. Elk zijn manier van bewerken natuurlijk.
                        Om de lucht te verwijderen doe ik het slotje eraf, selecteer de lucht, verfijn de selectie en schilder dan over de lijnen en dan op Delete.
                        Een wolken foto openen en deze onder de achtergrondlaag plaatsen en eventueel schalen.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment

                        Working...
                        X