Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Videobewerkingsprogramma / Cursus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Videobewerkingsprogramma / Cursus

    Beste mensen,

    Ik heb nu ongeveer een week een gopro camera, in de eerste plaats gekocht voor creatieve fotografie, maar ook om te filmen.
    Ik ben een absolute leek als het op video aankomt, maar zou me hier graag in verdiepen.
    Deze week heb ik al heel wat geprobeerd en wat filmpjes gemaakt met gopro studio, maar ik vind dit programma net iets té beperkt (wel leuk en gebruiksvriendelijk).

    Zijn er programma's die aan te raden zijn voor een beginner als ik, waar je iets meer mee kan doen (pakweg vergelijkbaar met photoshop elements)?
    Mijn doel is niet om hele films in elkaar te steken, gewoon kwalitatieve clips maken voor instagram, facebook...
    Ik film vooral tijdens het skaten, fietsen en skiën.

    Mijn tweede vraag is, wanneer er een programma uit de bus komt, of iemand een goed boek kent. Voor fotografie heb ik indertijd avondschool gevolgd, maar voor wat sporadische filmpjes vind ik het een beetje overkill om meteen weer twee jaar les te gaan volgen.

    Misschien ook nog belangrijk voor programma's: ik werk met een mac.

    Alvast bedankt

    Yannick

  • #2
    Re: Videobewerkingsprogramma / Cursus

    Hallo yakke,

    Net als PS Elements heb je ook Premiere Elements van Adobe - niet voor de foto's maar wel voor video-bewerkingen.
    Dat is er maar ééntje uit de velen.

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Videobewerkingsprogramma / Cursus

      Adobe Première Elements is een goed programma voor beginners.
      Je kan er voldoende mee doen om pakken ervaring op te doen en er zijn "genoeg" mensen die je kunnen helpen met hun ervaring = belangrijk.
      Een voordeel van PE is dat de uitvoer kwaliteit van een hoog niveau is.
      En er zit gratis muziek bij..... :-)

      Zelf werk ik , voorlopig nog altijd, met de PE 11.
      De Première Elements 8 en 11 zijn niet zo goed, teveel bugs.
      De PE 12 is dan weer wel goed.

      Heel goed, maar duurder , is Edius Neo 3.5.

      EDIT : Massatest van videobewerkings programma's.
      Deze zijn al bijna één jaar oud. Ondertussen zijn er al een paar programma's geüpdatet, maar de basis blijft.
      Last edited by Skitch; 5 januari 2014, 21:43. Reden: EDIT: Link bijgeplaatst.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Videobewerkingsprogramma / Cursus

        Als je mac hebt is het toch heel simpel...
        Final Cut!
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment


        • #5
          Re: Videobewerkingsprogramma / Cursus

          Hoeft zeker niet final Cut te zijn , ik denk dat je met iMovie ook al een heel eind op weg geraakt!
          En normaal heb je dat op je Mac staan !

          Met vriendelijke groeten, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Videobewerkingsprogramma / Cursus

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Hoeft zeker niet final Cut te zijn , ik denk dat je met iMovie ook al een heel eind op weg geraakt!
            En normaal heb je dat op je Mac staan !

            Met vriendelijke groeten, Jeff C.
            iMovie heb ik inderdaad op mijn mac staan, heb ik in het verleden ook al wat filmpjes mee gemaakt, maar was toch nog net iets te beperkt...
            Bedankt voor alle ideeën trouwens!

            Comment


            • #7
              Re: Videobewerkingsprogramma / Cursus

              Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              iMovie heb ik inderdaad op mijn mac staan, heb ik in het verleden ook al wat filmpjes mee gemaakt, maar was toch nog net iets te beperkt...
              Bedankt voor alle ideeën trouwens!
              Als je al een Mac met iMovie hebt, is het voor mij niet duidelijk welke functionaliteit je mist, of het zou zijn dat je zelf animaties en overgangen wil maken. iMovie is heel krachtig omdat het op dezelfde basis als Final Cut Pro X werkt, en als je iMovie dan toch beperkend vind, dan is Premiere Elements voor 100€ eigenlijk functioneel niet veel rijker. (FCPX kost 270€, Premiere Pro 994€, en dan heb je nog geen Motion of After Effects om dus zelf die animaties en effecten te maken...)

              Comment


              • #8
                Re: Videobewerkingsprogramma / Cursus

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Dat is toch een rotslechte test de naam test nog niet eens waardig... Of alleszins de conclusie niet, laat staan het artikel.

                De winnaar scoort het slechtst op exporteren en kwaliteit......

                Comment

                Working...
                X