Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos flitsen met Canon EOS 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloos flitsen met Canon EOS 550D

    Ik heb een Canon 550D en een Speedlite 320EX.
    Volgens de handleiding van de Speedlite kan ik de Speedlite draadloos laten flitsen (als slave unit).
    Daarvoor moet ik de camera instellen als master unit.
    Dat is (volgens mij althans) niet mogelijk met de 550D; de flitsmode staat vast op E-TTL.
    Bestaat er een accessoire om dat toch mogelijk te maken, bijvoorbeeld een Jinbei TR-C TTL Transmitter Canon of Strato II Multi 5-in-1 Trigger Set Canon of zie ik dat helemaal verkeerd en moet ik me een nieuw toestel met master-functie aanschaffen?
    Sir Jack oefent met een Canon 550D en een Tamronlens 18-270mm F3.5-6.3 Di VC en een Canon EF 50mm F1.4 USM

  • #2
    Re: Draadloos flitsen met Canon EOS 550D

    Oorspronkelijk geplaatst door Sir Jack Bekijk bericht
    Ik heb een Canon 550D en een Speedlite 320EX.
    Volgens de handleiding van de Speedlite kan ik de Speedlite draadloos laten flitsen (als slave unit).
    Daarvoor moet ik de camera instellen als master unit.
    Dat is (volgens mij althans) niet mogelijk met de 550D; de flitsmode staat vast op E-TTL.
    Bestaat er een accessoire om dat toch mogelijk te maken, bijvoorbeeld een Jinbei TR-C TTL Transmitter Canon of Strato II Multi 5-in-1 Trigger Set Canon of zie ik dat helemaal verkeerd en moet ik me een nieuw toestel met master-functie aanschaffen?
    Een 550D heeft geen wireless flash controle functie, daarvoor heb je minstens een 600D nodig (of een Speedlite van de 550/580/600EX reeks). Met triggers zal het wel lukken.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment

    Working...
    X