Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LowePro Photo Sport 200 AW vs 30L AW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LowePro Photo Sport 200 AW vs 30L AW

    Iemand ervaring met deze rugzak?

    Momemteel zit ik vast aan mn Lowepro messenger en Sling 100, waar ik al moet proppen om mn 60D en 2 lenzen in te vervoeren, laat staan daarbij nog een flesje water of een kledingstuk meenemen.

    Aangezien ik begin februari naar Duitsland en misschien midden juli naar Noorwegen ga voor dagtochten, lijkt een rugzak waar wat fotomateriaal en persoonlijke spullen in kwijt kunnen wel een logischere optie.
    Dat het materiaal ook via de zijkant bereikbaar is vind ik een pluspunt, alsook het eventuele hydratation system (maar das niet noodzakelijk wat mij betreft)

    Alleen kost de zak 140 euro...
    Is dat een doodnormale prijs of zijn er rugzakken van dezelfde kwaliteit die goedkoper zijn?

    (laat ik erbij zeggen dat de prijs mij doet twijfelen aangezien ik nog student ben, en dus niet zo graag 140 euro uitgeef aan een rugzak )
    Last edited by Michiel.; 6 januari 2014, 14:31.
    NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
    https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

  • #2
    Re: LowePro Photo Sport 200 AW

    Als je voor dagtochten gaat is draagcomfort je eerste prioriteit en zou ik alvast niet voor een sling (één schouderstrap) opteren.
    De Sport 200AW lijkt me nogal lichte schouderstraps te hebben en de camera onderin lijkt me ook niet ideaal.

    Voor één camera en 2 lenzen zou ik eerder naar een gewone rugzak uitkijken. Je kan dit combineren met een heuptas voor je camera met één van beide lenzen erop. Hou je materiaal gescheiden van mekaar (zodat het mekaar niet beschadigd) en steek het in een stevige plastiek zak zodat er geen stof of vocht bij kan.

    Hou er in koude streken ook rekening mee dat je het materieel in een (diezelfde) gesloten plastiek zak steekt voor je ergens binnenstapt (kwestie van geen condens in je camera of lens te krijgen).
    Last edited by cojon; 4 januari 2014, 19:07.
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

    Comment


    • #3
      Re: LowePro Photo Sport 200 AW

      Klopt, heb in reviews veel horen zeggen over de smalle schouderstraps, maar niet dat ze slecht zitten...

      Een rugzak met heuptas lijkt me nogal onhandig, heb in londen al een paar keer met mn schoudertas en rugzak van mn vriendin rondgelopen (even), maar om dan alles terug uit te krijgen als je ergens wil gaan zitten... Dan toch maar liever 1 rugzak
      Bedankt voor de tip met de plastic zak, ik kende hem al, maar van tijd tot tijd zou ik het vergeten...
      NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
      https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

      Comment


      • #4
        Re: LowePro Photo Sport 200 AW

        Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Lowepro Photo Sport 30L AW
        Deze is groter, heeft een uitneembaar compartiment en zou aangenamer dragen, en is op Amazon.de 107 euro (dus ik moet 107 uit eigen zak betalen).

        Nu heb ik van een fotowinkel in de buurt wel een bon van 60 euro, en daar hebben ze de 200 voor 140 euro (dus moet ik nog 80) euro uit eigen zak betalen.

        Door de prijs en enkele handige features (zoals het uitneembaar fotocompartiment) neig ik naar de 30L, maar anderzijds ben ik bang dat de rugzak te groot gaat zijn om daarnaast nog als ietwat normale rugzak te gebruiken.
        En dan zit ik ook nog met een bon van 60 euro...

        Iemand die me wat raad kan geven wat betreft dit luxe-probleem?
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment

        Working...
        X