Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji x20... of toch samsung nx300/canon eos m??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji x20... of toch samsung nx300/canon eos m??

    Ik ben er bijna uit voor de keuze van mijn nieuwe camera als (compactere) aanvulling op mijn dslr. De Fuji X20 is momenteel de grootste kanshebber omdat deze een zoeker heeft, hetgeen mij toch heel handig lijkt. Nu is mijn vraag of je in deze zoeker ook informatie krijgt over de juiste belichting (zoals het 'balkje' dat ik in de zoeker van mijn canon zie) en niet alleen over welke iso, diafragma en sluitertijd ik ingesteld heb? Ik ben namelijk een beginnende fotograaf en dit heb ik momenteel toch nog wel nodig. Als dit zo is, dan ben ik verkocht.
    De andere kanshebbers zijn de samsung nx300 en de canon eos m (deze omdat ik dan de lenzen van mijn canon dslr, mits adapterring, ook kan blijven gebruiken). Maar dan vraag ik mij af of het gebrek aan zoeker niet storend is, vooral dan buiten als de zon er op schijnt? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    Alvast bedankt voor de hulp.

  • #2
    Re: Fuji x20... of toch samsung nx300/canon eos m??

    in de zoeker van de x100 zie je in ieder geval een belichtingsbalkje en diafragmagetal, sluiter ben ik niet zeker.
    je hebt de optie om ovf en evf te gebruiken, dus een lcd beeld of een gewoon optisch beeld, beiden met info in.

    Comment

    Working...
    X