Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Videobewerkingsprogramma / Cursus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Videobewerkingsprogramma / Cursus

    Beste mensen,

    Ik heb nu ongeveer een week een gopro camera, in de eerste plaats gekocht voor creatieve fotografie, maar ook om te filmen.
    Ik ben een absolute leek als het op video aankomt, maar zou me hier graag in verdiepen.
    Deze week heb ik al heel wat geprobeerd en wat filmpjes gemaakt met gopro studio, maar ik vind dit programma net iets té beperkt (wel leuk en gebruiksvriendelijk).

    Zijn er programma's die aan te raden zijn voor een beginner als ik, waar je iets meer mee kan doen (pakweg vergelijkbaar met photoshop elements)?
    Mijn doel is niet om hele films in elkaar te steken, gewoon kwalitatieve clips maken voor instagram, facebook...
    Ik film vooral tijdens het skaten, fietsen en skiën.

    Mijn tweede vraag is, wanneer er een programma uit de bus komt, of iemand een goed boek kent. Voor fotografie heb ik indertijd avondschool gevolgd, maar voor wat sporadische filmpjes vind ik het een beetje overkill om meteen weer twee jaar les te gaan volgen.

    Misschien ook nog belangrijk voor programma's: ik werk met een mac.

    Alvast bedankt

    Yannick

  • #2
    Re: Videobewerkingsprogramma / Cursus

    Hallo yakke,

    Net als PS Elements heb je ook Premiere Elements van Adobe - niet voor de foto's maar wel voor video-bewerkingen.
    Dat is er maar ééntje uit de velen.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Videobewerkingsprogramma / Cursus

      Adobe Première Elements is een goed programma voor beginners.