Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

    Ik was overtuigd van de Sony pro, maar sinds vandaag wat naar de Macbook pro zitten kijken en begin wat te twijfelen.

    Wat doe ik er mee:

    - Bureau werk, mail, word en excel.
    - Internetten
    - Foto's bewerken en beheren met Lightroom
    - Filmpje

    Wat is belangrijk:

    - Niet te zwaar, zal van bureau naar thuis mee verhuizen, af en toe bij klanten misschien... daarom keuze 13"
    - Snel genoeg werken, ik heb een hekel aan zitten wachten
    - Design, vind ik toch ook wel belangrijk

    Bijde zou ik met I7 cpu kiezen, deze in de Vaio is wel zo'n ultrabook ding dus stukje trager gok ik?

    Prijs verschil +- 300€. Ervaring met Mac heb ik niet dus weet niet echt wat ik kan verwachten.

    Bedoeling is om op de bureau dan ook nog een 27" monitor te plaatsen.
    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

  • #2
    Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

    Moeilijk onderwerp. Ik ben alvast een Mac'er geworden tot volle tevredenheid. Als de 300€ je geen pijn doet, doen... En dat dat gecombineerd met een 27" monitor van Apple. Zalig genieten...
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

      Ben ook sinds 2-tal jaren fervente fan van Apple pc's, gisteren op familiefeestje een Macbook Air gezien en vastgehouden, is toch mooi en licht toestel en staat op mijn verlanglijstje voor de Sint eind 2014 of zo (als ik mijn eindejaarspremie voor één keer niet aan huishoudtoestellen moet uitgeven, verleden maand nog nieuw vaatwasmachine moeten kopen

      Tja over kleuren en smaken valt moeilijk te discussiëren.
      Senn

      Comment


      • #4
        Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

        Bekijk eerst ook eens wat je al hebt van software ... als je nu met een Windows PC werkt kunt ge al uw software opnieuw kopen.
        En als ge ook het 27" scherm van Apple erbij wil ... dan zit je al aan een verschil van 800€.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

          Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
          Ik was overtuigd van de Sony pro, maar sinds vandaag wat naar de Macbook pro zitten kijken en begin wat te twijfelen.

          Wat doe ik er mee:

          - Bureau werk, mail, word en excel.
          - Internetten
          - Foto's bewerken en beheren met Lightroom
          - Filmpje

          Wat is belangrijk:

          - Niet te zwaar, zal van bureau naar thuis mee verhuizen, af en toe bij klanten misschien... daarom keuze 13"
          - Snel genoeg werken, ik heb een hekel aan zitten wachten
          - Design, vind ik toch ook wel belangrijk

          Bijde zou ik met I7 cpu kiezen, deze in de Vaio is wel zo'n ultrabook ding dus stukje trager gok ik?

          Prijs verschil +- 300€. Ervaring met Mac heb ik niet dus weet niet echt wat ik kan verwachten.

          Bedoeling is om op de bureau dan ook nog een 27" monitor te plaatsen.
          leg bij dat prijsverschil van €300 iets bij en je hebt een 27" monitor van Dell die exact hetzelfde ips paneel heeft als die van apple

          als je dan dat prijsverschil van de monitor er nog eens bijtelt dan zit je wel aan wat meer dan €300

          Comment


          • #6
            Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
            leg bij dat prijsverschil van €300 iets bij en je hebt een 27" monitor van Dell die exact hetzelfde ips paneel heeft als die van apple

            als je dan dat prijsverschil van de monitor er nog eens bijtelt dan zit je wel aan wat meer dan €300
            Dat is wat ik aanhaalde in mijn vorige post ... een Apple 27" is 500€ duurder dan de Dell en de Apple PC is 300€ duurder dan de Sony ... dus 800€ erbij vind ik inderdaad ook een groot verschil, dit zonder afbreuk voor een merk.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

              Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
              Ik was overtuigd van de Sony pro, maar sinds vandaag wat naar de Macbook pro zitten kijken en begin wat te twijfelen.


              Bijde zou ik met I7 cpu kiezen, deze in de Vaio is wel zo'n ultrabook ding dus stukje trager gok ik?

              Prijs verschil +- 300€. Ervaring met Mac heb ik niet dus weet niet echt wat ik kan verwachten.
              Bij beide zit er een dualcore processor in, dus kwestie snelheid ontlopen die elkaar niet.

              Comment


              • #8
                Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

                Om de totale werksnelheid te berekenen moet je niet alleen de processorsnelheid bekijken maar ook het werkgeheugen en de snelheid van de HDD of SSD.
                Ook het gebruik van 32-bit of 64-bit kan een invloed hebben net als het OS.

                Sony heeft standaard 8GB geheugen, de Macbook Pro 4GB.
                Als ik +- dezelfde configuratie bij Sony en Apple samenstel (128GB SSD, i7 en 8GB geheugen), dan kom ik aan:
                • 1.728,99 € voor de Macbook Pro met retinascherm
                • 1.679,00 € voor de Macbook Pro
                • 1.329,02 € voor de Sony met aanraakscherm
                • 1.229,01 € Voor de Sony

                (Online op officiële site berekend)
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Om de totale werksnelheid te berekenen moet je niet alleen de processorsnelheid bekijken maar ook het werkgeheugen en de snelheid van de HDD of SSD.
                  Ook het gebruik van 32-bit of 64-bit kan een invloed hebben net als het OS.

