Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vliegen met Ryanair

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vliegen met Ryanair

    Hoi

    Misschien al een eerder vraag geweest hier op het forum, maar vliegen met Ryanair. Ik wil graag mijn fototoestel meenemen naar Schotland. Maar natuurlijk - zoals iedereen wellicht - wil ik "zorg" hebben voor mijn toestel en die mannen gooien wel graag eens met bagage. Mijn vraag is, vanwege de terreur gevaar zijn maatschappijen redelijk streng in elektronica. Enkele jaartjes ervaring als militair achter de rug, weet ik wel hoe ze een bom maken en met een simpel batterijtje lukt dit best wel. Graag wil ik mijn toestel aan boord nemen in mijn rugzakje voor mijn toestel. Maar is dit mogelijk? Mag ik mijn fototoestel aan boord nemen met mijn standaard batterijen en mijn herlaadbaar AA-batterijen?

    Bedankt!
    Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

  • #2
    Re: Vliegen met Ryanair

    Persoonlijk heb ik nooit een probleem gehad met het meenemen van mijn fototoestel, inclusief herlaadbare batterijen. Maar met Ryan heb ik nooit gevlogen.
    Ik zou de vraag aan Ryan zelf stellen.

    Comment


    • #3
      Re: Vliegen met Ryanair

      Er zijn miljoenen passagiers die jaarlijks met Ryanair vliegen en hun fototoestel meenemen, waaronder mijzelf.
      Nooit geen problemen gehad.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Vliegen met Ryanair

        Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
        Hoi

        Misschien al een eerder vraag geweest hier op het forum....
        inderdaad, gebruik maar eens zoeken.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Vliegen met Ryanair

          Reeds een tiental keer gevlogen met Ryanair en mijn handbagage bestaat gewoon uit mijn fototas met alles er in.
          Nog nooit een opmerking gekregen.
          Alhoewel, als je materiaal goed verpakt is in bubbeltjesfolie en in een 'harde' valies tusssen de kledij geplaatst wordt zou ik ook geen schrik hebben voor beschadigingen.

          Comment


          • #6
            Re: Vliegen met Ryanair

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Reeds een tiental keer gevlogen met Ryanair en mijn handbagage bestaat gewoon uit mijn fototas met alles er in.
            Nog nooit een opmerking gekregen.
            Alhoewel, als je materiaal goed verpakt is in bubbeltjesfolie en in een 'harde' valies tusssen de kledij geplaatst wordt zou ik ook geen schrik hebben voor beschadigingen.
            Klopt 100%.
            Wij (en familie en vrienden) die mijn zoon eens gaan bezoeken in NY nemen meestal een paar wijntjes mee van zijn voorraad die hier "geparkeerd" staat. We pakken die in zoals Djivan schrijft en nog nooit een breuk gehad. We steken de verpakte fles uit voorzorg toch maar in een plastic zak die we zo goed mogelijk dichtplakken, voor het geval dat....
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Vliegen met Ryanair

              Laptop of Fotomateriaal nooit in de valies steken.
              De kans dat dat verdwijnt is véél te groot.

              Comment


              • #8
                Re: Vliegen met Ryanair

                Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Vliegen met Ryanair

                  Dus je mag op het vliegtuig zelf als handbagage? Ok dan, bedankt! Ik wou zekerheid hebben.
                  Ieperboog Verbeeldt: Portfolio van de Ieperboog. Alle tips zijn welkom!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vliegen met Ryanair

                    Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
                    Dus je mag op het vliegtuig zelf als handbagage? Ok dan, bedankt! Ik wou zekerheid hebben.
                    Tuurlijk!
                    Al zoveel keren gedaan...
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vliegen met Ryanair

                      Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
                      Dus je mag op het vliegtuig zelf als handbagage? Ok dan, bedankt! Ik wou zekerheid hebben.
                      Nee, ZELF mag je niet mee als handbagage, je fotomateriaal wel.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vliegen met Ryanair

                        ik heb noot problemen gehad met fototoestel, noch bij ryanair, noch bij andere maatschappijen. Zo lang het maar binnen het gewicht en de afmetingen van de toegelaten bagage past.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vliegen met Ryanair

                          Oorspronkelijk geplaatst door Snaaip Bekijk bericht
                          Dus je mag op het vliegtuig zelf als handbagage? Ok dan, bedankt! Ik wou zekerheid hebben.
                          Jazeker dus, maar de normen respecteren van gewicht en afmetingen voor je fototas.
                          Tevens dient alles in de tas opgeborgen te zitten.
                          Dus niets rond je nek bvb.
                          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vliegen met Ryanair

                            Nooit last gehad.
                            Handbagage was laptop en een tas met fotomateriaal.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment

                            Working...
                            X