Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Langsheen de Dender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Langsheen de Dender

    HDR-foto van 1 origineel met 3 conversies, gemaakt in Photomatix

  • #2
    Re: Langsheen de Dender

    Ik vind dit te felle HDR, maar dat is alleen maar mijn persoonlijke smaak.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Langsheen de Dender

      Ik deel uw mening wel, maar ik kreeg van verschillende personen in mijn omgeving een "wow"-reactie, daarom wil ik het eens laten bekritiseren op BD.
      Dank voor uw reactie!

      Comment


      • #4
        Re: Langsheen de Dender

        Ziet er niet meer realistisch uit en kan me daarom niet bekoren. Bij HDR wordt snel overdreven en dan krijg je zulke beelden. Er zullen zeker ook wel voorstanders van zijn.

        Mvg John
        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

        Comment


        • #5
          Re: Langsheen de Dender

          Ik ben wel een fan van harde HDR en deze is voor mij top

          Het is inderdaad smaak maar vergeet ook niet Fotografie is beeldende kunst en kunst gaat ver .
          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

          Comment


          • #6
            Re: Langsheen de Dender

            eerste reactie van veel mensen is waauw wanneer ze dergelijke hdr zien, die van mij eerder 'bah'. Het is een leuk beeld maar ik hou echt niet van extreme hdr's.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Langsheen de Dender

              Ik kan de negatieve reacties best appreciëren. Maar ik wou eens iets maken dat overdreven is, het moet toch niet altijd de strikte realiteit zijn was mijn beweegreden. Ik zie in tijdschriften ook heel vaak sterk gephotoshopte beelden. De originele foto had volgens mij weinig te bieden.
              Allen bedankt voor uw reacties: hoe meer hoe liever en ook de negatieve zijn natuurlijk welkom!

              Comment


              • #8
                Re: Langsheen de Dender

                een HDR maak je niet van 1 origineel en 3 conversies maar andersom
                de bewerking kan mij niet bekoren en qua compo had links de foto moeten vertrekken op de scheiding van de waterlijn en de kaai
                nu lijkt het dat de foto opgepropt is
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Langsheen de Dender

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                  ....... De originele foto had volgens mij weinig te bieden.!
                  dat is nou juist de meest gemaakte fout van fotografen.
                  ook wordt er vaak gegrepen naar een zwart/wit omzetting.
                  als een foto goed is hoef je er niet aan te knoeien.
                  deze.....tè ver gegaan voor mij.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Langsheen de Dender

                    Ben ook niet zo'n fan van HDR, ik vind deze wat druk om naar te kijken. Kan ook zijn door de vele buizen en lijntjes groeten
                    www.sommereyns.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Langsheen de Dender

                      @Bouk: Ben ik dan niet vrij om de foto naar mijn zin te maken? Je hoeft het niet mooi te vinden maar hoeveel foto's komen zo uit het toestel klaar voor een tentoonstelling?
                      Akkoord de omzetting is overdreven, maar dat was ook mijn bedoeling!
                      @Frie01: waarom zou ik uit drie raw-conversies van één foto geen HDR-foto kunnen maken? Graag de reden daarvoor? Ik werk steeds in RAW en mij is mij steeds voorgehouden dat je een RAW 2 stops over- en onder kunt belichten, maar ik leer graag bij en wil uw visie kennen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Langsheen de Dender

                        Ik ben wel fan van HDR , deze is wel een beetje extreem maar ik vind hem toch best nog OK

                        Mvg Yves.
                        What you see is what you get

                        Comment


                        • #13
                          Re: Langsheen de Dender

                          De reacties 'buiten' bd verschillen vaak hemelsbreed van de reacties hier. Maar deze is kwestie van smaak, niet mijn!
                          vriendelijke groeten, Sien

                          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Langsheen de Dender

                            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                            De reacties 'buiten' bd verschillen vaak hemelsbreed van de reacties hier....
                            omdat "buiten" meestal familie of kennissen zijn, niet echt een maatstaf.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Langsheen de Dender

                              @bouk: omdat "buiten" meestal familie of kennissen zijn, niet echt een maatstaf.
                              grt,bouk.

                              Ik wil niet moeilijk doen, maar denk je dan dat alle reacties van BD'ers terzake zijn of dat zij alleen gefundeerde opmerkingen kunnen maken? Of noemen ze zich hier allemaal "fotograaf"? Ik niet hoor, ik ben amateur, krijg graag commentaar en kritiek maar heb liefst dat deze terzake doet. Ik hou ook niet van sommige vormen van fotografie maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het verguis.

                              Comment

                              Working...
                              X