Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dimage Z1 ook in te stellen al webcam?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dimage Z1 ook in te stellen al webcam?

    Beste forumleden,

    Ik heb een tijdje geleden een Minolta Dimage Z1 gekocht.
    Nou vroeg ik mij af of je deze camera ook in kan stellen als webcam.
    Of kun je de camera eventueel instellen zodat hij meteen de filpjes opslaat op de harde schijf van je pc, zodat je langer op kunt nemen en dus niet eerst het filmpje op het geheugenkaartje op hoeft te slaan?

    Vrienelijke groet, Kenc200

  • #2
    Nee en nee

    Comment


    • #3
      Ja en Ja


      ....maar niet rechstreeks, wel door middel van een video-in als je dat op je pc hebt. (staat meestal op een tv-tunerkaartje wat je al voor rond de 50 euro kan kopen).
      Je sluit dan gewoon de tv-uit van je digicam aan op je Tv-in van je pc.

      het principe is simpel : alles wat je eigenlijk op je tv zou zien als je je digicam op je tv aansluit, krijg je op je pc te zien.
      Als je met je digicam dus enkel maar foto's op je tv kan laten verschijnen, en niet wat je door je zoeker ziet, gaat het dus NIET ( ik weet niet in hoeverre het bij de Z1 zou gaan, maar bij Dslr's zou het dus niet gaan. Met m'n Minolta Dimage 7i ging het wel).


      Let wel dat de resolutie tv-resolutie zal zijn (625x576, kan dat?), en dat je alles opneemt wat je door je schermpje ziet (dus ook bijvoorbeeld je batterijstatus of zoombar als dat altijd op je schermpje staat, bij de meeste digicams kan je dat wel uitzetten.)

      Als je dit een aanvaardbare oplossing vindt, kan ik je aanraden om het toch maar eerst te proberen voordat je zo'n tvkaartje koopt.
      Desnoods kan je misschien je Z1 even meenemen naar een pcwinkel en vragen als ze het voor je kunnen demonstreren. Je weet maar nooit als het toch niet zou werken of als je niet tevreden zou zijn van de resolutie.

      Comment


      • #4
        Ok is een goed idee.

        Bedankt

        Comment

        Working...
        X