Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

K. Lierse SK

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • K. Lierse SK








    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: K. Lierse SK

    Fan hier!
    Niet van de voetal, maar van je foto
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: K. Lierse SK

      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
      Fan hier!
      Niet van de voetal, maar van je foto
      super, kleine bedenking, kon ook van't vlaams belang zijn
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: K. Lierse SK

        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        kleine bedenking, kon ook van't vlaams belang zijn

        Die hebben een andere tint geel.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: K. Lierse SK

          Mooie creativiteit, ik zou wel het zwarte vlak helemaal zwart maken, nu zijn er volgens mij wat spikkels in te zien.
          verder
          K-T

          Comment


          • #6
            Re: K. Lierse SK

            Oorspronkelijk geplaatst door K-T Bekijk bericht
            Mooie creativiteit, ik zou wel het zwarte vlak helemaal zwart maken, nu zijn er volgens mij wat spikkels in te zien.
            verder
            Zeg niet dat je ongelijk hebt. Maar als je scherm te licht ( lees niet gekalibreerd ) ingesteld is dan zal je op de meerdere foto's een aanmerking kunnen maken. Vooral deze met een, zoals deze, met volle kleurvlakken. In een straatfoto valt dit natuurlijk minder op. Zet je scherm eens iets donkerder. Mijn histogram is trouwens helemaal in orde.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: K. Lierse SK

              Ik dacht eerst dat er stof op m'n scherm zat, maar bij het scrollen ging het stof mee naar boven.
              Zoals je zelf aangeeft zal je dit bij een 'straatfoto' niet zo vlug zien, maar bij grote egale vlakken, des te sneller.
              Het is niet slecht bedoeld hoor en ik zeg ook niet over het histogram, maar de lichte vlekjes vielen me nogal snel op.
              Mijn scherm is idd (nog) niet gekalibreerd, maar na je suggestie te hebben gevolgd blijven ze alsnog zichtbaar (weliswaar wat minder).
              Ik leer graag bij, dus verbeter maar als ik me vergis. Maar een zwart vlak moet toch gewoon zwart zijn, gekalibreerd scherm of niet?
              Groeten,
              K-T

              Comment


              • #8
                Re: K. Lierse SK

                Oorspronkelijk geplaatst door K-T Bekijk bericht
                Ik leer graag bij, dus verbeter maar als ik me vergis. Maar een zwart vlak moet toch gewoon zwart zijn, gekalibreerd scherm of niet?
                Groeten,
                Wel bij mij is het gitzwart. Zonder enige vlekken. Het zou natuurlijk ook kunnen dat IK een slecht scherm heb.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: K. Lierse SK

                  ook ik vind geen spikkels op mijn gecalibreerd scherm maar wel op het andere. Gitzwart op ips 235, spikkels en meer naar de donker grijze kant op mijn medion scherm.
                  Mijn IPS scherm geeft hetzelfde beeld als er uit mijn printer rolt dus denk ik dat het met de kleur wel goed zit.
                  Last edited by Lazy Charles; 30 december 2013, 19:15.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: K. Lierse SK

                    I rest my case. Ik wist niet dat schermcalibratie ook als dusdanig van belang was voor de overgang of de zuiverheid van de pixels. Dacht dat dat meer betrekking had op de kleuren en die hun nuances. Wel een beetje teleurgesteld in m'n hardware. Men zou toch verwachten dat een recente imac dit +/- goed zou moeten weergeven.
                    Weer wat materie om mezelf in te gaan verdiepen :-)
                    grt
                    K-T

                    Comment


                    • #11
                      Re: K. Lierse SK

                      Prachtig gedaan Louis.

                      groetjes

                      moniq
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

                      A picture paints a thousand words

                      Comment


                      • #12
                        Re: K. Lierse SK

                        tis mooi gedaan maar:
                        waarom de punten niet op elkaar..?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: K. Lierse SK

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-T Bekijk bericht
                          I rest my case. Ik wist niet dat schermcalibratie ook als dusdanig van belang was voor de overgang of de zuiverheid van de pixels. Dacht dat dat meer betrekking had op de kleuren en die hun nuances. Wel een beetje teleurgesteld in m'n hardware. Men zou toch verwachten dat een recente imac dit +/- goed zou moeten weergeven.
                          Weer wat materie om mezelf in te gaan verdiepen :-)
                          grt
                          misschien staat je scherm gewoon een tikje te licht
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: K. Lierse SK

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            waarom de punten niet op elkaar..?
                            ???????
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: K. Lierse SK

                              Leuk gedaan....mooie kleurvakken.
                              Zie ook wel lichte stofachtige puntjes in het zwart, maar stoort me niet echt. ( Imac scherm )
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X