Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vrijthof Maastricht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vrijthof Maastricht

    Gisterenmorgen gemaakt
    canon 450d lens 28-80mm
    ISO 100 f11 0,8s

  • #2
    Re: Vrijthof Maastricht

    De iso verhogen zodat de sluiterstijd korter wordt.
    Onderaan een stukje af en bovenaan een stukje bij.
    Mooie sfeer
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: Vrijthof Maastricht

      Is deze vanop een statief gemaakt ?
      Zo ja, dan speelt de sluitertijd weinig rol en houd je de iso best zo laag mogelijk.
      Mvg, Marc
      Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
      http://fotos.mdlfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: Vrijthof Maastricht

        Oorspronkelijk geplaatst door vanalleswa Bekijk bericht
        Is deze vanop een statief gemaakt ?
        Zo ja, dan speelt de sluitertijd weinig rol en houd je de iso best zo laag mogelijk.
        Een grotere sluiterstijd geeft meer kans op ruis, Een hogere iso ook, maar een verhoging van iso 100 naar 200,300 zal geen probleem geven wat betreft ruis,
        Het risico op ruis is dus meer waarschijnlijk met een langer sluiterstijd, dan met het iets verhogen van je iso,
        Je moet altijd streven naar het zo kort mogelijk houden van de sluiters tijd, Zelfs bij foto´s waar een lange sluiters tijd nodig is, moet je deze zo kort mogelijk houden en dit dat in samenhang met de iso, sluiters tijd, diafragma, beweging van het onderwerp enz,
        Met een statief speelt de sluiters tijd wel degelijk een rol
        Robby BB
        Last edited by robbydorine; 9 januari 2014, 21:44.
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: Vrijthof Maastricht

          bedankt voor de goede raad
          hans

          Comment


          • #6
            Re: Vrijthof Maastricht

            Ik vind je foto nog helemaal niet zo slecht , Je onderwerp had je inderdaad meer ruimte moeten geven aan de bovenzijde . Over je Iso die hou je best op 100 max 200 . Je sluitertijd is ook zeker niet te lang hoeft ook niet langer . Je diafragma dat zou ik wel nog wat optrekken tussen de F12 en de F16 niet hoger . Je tijdstip waarop je je foto hebt genomen is perfect . Een tip die wij kregen op een shootingday met BD was probeer in RAW te werken en kadreer je foto voor je afdrukt .
            Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
            www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

            Comment


            • #7
              Re: Vrijthof Maastricht

              ISO niet verhogen maar wel je diafragma naar f16
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment


              • #8
                Re: Vrijthof Maastricht

                Er hangt een groene waas over de foto. Die lichten en facades zullen toch eerder geel dan groen uitslaan? Dus kleurtjes wat aanpassen...

                Comment


                • #9
                  Re: Vrijthof Maastricht

                  Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
                  Er hangt een groene waas over de foto. Die lichten en facades zullen toch eerder geel dan groen uitslaan? Dus kleurtjes wat aanpassen...
                  +1
                  mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vrijthof Maastricht

                    Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    ISO niet verhogen maar wel je diafragma naar f16
                    Robby BB
                    Ja Robby , wij hebben op een shootingday met BD een les gekregen in nachtfotografie van niet minder dan Toon Grobet F16 Iso laag en best in RAW .
                    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vrijthof Maastricht

                      Je kunt iedere situatie toch niet vergelijken,
                      Wat is een lage ISO? Dat is relatief. Dat is het zelfde als je zegt wat is koud en warm.
                      Is iso500 een lage waarde? ik zeg ja. Als ik probeer sterren te fotograferen dan zou ik een gat in de lucht springen als ik ISO 500 zou kunnen gebruiken.
                      Is ISO 500 een hoge waarde Dan zeg ik gigantisch hoog, vooral wanneer ik in spanje in de volle middagzon een foto wil maken.
                      Twee verschillende uitspaken met een zelfde waarde ISO 500
                      ISO 100 en F16 trek je niet bij deze foto, mede dat je ook niet weet dat het met een statief is gefotografeerd.

                      En wat TOON GROBET betreft, moet je eens lezen wat je als laatste schrijft "en in RAW"
                      Je kunt ook lezen "en nabewerken". We zijn hier in beginnershoek wat betekend dat de foto zo goed mogelijk uit het toestel moet komen en dat er zo weinig mogelijk moet na bewerkt worden.
                      Als Toon Grobet aan echte beginners les gaat geven dan denk ik dat hij wel iets anders gaat zeggen.
                      Robby BB
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vrijthof Maastricht

                        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                        En wat TOON GROBET betreft, moet je eens lezen wat je als laatste schrijft "en in RAW"
                        Je kunt ook lezen "en nabewerken". We zijn hier in beginnershoek wat betekend dat de foto zo goed mogelijk uit het toestel moet komen en dat er zo weinig mogelijk moet na bewerkt worden.
                        Als Toon Grobet aan echte beginners les gaat geven dan denk ik dat hij wel iets anders gaat zeggen.
                        Robby BB
                        De rede en uitleg van RAW is heel simpel wat Toon toen zei de witbalans , en dan komen we terug bij deze foto hierboven de te gele zweem . Het is veel beter te corrigeren zonder verlies van kwaliteit tegenover een JPG , Op de foto het gebouw rechtsonder daar heb je zelf overbelichting op In RAW ga je gemakkelijker een Stop terug .

                        " Als Toon Grobet aan echte beginners les gaat geven " Ik hoop de je het nu niet hebt over de BD'jers op SD
                        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vrijthof Maastricht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                          De rede en uitleg van RAW is heel simpel wat Toon toen zei de witbalans , en dan komen we terug bij deze foto hierboven de te gele zweem . Het is veel beter te corrigeren zonder verlies van kwaliteit tegenover een JPG , Op de foto het gebouw rechtsonder daar heb je zelf overbelichting op In RAW ga je gemakkelijker een Stop terug .

                          " Als Toon Grobet aan echte beginners les gaat geven " Ik hoop de je het nu niet hebt over de BD'jers op SD
                          Ik heb het inderdaad over de beginners i beginnershoek en lees nu niet dat iedereen een beginner is in beginnershoek
                          Robby BB
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vrijthof Maastricht

                            Wat je eventueel nog zou kunnen proberen.



                            kleurtoon/verzadiging laag

                            eroverheen leggen gele tinten instellen verzadiging terugschroeven naar ergens tussen de -70 -> -100

                            P.s. die kerktoren is toch normaal rood van kleur.
                            Misschien ook eens omzetten naar Zwart / Wit


                            Ik zelf heb nooit aan nachtfotografie gedaan maar het lijkt me wel een aparte tak van sport.
                            Als iemand mij een Boek- Website kan aanraden wat betreft nachtfotografie dan hou ik mij aanbevolen.
                            Last edited by jessey; 11 januari 2014, 23:08.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vrijthof Maastricht

                              Een van de simpelste dingen om te doen is met de grijspipet eens te klikken
                              op verschillende punten in de foto waarvan je denkt dat de kleur een soort
                              neutraal grijs kan vertegenwoordigen. Het linkse gebouw biedt de kansen.
                              =====
                              Sorry, ik bedoel het rechtse gebouw.
                              Last edited by Plaatwerker; 12 januari 2014, 08:33. Reden: links/rechts
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment

                              Working...
                              X