Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La Défense (cityscape)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • La Défense (cityscape)





    ISO 100 - M - F 8 - 6 sec. - 18 mm

    Last edited by Nelita; 8 januari 2014, 15:46. Reden: Aanpassing titel
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: La Défense

    Niet slecht maar als het echt om architectuur gaat zijn er wel betere foto's te maken daar in de omgeving dan dit algemene zicht.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: La Défense

      La Défense? Oh nee. Alsjeblieft niet nog iemand die zich bezondigd aan het maken van plaatjes waarvan er 36 in een dozijn gaan!
      Maar wat was ik aangenaam verrast bij het vinden van een foto als deze!
      Ooit al eens met de auto verdwaald onder al dat beton? Zeker een aanrader: je ziet er naast parkings ook drukke laad- en loskaaien van restaurants en kantoren. Een reis door de ingewanden van het monster waarvan deze foto een uitloper toont.
      Proficiat alvast!
      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

      Comment


      • #4
        Re: La Défense

        Super foto!

        Ik hou voornamelijk van de lichtsporen die het beeld inleiden. Ook al staat er veel in deze foto, er is niets te veel en niets te weinig.

        Knap werk

        Mvg
        Gert
        Feedback is the breakfast of the champion

        website

        Comment


        • #5
          Re: La Défense

          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
          Niet slecht maar als het echt om architectuur gaat zijn er wel betere foto's te maken daar in de omgeving dan dit algemene zicht.
          Louis, het was me hier niet puur om de architectuur te doen, maar wel om het stadslandschap. En aangezien er geen natuur te zien is, maar eerder architectuur, heb ik de foto niet geplaatst in "natuur en landschappen", maar wel hier. Dit leek me de beste keuze.

          Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
          La Défense? Oh nee. Alsjeblieft niet nog iemand die zich bezondigd aan het maken van plaatjes waarvan er 36 in een dozijn gaan!
          Maar wat was ik aangenaam verrast bij het vinden van een foto als deze!
          Ooit al eens met de auto verdwaald onder al dat beton? Zeker een aanrader: je ziet er naast parkings ook drukke laad- en loskaaien van restaurants en kantoren. Een reis door de ingewanden van het monster waarvan deze foto een uitloper toont.
          Proficiat alvast!
          Dank je, Palladio. Ik ben ook een kijkje gaan nemen onder het beton. Dat is idd ook wel best indrukwekkend.

          Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
          Super foto!

          Ik hou voornamelijk van de lichtsporen die het beeld inleiden. Ook al staat er veel in deze foto, er is niets te veel en niets te weinig.

          Knap werk

          Mvg
          Gert
          Bedankt voor je comment, Gert.
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

          Comment


          • #6
            Re: La Défense

            Knap geheel. Mag zo de hof in van mij.

            Comment


            • #7
              Re: La Défense

              Moderator Note:
              Louis, het was me hier niet puur om de architectuur te doen, maar wel om het stadslandschap. En aangezien er geen natuur te zien is, maar eerder architectuur, heb ik de foto niet geplaatst in "natuur en landschappen", maar wel hier. Dit leek me de beste keuze.
              Nelita, deze foto past perfect bij "Natuur en Landschappen" hoor. Een stadslandschap is ook een landschap, zo zie je af en toe een foto van een industrie of skyline van een stad (zoals uw foto) in dit forum.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: La Défense

                Geweldige mooi en een pracht overzicht.
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: La Défense

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Moderator Note:

                  Nelita, deze foto past perfect bij "Natuur en Landschappen" hoor. Een stadslandschap is ook een landschap, zo zie je af en toe een foto van een industrie of skyline van een stad (zoals uw foto) in dit forum.
                  Ja, dat klopt, Red Falcon, maar hier past dat toch ook? Er staan toch nog cityscapes in de rubriek "architectuur"?


                  Kohraya en olivetti, bedankt voor jullie leuke reactie !
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: La Défense

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                    Ja, dat klopt, Red Falcon, maar hier past dat toch ook? Er staan toch nog cityscapes in de rubriek "architectuur"?
                    Moderator Note: Van mij mag deze foto (net als "Parijs" trouwens) evengoed hier gepost worden hoor, geen enkel probleem.
                    Het is tenslotte maar een heel dunne lijn tussen dergelijke 'stadslandschappen' en architectuur want het hoofdonderwerp zijn gebouwen in een landschap.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: La Défense

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Moderator Note: Van mij mag deze foto (net als "Parijs" trouwens) evengoed hier gepost worden hoor, geen enkel probleem.
                      Het is tenslotte maar een heel dunne lijn tussen dergelijke 'stadslandschappen' en architectuur want het hoofdonderwerp zijn gebouwen in een landschap.
                      Ok, bedankt!
                      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: La Défense

                        Gelijk in welk forum je de foto plaatst, het is en blijft top
                        mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

                        Comment


                        • #13
                          Re: La Défense

                          Prachtig, complimenten! Mooi dat lijnenspel
                          - Photography made me look at things differently -

                          Comment


                          • #14
                            Re: La Défense

                            Bedankt, Eddy en Niels!
                            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: La Défense

                              Chique dinges! En zalige compo, je wordt echt het beeld 'ingezogen' en ik blijf er naar kijken
                              K-T

                              Comment

                              Working...
                              X