Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ISO instellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ISO instellingen

    Als ik op mijn canon de ISO manueel instel, kan ik enkel kiezen uit de reeks 100-200-400-800-1600-3200-6400
    Tussenliggende waarden lijk ik niet te kunnen kiezen.

    Als ik de ISO op automatisch instel, blijken er nadien foto's te zijn genomen met bijvoorbeeld ISO 250, 1000,...

    Hoe kan dit? Zie ik hier iets over het hoofd?

    Bedankt
    https://www.facebook.com/devrieset/

  • #2
    Re: ISO instellingen

    Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
    Als ik op mijn canon de ISO manueel instel, kan ik enkel kiezen uit de reeks 100-200-400-800-1600-3200-6400
    Tussenliggende waarden lijk ik niet te kunnen kiezen.

    Als ik de ISO op automatisch instel, blijken er nadien foto's te zijn genomen met bijvoorbeeld ISO 250, 1000,...

    Hoe kan dit? Zie ik hier iets over het hoofd?

    Bedankt
    Welke camera hebt U, ik heb de 600 en kan ook alleen maar iso 100-200 enz instellen en geen tussenliggende waarden.
    In welke camerastand werkt u? Sluitertijd(TV) voorkeur neem ik aan? En dan is het normaal dat die zelf een bij passende iso selecteerd in functie van uw belichting met de door u gekozen sluitertijd.

    Grt,

    Jean-Pierre

    Comment


    • #3
      Re: ISO instellingen

      Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      Welke camera hebt U, ik heb de 600 en kan ook alleen maar iso 100-200 enz instellen en geen tussenliggende waarden.
      In welke camerastand werkt u? Sluitertijd(TV) voorkeur neem ik aan? En dan is het normaal dat die zelf een bij passende iso selecteerd in functie van uw belichting met de door u gekozen sluitertijd.

      Grt,

      Jean-Pierre
      Een 1100d als beginner.
      Ik probeer nu manueel te werken, met enkel de ISO op automatisch.
      Maar ik vind het vreemd dat de camera 'zelf' de tussenliggende waarden wel kan kiezen, maar dat ik dit niet kan bij manuele ISO.
      https://www.facebook.com/devrieset/

      Comment


      • #4
        Re: ISO instellingen

        Bij sommige toestellen kan je de Iso-sprongen instellen als 1/3e of 1/2e van de vorige, ik weet niet of dat bij de 1100d lukt.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: ISO instellingen

          Moderator Note: Verplaatst van Algemeen naar Camera's, omdat dit toch een specifieke camera betreft, met name de 1100D.
          Zoals mijn voorganger zegt: bij bepaalde modellen is de ISO instelbaar met tussenstappen (mijn 7D bv), maar ik kan niet meteen terugvinden of dat voor de 1100D -een instapmodel- ook zo is.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X