Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beerzelberg +up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beerzelberg +up

    Ik ben niet zo'n fan van landschappen, maar heb toch maar eens geprobeerd: gisterenmorgen, bij het krieken van de dag. Geen bewerking achteraf (alleen levels goed gezet)....eerst leren fotograferen.....
    f/9,5 1/90 ISO 800 32 mm


    Last edited by karabinier; 31 december 2013, 12:47.

  • #2
    Re: Beerzelberg

    Ik zou de oranje kleurzweem ook nog verwijderen.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Beerzelberg

      Is dit wel de juiste foto ? Ik zie geen gevels JUist het waren de levels Ga mee in de opmerking van Plaatwerker.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Beerzelberg

        heb geprobeerd wat minder oranje te verkrijgen, maar zoals ik al zei: bewerken is nog niet echt aan mij besteed.

        Comment


        • #5
          Re: Beerzelberg

          Niet proberen lopen voor je kan gaan. Het allereerste wat je best kunt doen is kijken. Hoe en wat je fotografeert. Kijken ter plaatse wat je mogelijkheden zijn om een zo goed mogelijk beeld te plaatsen. Bij deze foto is je het duidelijk om het licht op de boom te doen. Het juiste licht vangen maakt een foto al dan niet, tenzij die inhoudelijk heel erg sterk is. De iso 800 had je niet direct nodig, je kon beter kleiner in F getal gaan zo dat de boom wel los kon komen van de achtergrond. Zo kan je snelheid omhoog gaan om uit je losse hand toch een scherp beeld te maken. Werk je op statief heb je nog veel meer speling daar de sluitertijd niet zo belangrijk meer is. Op 100 iso kan je al heel wat dan als het licht meezit. Nu komt het geheel nogal druk over door de instellingen die je gebruikt hebt.
          Heb ik de waarheid in pacht? Bijlange niet, leer ook nog zo veel bij.
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

          Comment

          Working...
          X