Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Occasionele gebruiker zoekt digicamera :-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Occasionele gebruiker zoekt digicamera :-)

    Ik heb ooit 2 of 3 jaar terug mijn eerste digicamera gekocht met 1.1 MP Dus ja, die wordt vervangen

    Dus nu ben ik op zoek naar een nieuwe camera. Kgeef toe dat ik een lichte voorkeur heb voor een Canon maar dat is enkel omdat ik zelf enkele malen met een Ixus 400 heb gewerkt.

    De foto's die ik wil trekken zijn louter recreatief. Welke camera raden jullie mij aan? Best binnen Canon blijven of toch een ander merk? Welk model?

    Mijn budget gaat tot 500 - 550€ met nieuwe 256mb CF kaart erbij. Dus laten we zeggen 500€ voor de camera alleen. Kwil dus een 4 of 5 MP.

    Enige tips??

    Alvast bedankt he

  • #2
    fuji i5000
    zeer goede resultaten van gezien
    thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

    Comment


    • #3
      Ikzelf heb onlangs de Canon Powershot A 80 aangeschaft en dit na het lezen van enkele topics op dit forum. Alhoewel ik het toestel nog maar enkele weken heb, ben ik er toch tevreden van. Ik werk voorlopig nog vooral met de automatische instellingen, maar ga toch ook experimenteren met de manuele mogelijkheden.
      Kostprijs: 419 euro, dan nog een CF kaart van 256 gekocht voor ongeveer 58 euro.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Domi
        Ikzelf heb onlangs de Canon Powershot A 80 aangeschaft en dit na het lezen van enkele topics op dit forum. Alhoewel ik het toestel nog maar enkele weken heb, ben ik er toch tevreden van. Ik werk voorlopig nog vooral met de automatische instellingen, maar ga toch ook experimenteren met de manuele mogelijkheden.
        Kostprijs: 419 euro, dan nog een CF kaart van 256 gekocht voor ongeveer 58 euro.
        Ik ken ook iemand die zo ene heeft. Schermke is superhandig vind ik Ben wel wa bang voor die batterijen. naart schijnt gaan die ni zolang mee

        Comment


        • #5
          In de reeks '(super-)compacte toestellen':
          - Minolta Xg (is maar 3 MPix, weet ik)
          - Minolta G400 (mijdt de G500 en G600)
          - Pentax S40 (dat is nog eens een fijn camerake zie)
          - Kyocera SL400 (sneller dan Lucky Luke )
          - Pana DMC FX5 (mét optical stabilizer!)

          In de reeks 'manusje van alles':
          - Pentax Optio 43WR (schokvrij én all-weather - het toestel waar ik zelf het meest naar kijk)

          In de reeks 'superzoom':
          - Pana DMC FZ10 (lomp en zwaar, maar o zo mooi en mét optical stabilizer, toestel legt concurrentie op een hoopje)

          Canon? Waar Canon? Wie Canon?


          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Originally posted by Domi
            Ikzelf heb onlangs de Canon Powershot A 80 aangeschaft en dit na het lezen van enkele topics op dit forum. Alhoewel ik het toestel nog maar enkele weken heb, ben ik er toch tevreden van. Ik werk voorlopig nog vooral met de automatische instellingen, maar ga toch ook experimenteren met de manuele mogelijkheden.
            Kostprijs: 419 euro, dan nog een CF kaart van 256 gekocht voor ongeveer 58 euro.
            <font face="Andale Mono"></font id="Andale Mono"><font face="Andale Mono"></font id="Andale Mono">

            339 euro bij konijnenberg!
            Mvg, drh

            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

            Comment


            • #7
              Voor jouw doeleinden zijn de Canon A70, A80 en eventueel G2 , G3 wel geschikt (G3 wordt dan wel 2ehands anders een beetje duur ).
              "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

              Comment


              • #8
                Hoi,

                De Canon A80 heeft een zeer goede kwaliteit voor deze prijsklasse.
                Het kantelbaar display is ook zeer handig om eens vanuit een andere hoek foto's te nemen.
                Een andere toestel met ook veel opties maar veel compacter is de Canon S50. Is net iets duurder dan de A80 maar ik veronderstel dat die prijs snel zal zakken omdat de S60 er aan komt.

                Groetjes!

                Loes

                Comment


                • #9
                  Hallo!
                  De nikon coolpix 3700 is ook erg goed en heeft een goede video mode en is compact.
                  Ben ook nog aan het rondkijken...
                  Ed

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Loesje
                    Hoi,

                    De Canon A80 heeft een zeer goede kwaliteit voor deze prijsklasse.
                    Het kantelbaar display is ook zeer handig om eens vanuit een andere hoek foto's te nemen.
                    Een andere toestel met ook veel opties maar veel compacter is de Canon S50. Is net iets duurder dan de A80 maar ik veronderstel dat die prijs snel zal zakken omdat de S60 er aan komt.

                    Groetjes!

                    Loes
                    A80: 103x65x35 mm
                    S50: 112x58x42 mm

                    Comment


                    • #11
                      En de Sony's V1, W1 en P120?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by MegaWUssie
                        En de Sony's V1, W1 en P120?
                        Sony gebruikt Memory Stick: een verouderde geheugenopslag. Daar wil je je geld niet (meer) in investeren...
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13

                          A80: 103x65x35 mm
                          S50: 112x58x42 mm
                          De A80 lijkt alleszins een stuk groter.
                          Nou, mijn keuze zou snel gemaakt zijn, de A80 omwille van het kantelbaar display.

                          Groetjes en merci voor de info!

                          Loes

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Loesje

                            A80: 103x65x35 mm
                            S50: 112x58x42 mm
                            De A80 lijkt alleszins een stuk groter.
                            Nou, mijn keuze zou snel gemaakt zijn, de A80 omwille van het kantelbaar display.

                            Groetjes en merci voor de info!

                            Loes
                            7 millimeter hoger en korter en dunner
                            Verder alles goe met u?

                            Comment


                            • #15

                              7 millimeter hoger en korter en dunner
                              Verder alles goe met u?
                              Met mij alles goed ja.
                              Sorry da ne mens al eens ne verkeerde indruk kan krijgen over de afmetingen van een kodakske he. Als er daarvoor al iets zou moeten schelen met iemand, pffff.

                              Comment

                              Working...
                              X