Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mechelen perron + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mechelen perron + up


    Last edited by karabinier; 9 januari 2014, 18:10.

  • #2
    Re: Mechelen perron

    Het idee is niet slecht maar je zou het beter kunnen doen.
    Perspectief is vis noch vlees. Het lichte verloop in perspectief brengt me in onbalans. Je krijgt als kijker de indruk dat de foto niet recht staat.
    De bovenkant van de blauwe steen die de foto in het midden snijdt had ik ook anders geplaatst. Meer onderkant bv zodat je een deel van het perron mee in beeld hebt en additionele lijnen creëert.
    Licht wringt hier ook. Te veel licht op de muur dringt het onderwerp (Mechelen) weg uit het beeld. Het oppervlakte van dit te licht nietszeggend oppervlakte is te groot. Het tijdstip om dit soort foto is niet echt bevorderlijk voor het contrast. Je ziet dat de camera problemen heeft met het te grote contrast (teveel toegelopen zwart. Met het perron in beeld was dit al opgelost.
    "Figuranten" plakken ook teveel tegen het kader.
    Puur technisch : waarom iso 400 met zo veel licht ? Scherpte kan ook iets beter.

    Slu !

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: Mechelen perron

      Voorgaande commentaren beaam ik. Persoonlijk zou ik er links een stuk vanaf snijden zodat de linkse figurant wegvalt. Ik zou zelfs durven snijden tot aan de linker kant van de zwarte steunpilaar zodat je nog een stukje muur daar overhoud. Dan de hooglichten temperen en de schaduwen wat optrekken. Dit wordt dan volgens mij een heel andere foto.

      Mvg John
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

      Comment


      • #4
        Re: Mechelen perron

        Bewerking is duidelijk mijn ding nog niet (trial and error), toch een up geplaatst.

        Comment


        • #5
          Re: Mechelen perron

          Foto's zo zwaar uit(af)snijden" is voor mij "not done"!

          Comment


          • #6
            Re: Mechelen perron

            Oorspronkelijk geplaatst door karabinier Bekijk bericht
            Bewerking is duidelijk mijn ding nog niet (trial and error), toch een up geplaatst.
            Rome is ook niet op een dag gebouwd
            Blijven proberen en veel ''kijken". Ook naar het werk van anderen. Bestudeer het licht en leer de technische limieten van je camera kennen. Je zal zelf ervaren wat werkt en wat niet werkt. Ivm het licht : met volle daglicht is meestal géén goed moment om foto's te maken : schaduwen zijn te hard net zoals de contrasten. Op een ander moment van de dag had jouw foto er beter uitgezien. Hou je dan nog rekening met de compo en perspectief en je foto is stukken beter. Enkel croppen zoals je met update deed is een pleister op een houten been.

            Veel succes verder en vooral ... veel plezier !

            Slu !

            Tjerri

            Comment

            Working...
            X