Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD-Dendermonde [ 2014-03-08]: 'Nachtelijke avonturen'

    Derde en hopelijk laatste keer

    We voorzien als datum: zaterdag 2014-03-08 !
    En nu allen eieren, zakken, bergen eieren brengen naar d' arme klaeren !!!


    De inschrijvingen zijn afgesloten .
    Morgen bezorg ik dan de lijst met de deelnemers aan de Zwart Zusters te Dendermonde. Deze kloosterorde is zo vrij ons zaterdagmiddag in het oude klooster binnen te laten. We worden er verwacht tegen 14.30.
    We zijn daar een 6-tal jaar terug ook al eens geweest, maar toen woonden ze daar nog. Leuke site met mooie fotografische plekjes. We kijken uit wat we er nu zullen vinden. Ik heb in ieder geval daar een uur voor voorzien.
    Flash en statief zijn er zeker bruikbaar. De kapel heeft prachtige brandglazen die dan nog eens beschermd erfgoed zijn.
    Een paar stevige wandelschoenen, wat drinken en goed fotomateriaal is zeker mee te brengen.
    Een klein zaklampje kan er ook wel bij.


    Allen,

    Velen babbelen erover ...
    velen dromen erover ...
    velen ...

    Dendermonde werd door BD al twee maal bezocht. Eénmaal deden we Kalendijk en het centrum aan, een tweede keer tijdens een AV werden enkele nooit-toegankelijke gebouwen bezocht en volgde er onder andere een uitstap naar de oude stadsversterking aan het sas.
    Maar iedere keer tijdens de dag.
    Dendermonde heeft een mooie nachtverlichting opgezet en bij deze is misschien het ogenblik aangebroken om deze kleine maar toch pittoreske stad bij nachte te bezoeken.
    Vandaar...
    Bij mooi weer, want dit is wel een hoofdvereiste, voorzie ik een nachtwandeling doorheen Dendermonde op zaterdag: 2014-03-08

    Momenteel staat alles gemerkt op 8 maart en kan de datum opgeschoven worden indien het weer het echt niet toe laat (We hebben hier ervaring mee).
    Nu, ik weet ook wel, gewoon effen langs komen om gedurende een paar uur foto's te nemen in het donker is wel leuk, maar het kan leuker zijn, indien we en foto's hebben tijdens de dag en tijdens de nacht van hetzelfde gebouw vandaar.

    We hopen te starten om 14 uur waar we dan een dikke 2 à 3 uur hebben om het parcours een eerste maal te doorlopen. Dan een korte pauze (plas-, pas- en ander werk kan dan gedaan) om vervolgens tijdens het blauwe uurtje (we bespreken ter plekke waar we ons naar toe begeven voor dat blauw) op een op democratische wijze gedefinieerde plaats de nachtwandeling aan te vatten.
    Deze strooptocht zou dan kunnen stoppen rond ongeveer 22 uur of later voor wie er dan nog niet genoeg van heeft.
    Iedereen is welkom, maar wel graag opgeven indien je mee gaat.
    We starten dus het dagdeel om 14 uur aan het station. Daar is er parking (gratis) genoeg: GPS: +51°1'25.62", +4°6'7.68", Stationsstraat 38; 9200 Dendermonde
    Het nachtdeel zou dan rond ongeveer 18 uur starten.
    We wachten wel niet op laatkomers. (Treinen doen dat ook niet, alhoewel die veelal te laat zijn)
    Einde rond ongeveer 22 uur (of later). Merk op: We bezoeken GEEN gebouwen.

    Enige uitleg over Dendermonde, evenals andere gehouden SD's is nog steeds weer te vinden op mijn site

    http://www.fotospotter.be onder de rubriek 'Documentatie' en daar documentatie.

    De link naar de PDF over Dendermonde: SD-Dendermonde (2005-30-02)



    Deze SD heeft haar erkenning verdiend. Ze voldoet aan de punten vermeld in het draaiboek. De erkenning brengt een verplichting met zich mee. Alle aanwezigen dienen een lijst te ondertekenen indien ze gedekt willen worden door de activiteiten verzekering van belgiumdigital vzw. VZW-leden zijn gratis verzekerd, niet VZW-leden kunnen mits betaling van 2€ per persoon ook aanspraak maken op deze beperkte ongevallen verzekering.

    Inschrijven via PM of topic-aanvulling met opgave
    Nickname, BD-nummer, met hoeveel mensen je komt en of je deelneemt aan deel 1, deel 2 of allebei en eventueel GSM-nr

    Gelieve dit in de volgorde te doen zoals hieronder aangegeven. Dit vergemakkelijkt de verwerking.

