Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roof of the Guggenheim Museum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roof of the Guggenheim Museum

    Dag ,
    Als beginnend liefhebber vond ik volgende foto wel ok qua compositie. De belichting kon ongetwijfeld veel beter.
    Benieuwd wat jullie hiervan vinden.

    Bedankt voor jullie reacties.

    Last edited by KurtB; 30 december 2013, 22:28.

  • #2
    Re: Roof of the Guggenheim Museum

    belichting vind ik niet slecht hoor
    maar ik zou geprobeerd hebben om de witte cirkel er volledig op te hebben.
    eventueel die boog links, iets meer symmetrisch plaatsen in het midden van je linkerkant (pfff, zo'n uitleg)

    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Roof of the Guggenheim Museum

      Bedankt voor je reactie, en de foto is bij deze ook gecentreerd.

      Comment


      • #4
        Re: Roof of the Guggenheim Museum

        Netjes gedaan maar echt boeien doet het mij niet
        Niet geschoten is altijd mis ...

        Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

        Comment


        • #5
          Re: Roof of the Guggenheim Museum

          Persoonlijk zou ik eerder iets abstracts uitwerken met enkel de glasramen..
          Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

          Comment


          • #6
            Re: Roof of the Guggenheim Museum

            Tof

            Altijd weer interessant om te zien hoe we hetzelfde ding allemaal totaal anders bekijken:

            Ik denk dat jij de camera gevolgd bent qua belichting. Volgens mij zorgt het doorzichtige plafond en de wit geverfde spiraalvormige wanden ervoor dat de lichtmeting misleid wordt. Daardoor moet je, net als bij een sneeuwlandschap, overbelichten om terug de juiste tonaliteit te verkrijgen.

            In mijn versie is de kleur dan nog eens koeler gemaakt om het abstracte te benadrukken. Jouw versie is warmer - en dat geeft dadelijk een totaal andere sfeer.

            Jij legt de nadruk op het dakvenster en de symmetrie - ik speel met het contrast tussen de massieve bult rond de lift en de rest van het gebouw. Er staan nog wat versies van dat plafond op het forum - deze vind ik bijvoorbeeld een tikje krapjes maar wel raak gezien.

            Zoek eens op 'Guggenheim' in dit forum als je, net zoals ik, het interessant vindt verschillende versies naast elkaar te zien. Mocht ik ooit nog terug New York kunnen bezoeken, ik zou in het Guggenheim museum denkelijk ook eens met een tele aan de slag gaan... of met een fish-eye - het gebouw leent zich daar volgens mij ook echt voor.
            Last edited by Laurens; 31 december 2013, 19:58.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: Roof of the Guggenheim Museum

              Mooi in beeld gebracht

              Comment


              • #8
                Re: Roof of the Guggenheim Museum

                Bedankt voor alle reacties.
                @Laurens: dit gebouw heeft inderdaad mooie mogelijkheden. Ik vond jouw invalshoek en heldere witte belichting interessanter, hetgeen ook de interessante architectuur van het gebouw meer benadrukt.
                Grt

                Comment

                Working...
                X