Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oud: hondskruid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oud: hondskruid

    2013. Al weer bijna voorbij...
    Een goed jaar, een slecht jaar. Winst en verlies. Dierbaren zijn ons ontgaan.
    Boven alles een onverwacht jaar!?
    De winter wilde niet. Nee, het probleem was niet het beginnen van de winter, zoals gebruikelijk.
    Het probleem lag bij het einde!
    Carnaval (februari) was koud en er volgde na carnaval een sneeuwjacht. Begin maart was er hoop. Het werd warm. Maar... na enkele dagen kwam die vervloekte winter terug! Op 12 maart sneeuwde het de hele dag bij een temperatuur van -5 en veel wind! Ongekend voor maart de laatste decades...Op 13 maart noteerde ik in de ochtend -13! De laagste temperatuur van de winter en een samenscholing van het getal 13... het zou verboden moeten worden! April bood weinig soelaas en ook mei stelde grotendeels teleur. Maar, mei was de eerste maand zonder noemenswaardige sneeuw in ieder geval. want ook april had namelijk sneeuw!
    En dan sta je als macro fotograaf wel te kijken :-(
    Het koude voorjaar had wel effect! De natuur explodeerde bij het opwarmen werkelijk ongelooflijk!
    orchissen bloeiden als nooit tevoren en ook op nieuwe plekken! Tientallen bijenorchissen op een oude vuilstort... het moet niet gekker worden!
    Toen de wind uit het warme zuiden kwam begon het echte werk! Luzernevlinders waar je ook keek! Dit had ik zelf nog nooit zo gezien. het beste vlinderjaar sinds de jaren 90 volgde!
    ook de libellen deden goed mee. Zelfs tot in november. In die maand zag ik zelfs nog een tijgerblauwtje.
    Nu kijk ik terug en deel ik deze foto. het hondskruid, bij Eys.
    Deze kende dit jaar een grote uitbreiding.

    https://www.naturephotoportal.com/

  • #2
    Re: oud: hondskruid

    Hoopvol kijkend naar 2014, zoals deze bloem het licht zoekt.
    Zij komt mooi uit tegen die prachtige BG.

    groetjes

    moniq
    groetjes, moniq (BD1321BE)

    A picture paints a thousand words

    Comment


    • #3
      Re: oud: hondskruid

      Deze staat er prachtig bij!
      Eveneens een succesrijk jaar toegewenst vol fotografische gelegenheden!
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: oud: hondskruid

        staat er zeer mooi op François
        hoop dit jaar je weer ergens te ontmoeten of samen op pad te gaan
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment

        Working...
        X