    Nickname:
    BD-nummer:
    Aantal personen:
    Deelname aan deel (1-2-alles):
    GSM:



    Deelnemers:


    nr:.|..Nicknaam..........|..Lidnummer..|..personen ..|..deel 1..|..deel 2..|..gsm


    .1 .|. Wim.Vanmaele .....|. BD0082BE ..|.... 1 .....|... X ....|... X ....|. 0496785598
    .2 .|. Heembeek .........|. BD1801BE ..|.... 1 .....|... X ....|... X ....|. ok
    .3 .|. Djiezeskraaist ...|. BD2351BE ..|.... 1 .....|... X ....|... X ....|. ok
    .4 .|. werner.k .........|. BD0380BE ..|.... 1 .....|... X ....|... X ....|. ok
    .5 .|. aquariusjk .......|.............|.... 1 .....|... X ....|... X ....|. ok
    .6 .|. Urby .............|. BD1232BE ..|.... 2 .....|... X ....|... X ....|. ok
    .7 .|. HEYLO ............|. BD1739BE...|.... 1 .....|... X ....|... X ....|. ok
    .8 .|. Flash44 ..........|. BD0998BE ..|.... 1 .....|... X ....|... X ....|. ok
    .9 .|. Zimbru ...........|. BD1331BE ..|.... 1 .....|... X ....|.. (X) ...|. ok
    10 .|. Patricske ........|. BD1192BE ..|.... 1 .....|... X ....|... X ....|. ok
    11 .|. MGFoto ...........|.............|.... 1 .....|..........|... X ....|. ok
    12 .|. Nete .............|. BD0473BE ..|.... 1 .....|... X ....|... X ....|. ok

    Last edited by Wim.Vanmaele; 7 maart 2014, 07:01. Reden: heropstarten voor 8 maart 2014
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

    Wim, hier zeker interesse en nog meer omdat het architectuur en nachtfotografie is. Maar ben zeker tot 26 januari buiten strijd door een operatie in m'n pols. Als het in februari doorgaat zal ik van de partij zijn ( ik hoop daartegen volledig hersteld te zijn). Ik volg het verder mee.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

      Heembeek
      1801be
      Alles
      Gsm via pm

      Ps waarom januarie ipv januari ???

      Groetjes

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

        25/1 en 1/2 zullen misschien nog kunnen, 8/2 al zeker niet... Ik kijk de kat(ten) uit de boom!

        Noteer alvast baloo, BD0337BE, 1 persoon, beide delen, GSM bekend.
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment


        • #5
          Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

          Dag Wim

          Zeker interesse, maar 25 jan zal moeilijk zijn voor mij, met de opleiding is er dagje Opaalkust voorzien.
          De andere datums moet kunnen, voor beide delen.

          LVB
          BD1782BE
          1persoon
          beide delen
          GSM per PM

          Ik zie het wel wanneer het doorgaat.

          Groeten
          Luc
          http://lvbfoto.jimdo.com/

          Comment


          • #6
            Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

            Ja, leuk Wim ik ga mee als het op de 25e door gaat.
            De andere twee zaterdagen moet ik werken.


            Nickname: Blikvanger
            Aantal personen: Zeker 1, misschien 2
            Deelname aan deel (1-2-alles): alles
            GSM: Heb je al (nog?), anders per PM
            Groetjes van Blikvanger

            http://blikvanger.aminus3.com

            Comment


            • #7
              Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

              Dag Wim,

              Op 25 jan kan ik er niet bij zijn.
              De andere datums kunnen nog wel.

              Mvg
              Luc
              http://lvbfoto.jimdo.com/

              Comment


              • #8
                Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

                Luc,
                Geen probleem.

                't Ziet er naar uit dat we zullen kunnen kaart spelen. Maar geen nood, we hebben dan zo meer tijd om ons werk goed en beter te doen ...

                En men verwacht voorlopig heel droog weer
                Last edited by Wim.Vanmaele; 20 januari 2014, 06:47.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

                  Wim, ik heb zeker interesse. Begrijp ik het goed dat we dan beginnen met het gebouw van de Zwartzusters aan de Dijkstraat?
                  Is er ook een maaltijd voorzien?
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

                    Rob,
                    1) We starten aan de parking van het station en gaan in 1 trek naar de Vlasmarkt (Niet de Dijkstraat). Daar worden we door zuster Magda ontvangen in het 'gesloten' klooster (gesloten, letterlijk en figuurlijk)
                    2) Er is niet echt voorzien in een maaltijd, ttz, we kunnen zo vie zo ergens eten gaan er zijn plaatsen genoeg, maar er is niets besproken. De groep is daarvoor veel te groot.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

                      Mij kun je noteren. Een beetje regen levert trouwens de beste beelden op, maar het moet niet zo gek worden als de laatste verwachting die ik hier heb gevonden
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD-Dendermonde: 'Nachtelijke avonturen'

                        Voorlopig geannuleerd tot er beter weer in het vooruitzicht zit
                        Uitstel is geen afstel
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD-Dendermonde [2014-01-25]: 'Nachtelijke avonturen'

                          Allen,
                          Er is een nieuwe datum geprikt voor deze SD.
                          Datum: Zaterdag 15 februari 2014 waar we starten om 14 uur.
                          Deelnemerslijst is op nul geplaatst.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD-Dendermonde [2014-01-25]: 'Nachtelijke avonturen'

                            Ik zal op die datum helaas niet van de partij kunnen zijn. Jammer genoeg (of - voor de ingewijden - eigenlijk ook weer niet... )

                            Veel plezier en fotogenot allemaal!
                            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD-Dendermonde [2014-01-25]: 'Nachtelijke avonturen'

                              Dag Wim,

                              Mij mag je alvast verwachten.
                              Walfried
                              BD2512BE
                              1persoon
                              1ste deel zeker 2de nog onduidelijk
                              GSM per PM

                              Mvg.

                              Walfried
                              START WITH WHAT YOU HAVE, BUILD AS YOU GROW
                              D800 Nikon 105 Macro, 24-70, 70-200, SB910

                              Comment

                              Working...
                              X