Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief Benro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief Benro

    Ik weet dat er regelmatig vragen of statieven passeren, toch graag jullie mening over dit statief en balhoofd.

    Ik vond dit statief handig omdat je één van de benen kan gebruiken als monopod.
    Het merk "Benro" vind ik interessant omwille van de vele accessoires en universele snelkoppelingen. (volgens mij kwalitatief en betaalbaar)



    Het statief moet vooral dienen voor fotografie, aangezien ik reeds over een stevig videostatief beschik (te zwaar om steeds mee te nemen).
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

  • #2
    Re: Statief Benro

    Bij Benro zou ik iets meer draagkracht kopen, mijn ervaring is dat met lange lenzen je snel iets te licht koopt (heb dat zelf voorgehad). Op lange afstand kan de minste beweging direct onzuivere beelden veroorzaken - je wil meteen een statief kopen dat deftig is.
    Idem voor de koppen - koop liever ietsje zwaarder - als je ooit met lange lenzen gaat werken is dat gewoon belangrijk - stabiliteit hangt wel wat samen met gewicht, mijn ervaring is dat een één reeks van Benro (het eerste cijfer) prima werkt tot +/- 300mm.

    Ik zou minstens naar 12kg gaan - en een n2 kop, of een B2 of zoiets - of een Sirui K-20X, of K-30X zoals ik er een heb (wordt hier terecht warm aanbevolen) - dat kan merken combineren, wees daar niet bang voor dat kan gewoon (zoals gezegd ik heb wat benro gerief staan).

    Wat je ook niet zegt is met welke lenzen u wil gaan werken - ik zie daar een sigma 120-400 bijstaan - wel - ik zou echt aanraden om een modelleke zwaarder te gaan.

    vb. Benro Transfunctional Statief A2681TB1 incl. balhoofd en wisselplaat à 235€

    Comment


    • #3
      Re: Statief Benro

      Bedankt voor de info.
      Het is deze geworden.
      Bij deze is het balhoofd ook van een hoger type. (B1 ipv. B0)

      Benro Transfunctional Statief A2692TB1
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Statief Benro

        succes ermee. gebruik zelf al een jaar of 2 een benro en ben er best tevreden van.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Statief Benro

          Heel tevreden over de aankoop, is compact voor transport en ik vind het sluitsysteem van de poten erg goed en vlot.
          De balhoofd is goed genoeg voor hetgeen ik hem nodig heb. (+Doosniveau langs quickrelease)
          Enige nadeel volgens mij is de onderste sectie van de poten, deze is vrij dun.
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #6
            Re: Statief Benro

            U kon het niet beter omschrijven - u heeft dan nog een zwaardere benro gekocht - de 1xxx-reeks is nog dunner, ik zou dat enkel voor zeer lichte camera's met relatief korte lenzen durven gebruiken.

            Comment

            Working...
            X