                  Sony heeft standaard 8GB geheugen, de Macbook Pro 4GB.
                  Als ik +- dezelfde configuratie bij Sony en Apple samenstel (128GB SSD, i7 en 8GB geheugen), dan kom ik aan:
                  • 1.728,99 € voor de Macbook Pro met retinascherm
                  • 1.679,00 € voor de Macbook Pro
                  • 1.329,02 € voor de Sony met aanraakscherm
                  • 1.229,01 € Voor de Sony

                  (Online op officiële site berekend)
                  400€ meer dus voor diegenen die gebruiksgemak waarderen en ook wat oog hebben voor disign. Ipod, iPhone, iPad etc... ze liggen goed in de markt, vooral dezer dagen. Ik heb beide systemen en weet ondertussen welk van beiden ik niet meer zou kunnen missen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

                    Om regelmatig mee te nemen is zo'n Macbook retina onovertroffen. Ik heb er op Black Friday eentje voor mijn dochter gekocht.
                    Mooi, stevig gebouwd, en de software die er voor zorgt dat je meer uit je hardware haalt.

                    Batterijduur van 10h is echt wel haalbaar. Als dat belangrijk is, niet twijfelen!

                    Ben ook stevig verschoten van de restwaarde. Ik verkocht mijn iPad1 op eBay pas voor ca 160€.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

                      Is er nog niet makkelijker op geworden

                      Wat ik vooral lees is de mensen die overgestapt zijn niet meer terug willen. Met de monitor er bij is het geheel wel een stuk duurder, maar eventueel kan ook gewoon het dell scherm gekozen worden.

                      Die Sony ziet er ook wel erg strak uit, ik zal nog eens gaan kijken en gaan voelen.
                      Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

                        Inderdaad, neem gerust een Dell scherm.
                        Dat Apple scherm is echt wel véél duurder zonder echt grote meerwaarde.

                        Als je er mee kan leven om met Pages te werken ipv Word, dan spaar je ook nog op de software, want die is meegeleverd bij Apple.
                        De compatibiliteit is eigenlijk verbazend goed. Je kan zeker Word documenten openen en bewerken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

                          Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
                          Wat ik vooral lees is de mensen die overgestapt zijn niet meer terug willen.
                          Binnen de enkele reacties hier kan dat zo blijken, maar er zijn er evenveel die de overstap beklaagd hebben en lang teruggekeerd zijn naar een Windows omgeving.
                          Maar ik kan begrijpen dat dit een persoonlijke keuze is en als mensen gelukkig zijn met hun keuze ... wie zijn wij dan om hen tegen te spreken.
                          En ik ben zeker niet anti-Apple zoals sommigen direct willen aanhalen omdat ge eens een andere mening hebt, maar ik ben van Apple ook terug naar andere producten gegaan.
                          Een iPad bijvoorbeeld zou ik direct terug inruilen tegen een Samsung en mijn Dell scherm zou ik van geen kanten willen ruilen tegen een Apple ... maar zo ieder zijn keuze.

                          Ja, de alu van Apple heeft iets, maar de koolstofafwerking van de Vaio mag er ook gerust zijn in afwerking en gewicht.
                          Zoals ze aanhalen op hun site ...
                          Ga waar u maar wilt met de beste unidirectionele koolstofvezel ter wereld. 47% lichter en 25% sterker dan aluminium en dus perfect voor een Ultrabook™ die dun maar niet slap wil zijn. - See more at: http://www.sony.be/lang/nl/product/v....CU1lTLlr.dpuf

                          Maar buiten de looks en specificaties ... welke software hebt u al aangeschaft en wil u behouden en op welk OS werkt het ... dat is een vraag dat ge uzelf moet stellen alvorens "zelf" te beslissen wat je wil kopen.
                          Als je van nul begint of niet veel hebt is dat allemaal niet zo erg, maar sommige mensen heb ben voor honderden of zelfs duizenden Eurokes software aangeschaft en het zou zonde zijn dat je die allemaal niet meer kan gebruiken door en overstap naar een ander OS.
                          Last edited by VerSeg; 4 januari 2014, 02:58.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

                            Zijn beide vind ik erg mooie laptops, zal nog eens goed inspecteren en dan keuze maken.

                            Keuze van os omwille van de software heb ik niet echt.
                            Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony Vaio Pro 13" of toch de overstap op een Macbook 13" pro

                              Je hebt ook nog de Vaio Duo 13, ongeveer dezelfde specificaties maar met inklapbaar scherm. Dus ook als tablet te gebruiken, batterijduur is ook erg goed.

                              Ik geloof dat je bij Apple geen touchscreen kunt krijgen. Kan toch wel handig zijn voor op de bank bijvoorbeeld in de huiskamer.

                              Filmpje.
                              Last edited by alex606; 4 januari 2014, 17:32.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X